vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Rs TDI:n kulutus

Vieras · 83 · 58806

toledo00

  • Vieras
Avataan nyt dieselkalustollekkin samanlainen keskustelu pa-kulutuksesta,kuin mikä näytää jo löytyvän bensa-Räsäsille.
Eli millaisilla pa-kulutuslukemilla siis ajelette?
 Itse olen merkkaillut kaikki tankkauseni tankkaus.commiin ja seuraillut sen avulla auton kulutusta. En ole edes yrittänyt ajaa mitään taloudellisuusajoa,vaan ajotyyli on ihan normaali nopeusrajoitusten mukainen (+max. 10% yli sallitun nopeuden) Ajoistani on matka-ajoa noin 70% ja loput kaupunkiajoa. Autosta löytyy lisäksi Eberi-lisälämmitin,joka talvella nostaa keskikulutusta jonkun desilitran.
Auto otettu käyttöön 6.10.07 siitä alkaen diiseliä palanut 2298,38litraa ja autoon kertynyt 38597 ajokilometriä.
Kulutukseksi tulee siis 5,954litraa/100km.
2008 tankkauksien perusteella ( 1738,84litraa/30000km)vuotuinen kulutus on 5,79litraa/100km.
Eli kulutus näytää hiukan laskeneen kuluvanvuoden aikana.Johtunee varmaankin auton "vertymisestä"
Mielenkiinnosta ja myyntimiehen kehumana asensin pa-putkistoon "ihmemagneettipalat"koemielessä,mutta kulutukseen se tuskin on vaikuttanut.
 http://kuvablogi.com/nayta/1030962/

Tuossa tankkaus.commin käppyrä:
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=22241

Olisi mielenkiintoista kuulla uuden CR-manuaalin ja CR-Dsg-mallin kulutuslukemia. Ja siis kulutuksilla tarkoitan keskikulutuksia,enkä mitään hetkellistä kulutusta/ajotietokoneen näytämää.Sekä miten mahdollinen "lastutus" on vaikuttanut kulutukseen.



Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Lainaus
Mielenkiinnosta ja myyntimiehen kehumana asensin pa-putkistoon "ihmemagneettipalat"koemielessä,mutta kulutukseen se tuskin on vaikuttanut.

...eipä tuohon muuta voi sanoa, kuin että apinaa koijataan... apinaa koijataan.  ;D  ;D  ;D

Ihan huuhaata nuo. Myytinmurtajissa oli yksi jakso missä testattiin kaikki nuo ihmeen polttoaineen säästäjä magneetit ja muut härpäkkeet. Eikä toimineet. Olipa yllätys.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Itse en ole pidempiaikaista kulutusta seuraillut, mutta välillä tankatessa olen kulutuksen laskenut ja lukemat on myös minulla välillä 5,8 - 6,0 l/100km.

Ja eiköhähän noita magneettihärveleitä olisi uusissa autoissa vakiona, jos ne toimisivat...

Ja siis kulutuksilla tarkoitan keskikulutuksia,enkä mitään hetkellistä kulutusta/ajotietokoneen näytämää.Sekä miten mahdollinen "lastutus" on vaikuttanut kulutukseen.
Tähän vielä kommenttina sellainen että itselläni ajotietokone näyttää ajotavasta riippumatta n. 0,1l liikaa. Kaikissa aikaisemmissa autoissani ajotietokone on näyttänyt todellista kulutusta vähemmän.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Mulla on -08 CR manuaalivaihteilla ja auto on ollu kolme viikkoa ajossa. Keskikulutus 5,4l/100km. Tankillisella pääsee reilut 1000km.


Poissa Pasi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Mulla on elokuun puolivälissä saatu kombi CR manuaali ja kulutus 6500km on 5,9. Suurin osa kaupunkiajoa ja moottoritietä.
Kombi CR RS -08


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
Mulla lastutettuna 2008 RS diesel ja sen 6.0 vie tuossa aamuruuhkassa ohitellessa.
Nyt noilla 18" kromeilla kulutus nousi aika reilusti eli niiden kanssa n. 6,3L / 100km
Ja parhaillaan päässyt siihen 5,7L/100km.. mutta saa ajaa jo rauhassa.

Mulla nyt on niin raskas tassu että en kyllä vertailis noita mihinkään :P


arihy

  • Vieras
Ensimmäiset 3000 km takana ja keskikulutus 5,4l / 100km. Ajo ollut pääsääntöisesti matka-ajoa vaihtelevalla kuormalla ja Webastoa käytetty aamuin illoin.


