vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I-koppaisen Octavian omistajat

Ireland · 418 · 249310

Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Voin kans suositella tota V-MAXX:ia. On kyl hinta-laatu suhteeltaan erittäin hyvä. Kuin myös ajotuntumaltaan hyvät. Kestävyydestä en osaa, kun en kerinnyt ajella montaa kuukautta.
Itsehän noita suosittelin Sepullekkin.

Rengas-vanne yhdistelmän kans saa sit olla tarkkana noiden coilien kans. Itellä oli 8x18 ET38 215/40R18 renkaalla ja oli ihan muutama milli väliä alajousilautaseen. 225 renkaalla ei olis varmaan enää mennyt. 8x19 ET35 ei esim. enää mahdu -> tarvii spacerin. Riippuu tietenkin madalluksen määrästäkin mihin se alajousilautanen asettuu, mut eikös nää yleensä tonttiin laiteta :) niin silloin saa olla tarkkana.  

en suosittele kokemusten perusteella I koppaiseen 18" pyöriä varsinkaan jos meinaa radalla käydä päästelee. 17" 225 leveenä toimii kokemuksien perusteella parhaiten.
Weitec on toiminut hienosti minulla jo 60tkm ajan. ei mitään valittamista! kyllin mukava ainakin minulle normi-ajossa ja radallakin toimii hienosti. :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Pari päivää sitten ostin sen mistä olen kauan haaveillut ;D


Täältä myös myöhäiset onnittelut loistavan autonvalinnan suhteen! Tervetuloa RäSä joukkoon!!  ;)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Tuli pari kuukautta sitten myös ostettua Rs ocu. Tyytyväinen olen ollut. Nyt vaan uutta ohjelmaa sisään ja alustasarjaa..... Kesävanteet tulikin jo hommattua..  ;)

Mitä alustasarjaa suosittelette??

No yleensä suositellaan esim. KW:tä tai Konit. Mut onhan noita muitakin ihan hyviä. Itselläni on Cobran alustasarja ja tyytyväinen olen ollut.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
en suosittele kokemusten perusteella I koppaiseen 18" pyöriä varsinkaan jos meinaa radalla käydä päästelee. 17" 225 leveenä toimii kokemuksien perusteella parhaiten.
Weitec on toiminut hienosti minulla jo 60tkm ajan. ei mitään valittamista! kyllin mukava ainakin minulle normi-ajossa ja radallakin toimii hienosti. :)

Mikä 18" ja 225 yhdistelmässä on vikana radalla? Meinaan kun mulla on juuri tuollainen rengastus. En tosin sillä ole radalla käynyt. 17" ja 215 yhdistelmällä olen ja silloin tuntui ainakin siltä, että leveempi rengastus olisi parempi.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
en suosittele kokemusten perusteella I koppaiseen 18" pyöriä varsinkaan jos meinaa radalla käydä päästelee. 17" 225 leveenä toimii kokemuksien perusteella parhaiten.
Weitec on toiminut hienosti minulla jo 60tkm ajan. ei mitään valittamista! kyllin mukava ainakin minulle normi-ajossa ja radallakin toimii hienosti. :)

Mikä 18" ja 225 yhdistelmässä on vikana radalla? Meinaan kun mulla on juuri tuollainen rengastus. En tosin sillä ole radalla käynyt. 17" ja 215 yhdistelmällä olen ja silloin tuntui ainakin siltä, että leveempi rengastus olisi parempi.

no voihan toki olla et eri rengasmerkit käyttäytyy eri tavalla mutta testaamassani 18" rengas-sarjassa oli GT Radial Champirot 225/40 eli samat kumit kuin itsellä oli 17" ja 225/45. paineet oli samat kaikissa. 18" auto vaan lipsui miten sattuu eli liian kova seos ja matala rengas. 17" ei mitään ongelmia, pitoa riitti ja rengas ei kulunut miten sattuu.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
indonesialaiset GT Radial Champirot ei o kyllä saanu mitään hyviä arvosanoja juurikaan missään testissä..
"GT Radial on rengas, jota näkyy saavan ainakin mainoksen mukaan Vianorilta puoli-ilmaiseksi. Testissä tuon renkaan märkäpito ja jotkut muut ominaisuudet eivät yltäneet kunnon renkaan tasolle"
tiedä sitten ???

