vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kylmäkäyntihäiriö.

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kuin myös omassa oli kylmänä tuota nykimistä filtterin kans.
tein filsun kumiosaan reiän,siihen sopivan kokoinen putki johon tuuppasin sen letkun kiinni (ei tuu nimi mieleen,se mikä tulee vakio kotelon pohjallekkin)ei nyi enään mut katotaan mitä kunnon pakkaset saa aikaan..
faster than a fast thing going fast


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Mulla oli kans samanlaista häikkää, kylmällä koneella nyki ihan pirusti jos ei polkenu reippaasti kaasua. Toisinaan myös lämpimälläki koneella auto liikku todella laiskasti. Jossain vaiheessa sitte sytty moottorinvarotusvalo ja anto vikakoodit 17705 ja 17545. Metro-Auton huollossa epäilivät Lambdoja ja oisivat halunneet vaihtaa molemmat. En viittiny ruveta maksamaan lambdojen vaihdosta kokeilumielessä, etenkin ku netti on pullollaan juttuja just tosta vikakoodi yhdistelmästä ja siihen mahdollisesti liittyvistä painevuodoista.  Vein auton vantaan AD:lle jossa äijät tutki asiaa ja vaihto "kampikammion tuuletusventtiilin" tms (mikälienee, ei muistanu setä virallista nimeä). Vaihto makso töineen 63,50€ josta venttilin hinta 24,50€. Ei pahan hintanen ja auto toimii sekä kylmällä että lämpimällä koneella hyvin. Täytyy kyl hehkuttaa tota AD:n toimintaa, helvetin hyvää palvelua kaiken kaikkiaan, vaikkeivat hirveän helpolla puhelimeen vastaakaan  ::)


-Anssi-

Itellä on just samat viat ollu nykimisen suhteen ja tänään sytty toi moottorin merkkivalo...missäpäin vantaata toi ad huolto on missä käytit? Vois ite viedä samaan paikkaan.


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Onko muilla ollut samalaista ongelmaa kylmäkäynnistyksen jälkeen, että nykii ja käyttäytyy oudosti? Tätä on minun autossani esiintynyt jo kylläkin pidemmän aikaa, mutta kysytään nyt muilta. Tuntuu, että on parempi kun antaa auton käydä pari minuuttia tyhjäkäyntiä ennenkuin lähtee liikkeelle. Mistähän tuommoinen vika tai peräti ominaisuus voisi johtua?  ???

Yleisesti ottaen totaha suositellaan kaikkien autojen kanssa, eli siis että lämmität vähintään 2-3minuuttia niin kone saa edes jonkinnäköisen tuntuman ja ajoon lähdettäessä ei nykimistä pitäisi esiintyä. Omaa autoo kun nyt pakkasilla starttailtu niin laitettu käyntiin ja pari tupakkia poltettu ja odotettu että lämpöviisari vähä liikkuu oikialle ja lähdetty liikkeelle, ei minkäänlaista nykimistä havaittavissa. :) eikä aamullakaan kellään niin kiire voi olla että ei uhraisi yhtä viisminuuttista Skodansa hyvinvoinnin eteen. :)
Octavia vRS Combi 2007


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Höpöhöpö ku täysillä vaan heti ku on startattu  ;D No ei, ei todellakaan. Muistaakseni ohjekirjassa neuvottiin, että on suotavaa odottaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normaalitasoon.
Itsellä ainkin kierrokset on ensin n.1200, seuraavaksi tippuu n.1000 ja sen jälkeen laskee normaalitasoon eli n.800.
Jos en taas väärin muista niin ohjeopuksessa nimenomaan sanottiin ettei ole suotavaa seisottaa autoa tyhjäkäynnillä kovin montaa minuuttia.
Eli venaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normitasolle ja eikun menox.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Höpöhöpö ku täysillä vaan heti ku on startattu  ;D No ei, ei todellakaan. Muistaakseni ohjekirjassa neuvottiin, että on suotavaa odottaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normaalitasoon.
Itsellä ainkin kierrokset on ensin n.1200, seuraavaksi tippuu n.1000 ja sen jälkeen laskee normaalitasoon eli n.800.
Jos en taas väärin muista niin ohjeopuksessa nimenomaan sanottiin ettei ole suotavaa seisottaa autoa tyhjäkäynnillä kovin montaa minuuttia.
Eli venaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normitasolle ja eikun menox.

