vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Antennin vaihto

Vieras · 72 · 58488

Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Taitaa olla tuossa uudemassakin Ocussa ns. "taittoantenni", joka siis ei kokonaan irtoa ollenkaan. Antennia irroitellaan kiertämällä niin pitkään, että sen saa taitettua taaksepäin alas. Siihen voi sitten kiristää kevyesti pesunajaksi, jos siis autopesulaan meinaa mennä.
Ainakin Ocu I:ssä ja Faabio I:ssa on semmoinen antenni.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS
Mitenkäs toi II koppasen Ocun antennin saa irti autopesuria silmällä pitäen...
Mielestäni ei ruuvaamalla lähde.
Jos ns. "piiska-antennia" tarkoitat lähtee ruuvaamalla irti malli esim. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31760835
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2011, 10:37:04 ip kirjoittanut MVA »


Poissa Hopeanuoli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Okei...vuosimalli tosin on 2006 mut samanlainen se kait on...
En vaan sit uskaltanu tarpeeks vääntää ::)


Poissa stuba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Mitenkäs toi II koppasen Ocun antennin saa irti autopesuria silmällä pitäen...
Mielestäni ei ruuvaamalla lähde.

Kokonaan irti ei lähdekkään mutta ideana taitaa olla että ruuvaat antennia vähän matkaa auki jolloin sen saa taitettua koria vasten.


Poissa Hopeanuoli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Näin vähän ajattelinkin mutta eikö tuo autopesuri takasin tullessa nappaa sitä mukaan kun tulee
kuitenkin hiukan katonreunan yli?


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Näin vähän ajattelinkin mutta eikö tuo autopesuri takasin tullessa nappaa sitä mukaan kun tulee
kuitenkin hiukan katonreunan yli?

Minulla tökkäsi Ocussa vain ja ainoastaan yhden kerran ja se johtui juurikin siitä, että en ollut antennia sinne alas kiristänyt. Ratkaisevana osatekijänä onkin mielestäni juurikin tuo antennin kevyt kiristys, kun se on taitettu alas- ja taaksepäin. Ei muutakuin rohkeasti kokeilemaan.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Juzpe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Mitenkäs toi II koppasen Ocun antennin saa irti autopesuria silmällä pitäen...
Mielestäni ei ruuvaamalla lähde.

Kokonaan irti ei lähdekkään mutta ideana taitaa olla että ruuvaat antennia vähän matkaa auki jolloin sen saa taitettua koria vasten.

Kyllä se kokonaan irti lähtee  ;) ruuvaa irti sen verran ettei ole enää kierteillä ja vetäisee voimalla niin irti lähtee. Itse irrotan aina kun menee autopesuun.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Kyllä verhoiluja pitää aukoa että pääsee sisäpuolella olevaan mutteriin kiinni, jos juurenkin haluaa vaihtaa, pelkkä piiskahan taitaa olla kierteillä eli lähtee pyörittämällä irti. UltimateVW:n puolella noista ainakin oli jossain välissä keskusteluja ja ei tuo hainevä ainakaan paranna kuuluvuutta.

Itse olen pohtinut jos vaihtaisi antennin sellaiseksi että vahvistimelle menisi oma virtajohtonsa kun tuntuu ettei noita alkuperäisillä saa jälkiasennusmankkojen kanssa pelaamaan ollenkaan. Nyt pätkii lähetys keskustassakin. Tuo vaan vaatisi koko kaapelin vetämisen uusiksi ja ainakaan vielä en ole kaivannut uutisia niin paljoa että olisin jaksanut alkaa moiseen...

Mie kyl väitän että antennia ei saa irti, pyöritin ja pyöritin, mutta ei se lähe! RS 2007 vuoden mallia! Käytin autopesussa ehkä 3. kerran, alas taitettuna antenni, rävähtää kerran pesun aikana, 3. kerta riitti. Antenni tod. näk paskana, kun radion kuuluvuus on mitä on.

Ei olis ideoita???!! Mikä antennista on voinu mennä? Taittunu sieltä alhaalta hieman. Mistä sais halvimmalla antennin tai vaihtasko kokonaan johoki toiseen?

T: Lasse


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Mitenkäs toi II koppasen Ocun antennin saa irti autopesuria silmällä pitäen...
Mielestäni ei ruuvaamalla lähde.

