Tärkeintähän on tietysti se että, kuljettaja tiedostaa minkälaiset renkaat siinä omassa kinkerissä on alla. Jos on jääkeli ja keskieurooppakitkat niin ei tarvitse roikkua ihan edessä ajavan takapuskurissa kiinni ja muutenkin voi harrastaa sitä kuuluisaa ennakointia enemmän. Itselleni tulee n. 100km päivässä ajoa Kehä III sisällä ja välillä visiittejä esimerkiksi Järvenpää - Nurmijärvi "korkeudelle"
Näiden ekojen talvikelien perusteella ei ole enää keskieurooppakitkoista paluuta muihin talvirenkaisiin, ainakaan näillä etelän teillä. Täällä kun kylvetään tuota suolaa reippaalla kädellä ja lämpötilat pyörii nollan tuntumassa, ovat päätiet suurimman osan talvea sulat. Toki niitä jääpäiviä mahtuu mukaan esim. viimeviikolla oli tiet pari päivää ihan jäässä, mutta ei kyllä ollut mitään ongelmia vaikka keskieuroppakitkat olikin alla eikä tuossa fabiassa ole edes ESP:tä.
Näihin liikennemääriin mahtuu kyllä tosiaan kaikenlaista kuskia ja ennenkaikkea kaikenlaista rengasta. Esimerkiksi itselläni ei tuntuneet oikeen missään autossa nastat pysyä tallella, mutta ymmärtäähän sen kun ajaa paljon paljaalla asfaltilla... Toki vika voi olla kuljettajassakin
mutta väittäisin, että täällä PK-seudulla on monella pari talvea ajetut nastattomat nastarenkaat...
Se on vaikea jääkelillä ajaa kuin Hirvonen vaikka ois piikkirenkaat, neliveto ja 300hv jos on miljoona muuta autoa edessä köröttelemässä 20km/h alle rajotusten...