itsellä continentaalit ? 225 40 "18 ja hyvin kulkee..
faster than a fast thing going fast


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
indonesialaiset GT Radial Champirot ei o kyllä saanu mitään hyviä arvosanoja juurikaan missään testissä..
"GT Radial on rengas, jota näkyy saavan ainakin mainoksen mukaan Vianorilta puoli-ilmaiseksi. Testissä tuon renkaan märkäpito ja jotkut muut ominaisuudet eivät yltäneet kunnon renkaan tasolle"
tiedä sitten ???

itsellä continentaalit ? 225 40 "18 ja hyvin kulkee..


ennen kuin enempää haukut ni ajoin itse näillä renkailla melkein 40tkm ja pieksee märkäpidossa sekä rata-ajossa nokian nrzi:t mennen tullen. et ihan huonoista renkaista ei ole kyse kumminkaan.
rata-ajosta kokemuksien kautta gt radial olkapäät kesti ajaa paremmin ku muutamat ajamani nokialaiset joista olkapäät on kuluneet jo 10 kierroksen jälkeen.

muistetaan myös että rengastestit ei kerro KOKO TOTUUTTA renkaasta.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
en hauku senparemmin kun en tiedä kun ei o itellä ikinä ollu mut nimikin on jo niin epäilyttävä ::) ;D ;D

mutta nokialaisethan nyt on ihan yliarvostettua skeibaa,itellä ei o mitään hyvää sanottavaa nokialaisista
faster than a fast thing going fast


Poissa mannta3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Voin kans suositella tota V-MAXX:ia. On kyl hinta-laatu suhteeltaan erittäin hyvä. Kuin myös ajotuntumaltaan hyvät. Kestävyydestä en osaa, kun en kerinnyt ajella montaa kuukautta.
Itsehän noita suosittelin Sepullekkin.

Rengas-vanne yhdistelmän kans saa sit olla tarkkana noiden coilien kans. Itellä oli 8x18 ET38 215/40R18 renkaalla ja oli ihan muutama milli väliä alajousilautaseen. 225 renkaalla ei olis varmaan enää mennyt. 8x19 ET35 ei esim. enää mahdu -> tarvii spacerin. Riippuu tietenkin madalluksen määrästäkin mihin se alajousilautanen asettuu, mut eikös nää yleensä tonttiin laiteta :) niin silloin saa olla tarkkana.  

en suosittele kokemusten perusteella I koppaiseen 18" pyöriä varsinkaan jos meinaa radalla käydä päästelee. 17" 225 leveenä toimii kokemuksien perusteella parhaiten.
Weitec on toiminut hienosti minulla jo 60tkm ajan. ei mitään valittamista! kyllin mukava ainakin minulle normi-ajossa ja radallakin toimii hienosti. :)

Voep olla... Itellä oli Falken FK-452 ja Hankook K104 molemmat 215/40/18 koossa ja noilla merkeillä ilmeni kovassa kurviajossa ikävää aliohjautumisen tunnetta. Tuokin rengas oli jo "hieman" venytetty 8" leveelle vanteelle, josta itse uskon tuon aliohjautumisen johtuvan osittain. 225 levee rengas RS:n omalla vanteella on sellainen "pullukka", että ei helposti sorra ja tuntuu ohjautuvan paremmin. RS kaipailisi kovasti sinne takapäähän sitä kallistuksenvakaajaa, joka parantaa käytöstä kovassa ajossa huomattavasti... ja kyllä, on kokemusta.

