Lämmittelen mielelläni jo nollakeleillä ja vähän plussallakin.
Sen olen myös huomannut, että jos en lämmitä suurin piirtein kokonaista tuntia vaan käynnistän sitä ennen moottorin, se käynnistyy hankalasti ja tuntuu hetken käyvän vain kolmella sylinterillä.
Olen laittanut tuon tietokoneiden syyksi, eli anturit eivät tietäisi onko moottori kylmä vai kuuma jos se saa eri tietoa eri päistä, eikä tiedä miten syöttäisi bensaa ja kipinää... Kiva saada vahvistusta olettamukselleen!
Tämän viikon alussa kun palasin työreissulta toimistolle, laitoin piuhan kiinni ja kävin sisällä mutta piti sittenkin lähteä heti töistä ja piuha oli kiinni vain 5 minuuttia, jouduin sahaamaan pitkään ja melkein akun tyhjäksi. Tänään olin ajastanut huolimattomasti ja piti lähteä 30 minuutin jälkeen liikkeelle, sahasin sitten akun *aivan* tyhjäksi... Kaapeleilla sain onneksi kaverilta sähköä
Sirinä käynnistettäessä, veikkaisin että kyseessä on ilmastoinnin kompressori? Se hiljenee tosiaan puolen minuutin-minuutin kuluessa käynnistyksen jälkeen. Joskus kun olen vaikka asioimassa jotain auton ulkopuolella moottori käyden, sama surina alkaa välillä kuulua ja loppuu taas joskus.
Välillä tuntuu että olisi helpompaa tulla toimeen takavetoisella Skodalla kuin näillä lisälaitteita täynnä olevilla uudemmilla. Siitä ainakin tiesi että kun tuli joku uusi ääni, se tarkoitti mitä todennäköisimmin oikeata vikaa :p
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2010, 01:22:42 ap kirjoittanut mmM »
--
Matti "mmM" Jurvanen
Oct I Combi RS -02
130 Rapid -89