vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kylmäkäyntihäiriö.

Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onko muilla ollut samalaista ongelmaa kylmäkäynnistyksen jälkeen, että nykii ja käyttäytyy oudosti? Tätä on minun autossani esiintynyt jo kylläkin pidemmän aikaa, mutta kysytään nyt muilta. Tuntuu, että on parempi kun antaa auton käydä pari minuuttia tyhjäkäyntiä ennenkuin lähtee liikkeelle. Mistähän tuommoinen vika tai peräti ominaisuus voisi johtua?  ???
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No siis mulla on sillai kun käynnistää, niin kierrokset pyörii siinä 1200 paikkeilla. Siitä ne tippuu sitten 1000 ja kun "ryyppy" poistuu niin 800. Jos lähtee suoraan ajamaan kun kierrokset 1200 niin joutuu kyllä melko reilulla kaasulla (n.2500) ajamaan ettei nyi.
En usko että mikään vika on kyseessä. Kone on vaan kylmä ja joutuu pitämään reiluja kierroksia. Jos kierrokset on alhaalla, ei oikein jaksa edetä nykimättä???


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Joo, näin arvelinkin sen olevan. Samalla tavalla omanikin käyttäytyy. Usein odotankin hieman ennenkuin lähden ajamaan, että kierrokset tasaantuisivat. Taitaapi tosiaan olla tuon moottorin normaalia käyttäytymistä kylmänä.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
Minullakin kylmällä moottorilla se on aika heikko, ja kierroksia joutuu antamaan yli 1500 että jaksaa vetää kunnolla. Kai ihan normikäyttäytymistä, mutta jos nykimistä esiintyy paljonkin, saattaa kyseessä olla viallinen N75-venttiili.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
mutta jos nykimistä esiintyy paljonkin, saattaa kyseessä olla viallinen N75-venttiili.
Niin tai MAF:fi rikki? Mutta sehän ei ole mahdollista sillä mehän emme virittele autojamme tai laita niihin mitään öljyfilttereitä  ::)
No ei, jos se on tosiaan noin niinkuin mulla niin ei siinä 99,9% varmuudella sitten mikää ole rikki.


Poissa Anselmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia vRS HB
    • Profiili
Mulla oli kans samanlaista häikkää, kylmällä koneella nyki ihan pirusti jos ei polkenu reippaasti kaasua. Toisinaan myös lämpimälläki koneella auto liikku todella laiskasti. Jossain vaiheessa sitte sytty moottorinvarotusvalo ja anto vikakoodit 17705 ja 17545. Metro-Auton huollossa epäilivät Lambdoja ja oisivat halunneet vaihtaa molemmat. En viittiny ruveta maksamaan lambdojen vaihdosta kokeilumielessä, etenkin ku netti on pullollaan juttuja just tosta vikakoodi yhdistelmästä ja siihen mahdollisesti liittyvistä painevuodoista.  Vein auton vantaan AD:lle jossa äijät tutki asiaa ja vaihto "kampikammion tuuletusventtiilin" tms (mikälienee, ei muistanu setä virallista nimeä). Vaihto makso töineen 63,50€ josta venttilin hinta 24,50€. Ei pahan hintanen ja auto toimii sekä kylmällä että lämpimällä koneella hyvin. Täytyy kyl hehkuttaa tota AD:n toimintaa, helvetin hyvää palvelua kaiken kaikkiaan, vaikkeivat hirveän helpolla puhelimeen vastaakaan  ::)


-Anssi-


Poissa Ilves

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
  • Ahdin määrää tahdin
    • Profiili
Uudesta asti ollu nykinää ??? jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle.. Kerkii pöllin polttelee sillä aikaa ku odottaa et käynti vähän tasaantuu, on sit kivampi lähtee ajelee.. ;D


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
mulla ei oo ollu mitään tommosta kylmänä. ainoo mitä kylmänä tekee on se et se käy sillai "rouheesti" vähän aikaa eli aivan ku olis "ryyppy" päällä hetken aikaa.
mitään nykimisiä tai muita oireita oo näkyny ja filtteri on ollu kiinni jo yli puoli vuotta.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01



Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Oliko se vikakoodien luenta nyt joku n.50€ paukku vai miten kun vähän tuntuu et kannattais varmaan käydä luetuttamassa ennen katsastusta?


Poissa Anselmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia vRS HB
    • Profiili
Jeppis, Metro-Autossa ottivat muistaakseni 55€. Kannattaa hommata Vag-Com softa ja kaapeli, maksaa ittensä aika nopeesti takasin...


Poissa Ilves

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
  • Ahdin määrää tahdin
    • Profiili
Jos lämpötila anturi on rikki niin syttyy vika valo tauluun ja kosla ei käy silleen niinku olis ryyppy päällä kylmänä eikä muutenkaan
Itselläni oli k.o. vika ihan tässä taannoin Ja se meni sököksi ihan normaali ajossa..


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
mulla oli kyseinen anturi rikki mut kyllä muistaakseni moottori toimi ihan normaalisti eikä mitenkään oudosti


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
jatkanpa tähän ku tää vika osaltaan liittyy kylmäkäyntiin.

elikkä vika olis semmonen et ku kylmänä lähtee ajamaan ni hetken päästä ei ahtopaine nouse yli 0,35barin vaan jumittaa siinä vaikka kuinka pumppais. ku sammutan moottorin ja laitan uudelleen käymään ni ahtaa täysin normaalisti eikä mitään muitakaan oireita ilmene tällöin.
tätä tapahtuu todella harvoin ja puhutaan ehkä tyyliin kerran pari kuussa. mutta silti AINA kylmällä koneella ???
tää ilmeisesti liittyy jotenkin moottorin suojaamiseen tietokoneen puolelta  ::)

olen miettinyt pääni puhki monesti nyt ja ensimmäinen asia jonka luen pois mahdottomana on ilmamäärämittari jossa ei ole likaa eikä mitään muutakaan töhnää ja jos ilmamäärämittari olis menossa rikki tai on jo rikki ni se oireilisi joka päiväisessä käytössä.
eli vika on oltava jossain muualla mutta missä ???
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
Itsellä on sama ongelma, kylmänä kun lähtee liikenteeseen niin nykii sairaasti eikä meinaa ahtaa. Vikakoodit luettu eikä mitään vikaa ollut missään. Tulpat ajattelin tässä vaihtaa ja kysynki mitä porukka on käyttäny räsään? kokemuksia/vinkkejä?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2009, 11:38:18 ip kirjoittanut Sampza »
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339