Radalle ei ollut mitään intressejä lähteä, koska tota autoa ei ole sinne tarkoitettu. Siitä ei rata-autoa tule millään rengastuksella eikä alustasarjalla. Se on sporttinen perheauto, joten panostetaan mieluummin siihen ulkonäköön ja ajetaan siellä radalla muilla vehkeillä.

Pidin ennen kyllä RS:ää hyvänä ajaa kovassakin vauhdissa ja mutkateillä, mutta en enää. Nimim. Clio 197   


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No täytyypi käydä sitten ens kesänä kokeilemassa noita 18" Toyon renkaita radalla jos siihen tarjoutuu mahdollisuus. En mä toisaalta hirveästi osaa mitään mistään rengaskäyttäytymisistä sanoa kun kauheasti ei ole kokemusta mutta ehkä jotain eroa huomaa siihen 17"-215-rengastukseen.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Lainaus
Radalle ei ollut mitään intressejä lähteä, koska tota autoa ei ole sinne tarkoitettu. Siitä ei rata-autoa tule millään rengastuksella eikä alustasarjalla. Se on sporttinen perheauto, joten panostetaan mieluummin siihen ulkonäköön ja ajetaan siellä radalla muilla vehkeillä.

Pidin ennen kyllä RS:ää hyvänä ajaa kovassakin vauhdissa ja mutkateillä, mutta en enää. Nimim. Clio 197  

joo ei tosta kyllä mitään ratakulkinetta saa..

hape kehaskin et rellus taittaa mutkat napakan nätisti
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2010, 08:23:32 ip kirjoittanut Sampza »
faster than a fast thing going fast


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Lainaus
Radalle ei ollut mitään intressejä lähteä, koska tota autoa ei ole sinne tarkoitettu. Siitä ei rata-autoa tule millään rengastuksella eikä alustasarjalla. Se on sporttinen perheauto, joten panostetaan mieluummin siihen ulkonäköön ja ajetaan siellä radalla muilla vehkeillä.

Pidin ennen kyllä RS:ää hyvänä ajaa kovassakin vauhdissa ja mutkateillä, mutta en enää. Nimim. Clio 197  

joo ei tosta kyllä mitään ratakulkinetta saa..

hape kehaskin et rellus taittaa mutkat napakan nätisti

kukas on puhunut et rs olis rata-auto?
kyllä tolla rs:llä aika kovasti saa laskea radalla, lähinnä pidon rajat tulee esiin hyvin äkkiä. lystiä se on ku käy tarpeeksi usein päästelemässä höyryjä.
ja mitän clioon tulee ni moisesta patonki-koirankoppi-kahvinkeittimestä en kauheesti puhuis yhtään mitään. ranskalaiset ei oo osannut koskaan autoja edes tehdä.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa mannta3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Lainaus
Radalle ei ollut mitään intressejä lähteä, koska tota autoa ei ole sinne tarkoitettu. Siitä ei rata-autoa tule millään rengastuksella eikä alustasarjalla. Se on sporttinen perheauto, joten panostetaan mieluummin siihen ulkonäköön ja ajetaan siellä radalla muilla vehkeillä.

Pidin ennen kyllä RS:ää hyvänä ajaa kovassakin vauhdissa ja mutkateillä, mutta en enää. Nimim. Clio 197  

joo ei tosta kyllä mitään ratakulkinetta saa..

hape kehaskin et rellus taittaa mutkat napakan nätisti

kukas on puhunut et rs olis rata-auto?
kyllä tolla rs:llä aika kovasti saa laskea radalla, lähinnä pidon rajat tulee esiin hyvin äkkiä. lystiä se on ku käy tarpeeksi usein päästelemässä höyryjä.
ja mitän clioon tulee ni moisesta patonki-koirankoppi-kahvinkeittimestä en kauheesti puhuis yhtään mitään. ranskalaiset ei oo osannut koskaan autoja edes tehdä.

 :D :D :D
Arvelinkin et täällä saattaa joku provosoitua. Oikeassa olet, ei ole kukaan väittänyt RS:ää rata-autoksi, vaan ettei siitä sellaista tulekaan "alustasarjalla ja renkailla".

k?-h... eikös se ole huono juttu jos pidon rajat tulee esiin "hyvin" äkkiä. Huono alusta? Huonot renkaat? Huono auto?