Kokonaan irti ei lähdekkään mutta ideana taitaa olla että ruuvaat antennia vähän matkaa auki jolloin sen saa taitettua koria vasten.

Kyllä se kokonaan irti lähtee  ;) ruuvaa irti sen verran ettei ole enää kierteillä ja vetäisee voimalla niin irti lähtee. Itse irrotan aina kun menee autopesuun.

En ainakaan itse uskalla niin lujaa vetää, RS 2007 mallia. Elikkäs mikäs malli sulla on? Tosiaan haluais kyl sellasen antennin, josta antennin saa irti. 3 autopesua ja oma antenni ainakin meni paskaks! Ohjekirjassa muuten erikseen lukee, että antennia ei saa alas taitettaessa kiristää! Itse kyl kevyesti kiristin antennin..



Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4503.0

Onks joku testannu noita lyhkäsii antenneja? Toimiiko? Siis oikeasti? Jos mulla nyt toi antenni poikki, jos vaihtas tollasen lyhyen, niin voiskohan pelastaa viel antennin, että ei tarvis ruveta vaihto-operaatioon.

T: Lasse


Poissa Juzpe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Itsellä -05 ocu II combi. Pari pesukertaa meni ennen kuin huomasin että antenni irtoaa, tosiaan täytyy vähän voimalla nypätä  :) Jokainen kokeilkoon omalla vastuulla miten irtoaa...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mitenkäs toi II koppasen Ocun antennin saa irti autopesuria silmällä pitäen...
Mielestäni ei ruuvaamalla lähde.

Kokonaan irti ei lähdekkään mutta ideana taitaa olla että ruuvaat antennia vähän matkaa auki jolloin sen saa taitettua koria vasten.

Kyllä se kokonaan irti lähtee  ;) ruuvaa irti sen verran ettei ole enää kierteillä ja vetäisee voimalla niin irti lähtee. Itse irrotan aina kun menee autopesuun.

Kyllä se antenni vaan irti lähti, ainakin -06vm. Mutta kyllä sitä saikin aika kovin vetää ja heiluttaa ennenku anto periksi ja lähti irti. Rohkeesti vaan nykimään!!

En ainakaan itse uskalla niin lujaa vetää, RS 2007 mallia. Elikkäs mikäs malli sulla on? Tosiaan haluais kyl sellasen antennin, josta antennin saa irti. 3 autopesua ja oma antenni ainakin meni paskaks! Ohjekirjassa muuten erikseen lukee, että antennia ei saa alas taitettaessa kiristää! Itse kyl kevyesti kiristin antennin..




Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Olisko kellään ehdottaa hyvää lyhyttä piiskaa vakio antennin tilalle, antennin jalkaa en jaksa alkaa vaihtamaan. Kävin tänään ostamassa paikalliselta ad. centeristä lyhyen antennin joka näytti aivan rimpulalta. Kuuluvuus radiossa tolla antennilla ehkä huonompi jos vaikka olisin rautanaulan laittanu tilalle  ::)

Nyt siis ehdotuksia tulemaan????


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Olisko kellään ehdottaa hyvää lyhyttä piiskaa vakio antennin tilalle, antennin jalkaa en jaksa alkaa vaihtamaan. Kävin tänään ostamassa paikalliselta ad. centeristä lyhyen antennin joka näytti aivan rimpulalta. Kuuluvuus radiossa tolla antennilla ehkä huonompi jos vaikka olisin rautanaulan laittanu tilalle  ::)

Nyt siis ehdotuksia tulemaan????


itse kans vaihdoin vakio antennin tilalle lyhyemmän version ihan vaan ulkonäöllisistä syistä.tilasin tuolta : http://www.mangowalk.com/index.php?sku=30174
ja tuolla lyhyemmällä antennilla ainakin täälläpäin kuuluvuus on ihan samanlainen kun vakio antenillakin!


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
supe:

ootko pitäny pitkään menu nappia pohjassa (10 s) ja silloin saat sen kuuluvuuden näkyviin? Eli ootko huomannu eroja ylipäätään siihen kuuluvuuteen versus orkkis antenni? Vai ootko korvakuulolla tehny tarkastelua?

Pitääpä laittaa tilaukseen antenni, jos toimii!

T: Lasse