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
Pääsin menemään 400km matka-ajon 4,7l kulutuksella. Aika vähäruokainen on. :)


Poissa KONE

  • Administrator
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 146
    • Profiili
    • http://www.fikkari.fi
Perus järvenpää - lauttasaari - järvenpää -> aamulla aikasi ennen ruuhkaa ja illalla myöhää ruuhkanjälkee  = 920-940km / tankilla ja joskus palaa valo joskus ei



Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat

Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Eilen ajoin Porvoo-Leppävesi-Porvoo välin ohjelmapäivitykseen Karalalle. Ajo kumpaankin suuntaa oli aivan samalaista vakkarilla ajoa 80-120km/h. Täydellä tankilla lähdettiin liikkeelle (vakiosofta) sekä tripit ja kulutukset nollattiin. Mennessä keskikulutus jäi leppäveden päässä 5,8l/100km ja takas tullessa Porvoossa 5,3l/100km. Kilsoja kertyi n.540km ja ajotietokone näytti että saman verran ois vielä ajanut, polttoainemittarikin jäi tasan puoliväliin.
Eli ei toi Karalan softa ainakaan nosta kulutusta normaaliajossa, ei tossa muutakaan selitystä voi keksiä, tuultakaan ei ollut mikä olis voinut vaikuttaa kulutukseen. Voisko toi EGR:n säätö minimiin (niin että moottorinlämmöt kuitenkin säilyvät) vaikuttaa tohon kulutukseen, kun saa puhtaampaa ilmaa, vai valehteleeko ajotietokone? Vai oliko paluu alamäkeä, ainakin kartalla ;D


Poissa Kemizti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Pääsääntöisestihän nuo kunnolla tehdyt ohjelmat (mm. Karala) pienentää polttoaineen kulutusta varsinkin dieseleissä, erityisesti siis matka-ajossa. Sehän on ihan loogistakin, kun vääntö lisääntyy ja polttoaineen syöttöä optimoidaan.. ei mulla ainkaan missään tupaöljyautossa ole kulutus lisääntynyt lastulla, eikä senpuoleen kellään tutullakaan, päinvastoin.. saa nähdä kuinka tolle allekirjoituksen kulkineelle käy kun sen jossain vaiheessa Karalalle vie..  ;)
Octavia II Combi 2,0TDI -06


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
TDI CR:llä ensimmäiset 5000 km takana. Polttoaineenkulutuksesta sellainen kokemus, että tämä kulkee noin 0,2-0,3 l/100 km vähemmällä kuin edellinen Octavia 2.0 TDI:ni. Huolimatta 225 leveistä rekaista (2.0:ssa oli 195) ja siitä, että normikulutus on desin verran isompi. Johtunee moottorin paremmasta käyttäytymisestä alakierroksilla, jonka ansiosta autolla voi mukavasti ajaa isommalla vaihteella.


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Pakko ajaa käytännössä koskematta kaasupolkimeen mikäli johkin 5-6l haluaa.RS:llä oli todella vaikea päästä alle 6l kulutuksiin. Parhaillaan pääsin 4.5 vai 4.7 mutta sekin oli kauheessa ruuhkassa isolla tiellä jolloin nopeudet oli jotain 70kmh. Mielestäni RS ei ollut todellakaan mikään vähäruokanen diesel,ei niin vakiona eikä myöhemminkään karalan liki ensimmäisellä softalla. Samaa avautu myös eräs kaveri rs tdi:n suuresta kulutuksesta ja aikasemmin oli 140hv(+softa)4 motion golf.

Ja se mitä audioman sano paremmista alakierroksista on kyllä ihan höpön höpön juttua. RS tdi on huonoin tdi millä olen ikinä ajanut alakierroksilla. Se on liki olematonta. Edes softan vaihdon jälkeen ei todella huono alavääntö muuttunut miksikään. 170hv tdi:n osalta tästä aiheesta on puhuttu ja paljon.


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Pakko yhtyä Tanelin vastaukseen kosien Räsän kulutusta. Tosin se kuluttaa kyllä vähemmän kuin mun edellinen Opel Astra 150 hp, mutta todella varovasti on ajettava että sais sen alle sen 6l/100. Ajan päivisin reilut 200 kilsaa edestakas töihin, mistä noin 40% motaria ja mulla kulutus liikkuu 6,2-6,4 l/100, nyt kun olen ollut kukauden kotona ja ajannut lyhyempiä matkoja kulutus on ollut 7 paikkeellla :P. Kohta laitetaan Karalan softaa jolloin varmaan kulutus tippuu just siihen 6. Mutta toisaalta kyllähän löpöä saa kulua, kuiteskin on ns sporttisempi kiisseli allla  ;).

Mulla on ennen ollut pari VAG 1,9 Tdi autoja ja ne ovat pihejä, mutta silloin taas joudutaan tinkimään menopuolesta.