Ja omia sanojasi lainataksesi -> Ennen kuin enempää haukut patonkia, niin kannattaisi perehtyä kulkineeseen tai käydä koe ajamassa. Tulisit yllättymään  ;) Kuinka vaivattoman tuntuista se mutkaan ajo voikaan olla... :D   


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Lainaus
Radalle ei ollut mitään intressejä lähteä, koska tota autoa ei ole sinne tarkoitettu. Siitä ei rata-autoa tule millään rengastuksella eikä alustasarjalla. Se on sporttinen perheauto, joten panostetaan mieluummin siihen ulkonäköön ja ajetaan siellä radalla muilla vehkeillä.

Pidin ennen kyllä RS:ää hyvänä ajaa kovassakin vauhdissa ja mutkateillä, mutta en enää. Nimim. Clio 197  

joo ei tosta kyllä mitään ratakulkinetta saa..

hape kehaskin et rellus taittaa mutkat napakan nätisti

kukas on puhunut et rs olis rata-auto?
kyllä tolla rs:llä aika kovasti saa laskea radalla, lähinnä pidon rajat tulee esiin hyvin äkkiä. lystiä se on ku käy tarpeeksi usein päästelemässä höyryjä.
ja mitän clioon tulee ni moisesta patonki-koirankoppi-kahvinkeittimestä en kauheesti puhuis yhtään mitään. ranskalaiset ei oo osannut koskaan autoja edes tehdä.

 :D :D :D
Arvelinkin et täällä saattaa joku provosoitua. Oikeassa olet, ei ole kukaan väittänyt RS:ää rata-autoksi, vaan ettei siitä sellaista tulekaan "alustasarjalla ja renkailla".

k?-h... eikös se ole huono juttu jos pidon rajat tulee esiin "hyvin" äkkiä. Huono alusta? Huonot renkaat? Huono auto?

Ja omia sanojasi lainataksesi -> Ennen kuin enempää haukut patonkia, niin kannattaisi perehtyä kulkineeseen tai käydä koe ajamassa. Tulisit yllättymään  ;) Kuinka vaivattoman tuntuista se mutkaan ajo voikaan olla... :D  

ranskalaisista autoista myös cliosta on kokemusta aivan tarpeeksi.

pidon rajat tulee esiin yli 150km/h vauhdissa esim. ahveniston "pääsuoralle" tultaessa. koetappa cliolla sama mutka sama vauhti. voidaan todennäköisesti lukee seuraavana päivänä lehdestä miten kävi.

henk.koht. on kokemusta ahvenistolta n.40 kierroksen verran ja alastarolta 20 kierroksen verran. tiedän varmasti mistä puhun ja tiedän mutkat mihin voi ajaa mitenkin kovaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2010, 08:22:57 ap kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa mannta3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Voi olla kokemusta ranskalaisista ja Clioista, mutta lyön pääni vetoa ettei Clio 197:sta. Niitä kun ei ole edes suomessa montaa (alle 10??) Eikä siitä voi puhua edes samana päivänä tavallisen Clioon verrattuna.

Voin luvata myös sen, että Cliolla ajetaan nopeammat ratakierrokset kun sun Skoodallas. Katso nyt vaikka tuo pätkä alkuun http://www.youtube.com/watch?v=Ae4RqTW5UDU niin saat vähän vertailupohjaa. Itse en pääse todistamaan Clioa nopeammaksi enkä pyörimään Skodan ympärillä kahdeksikkoa Ahveniston pääsuoralla, koska rellu vaihtui tänään takaisin VAG konsernin tuotteeseen, jossa on oikea vetotapa suomen talveen.

Omalta osalta päätän tämän juupas-eipäs leikin tähän. Niin voidaan pyhittää tämäkin topicci oikealle aiheelle.