Juuri näin. 
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Höpöhöpö ku täysillä vaan heti ku on startattu  ;D No ei, ei todellakaan. Muistaakseni ohjekirjassa neuvottiin, että on suotavaa odottaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normaalitasoon.
Itsellä ainkin kierrokset on ensin n.1200, seuraavaksi tippuu n.1000 ja sen jälkeen laskee normaalitasoon eli n.800.
Jos en taas väärin muista niin ohjeopuksessa nimenomaan sanottiin ettei ole suotavaa seisottaa autoa tyhjäkäynnillä kovin montaa minuuttia.
Eli venaa, että tyhjäkäyntikierrokset laskee normitasolle ja eikun menox.

mä teen sillai et kylmällä koneella alle 3000rpm max. eikä ahtoja ollenkaan eli kevyellä jalalla ja vasta kun kone alkaa olla lämmin ni käytän kaasua normaalisti.
näin säästän keraamista erittäin herkästi halkeavaa pakosarjaa ja ahdinta.
hmm... mulla kylmiltään kone pyörii "ryypyllä" tovin aikaa jolloin kierrokset 1100 about ja sen jälkeen tippuu sinne 800 korville.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Nyt puhutte uusista autoista. Uusia autoja ei kehoteta käymään paikallaan yli 2min. Mutta oma ja varmaan suurin osa teistäkin, omistaa käytetyn auton. Käytettyä autoa suositellaan käytettäväksi ennen ajoon lähtöä.. Faktatietoo, haettu jälleenmyyjältä.
Octavia vRS Combi 2007


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili

Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Yleisesti ottaen, saa. Niihin on omakohtasesti luotettu ku oma tietämys on loppunu. :)
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Yleisesti ottaen, saa. Niihin on omakohtasesti luotettu ku oma tietämys on loppunu. :)

:) itse vähän läpisormien kuuntelen merkkiliikkeeltä neuvoja/ohjeita. niillä kun tuppaa olemaan se fakta ainoastaan mitä maahantuojalta liikkeelle asti kerrotaan ja maahantuojakaan ei kaikkea sentäs näistä tiedä omakohtaisesta kokemuksesta on faktaa. :)

nimeltä mainitsematon liike oli meinaan huuli pyöreenä et "mitä mitä??" ku menin kyselee varaosia vesiletkun korjaamiseks.. menihän siinä päivä jos toinenkin ku kys. liike yritti etsiä varaosaa ocuun. joutuivat sit oikein maahantuojan kautta skodalta varmistamaan mitä tarvitsen. se olikin ihan erikoinen systeemi ku samalle varaosa numerolle tulikin nipullinen letkuja :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Nyt puhutte uusista autoista. Uusia autoja ei kehoteta käymään paikallaan yli 2min. Mutta oma ja varmaan suurin osa teistäkin, omistaa käytetyn auton. Käytettyä autoa suositellaan käytettäväksi ennen ajoon lähtöä

Paljonko muuten on tuo kilometrimäärä jossa aletaan suosittelemaan tuota tyhjäkäyntiä?


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Sillon ku auton mittarissa alkaa olee +40tkm.
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
taitaa olla höpöä koko juttu, jos auto on ehjä , niin kyllä se toimii kylmänäkin ilman mitään joutavia lämmityksiä....
Älkää ny vaan väittäkö että 40 th ajettu alkaa olla vanha ja väljä   :o
V70 Sportswagon


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
taitaa olla höpöä koko juttu, jos auto on ehjä , niin kyllä se toimii kylmänäkin ilman mitään joutavia lämmityksiä....
Älkää ny vaan väittäkö että 40 th ajettu alkaa olla vanha ja väljä   :o

joo vähän hakuammunnalta haiskahtaa. emmä ainakaan erikseen mitään tyhjäkäyntejä ennen ajoon lähtöä, se riittää ku ajelee sen koneen lämpimäks rauhassa ilman revittelyjä. mullakin on sentäs ocussa jo 168tkm mittarissa, käy ja kukkuu eikä vaivoista tietookaan tällä hetkellä (koputtaa PUUTA tällä kertaa!)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Taavi

  • Vieras
Kuis moni lämmittää autoonsa 0 / miinus 5 asteen paikkeilla??

Itsellä meinaan noina aikoina lämmitettynä kone rykii välillä todella paljon.

Tällekin löytyi sit aika yksinkertainen selitys!

Lämmitin (ocussa mallia säteily) pistää sekaisin lämpötilananturin! Eli kone luulee et se on lämmin!
Lämpötilananturia vaihtamalla / lämmittämättä siitä selvii.