vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I-koppaisen Octavian omistajat

Ireland · 418 · 249385

Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
Tuli pari kuukautta sitten myös ostettua Rs ocu. Tyytyväinen olen ollut. Nyt vaan uutta ohjelmaa sisään ja alustasarjaa..... Kesävanteet tulikin jo hommattua..  ;)

Mitä alustasarjaa suosittelette??

No yleensä suositellaan esim. KW:tä tai Konit. Mut onhan noita muitakin ihan hyviä. Itselläni on Cobran alustasarja ja tyytyväinen olen ollut.
Mulla oli autossa alla ostaessa Eibachit, jouset ja iskarit. Tuntuu hyvältä mutta joskus vaihtuu FK tai KW korkeussäädettäviin että saa auton maahan kiinni. Tuleeko muuten RS:ssä saman ongelma kun normaali Octaviassa että kun madaltaa tarpeeks niin alkaa oikeen puolen vetari ottamaan koriin kiinni.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Tuli pari kuukautta sitten myös ostettua Rs ocu. Tyytyväinen olen ollut. Nyt vaan uutta ohjelmaa sisään ja alustasarjaa..... Kesävanteet tulikin jo hommattua..  ;)

Mitä alustasarjaa suosittelette??

No yleensä suositellaan esim. KW:tä tai Konit. Mut onhan noita muitakin ihan hyviä. Itselläni on Cobran alustasarja ja tyytyväinen olen ollut.
Mulla oli autossa alla ostaessa Eibachit, jouset ja iskarit. Tuntuu hyvältä mutta joskus vaihtuu FK tai KW korkeussäädettäviin että saa auton maahan kiinni. Tuleeko muuten RS:ssä saman ongelma kun normaali Octaviassa että kun madaltaa tarpeeks niin alkaa oikeen puolen vetari ottamaan koriin kiinni.

ei omassa ainakaan ole vetari kovinkaan lähellä koria vaikka tontissa onkin. mulla on -55mm tiputtava.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
Pyöriikös tämmösessä Rs Octaviassa RS Fabian alkuperäiset 16" vanteet. Jos talvirenkaille katselis kun ei noi peltivanteet ole kovin hienot.
Pyörii, nyt on testattu ja ostettu.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Ja vielä näyttävätkin ihan hyvältä.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Mitä öljyjä ootte käyttäny, kun ois aika luopua longlifestä, mittarisa 160k  :-\

Ootteko vaihteisto öljyjä vaihellu, itellä ainaki kylmänä vaihteisto aika helposti rutiseva.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mitä öljyjä ootte käyttäny, kun ois aika luopua longlifestä, mittarisa 160k  :-\

Ootteko vaihteisto öljyjä vaihellu, itellä ainaki kylmänä vaihteisto aika helposti rutiseva.

Jotain ihan perus gastrollia ku 15tkm välein on kuitenkin vaihto.

Vaihteistoöljyjä en ole ainakaan omatoimisesti vaihtanut. Huolto-ohjelman mukaan on vaihdeltu.


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
Mitä öljyjä ootte käyttäny, kun ois aika luopua longlifestä, mittarisa 160k  :-\

Ootteko vaihteisto öljyjä vaihellu, itellä ainaki kylmänä vaihteisto aika helposti rutiseva.

Jotain ihan perus gastrollia ku 15tkm välein on kuitenkin vaihto.

Vaihteistoöljyjä en ole ainakaan omatoimisesti vaihtanut. Huolto-ohjelman mukaan on vaihdeltu.
Huolto-ohjelmassa ei kai puhuta vaihteistoöljyn vaihdosta mitään. Omaani vaihdoin heti kun auton ostin.
Koneeseenkin vois jo öljyt vaihtaa mutta en ole päättänyt mitä, ykkös vaihtoehtona on Mobil 0w40 kun sitä olen joka autossa käyttänyt. Onko parempia ehdotuksia? esim joku Castrol??


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Huolto-ohjelmassa ei kai puhuta vaihteistoöljyn vaihdosta mitään. Omaani vaihdoin heti kun auton ostin.
Koneeseenkin vois jo öljyt vaihtaa mutta en ole päättänyt mitä, ykkös vaihtoehtona on Mobil 0w40 kun sitä olen joka autossa käyttänyt. Onko parempia ehdotuksia? esim joku Castrol??

Vai kirjoitetaanko se Castrol, no sitä tuolla autossa kuitenkin on  :) Täytyy yrittää muistaa kysästä noista vaihteistoöljyistä seuraavassa huollossa. Eihän se välttämättä siinä huolto-ohjelmassa ole, niinkuin ei ole mm. ilmastointihuoltokaan vaikka se olis kans ihan hyvä tehdä.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mitä öljyjä ootte käyttäny, kun ois aika luopua longlifestä, mittarisa 160k  :-\

Ootteko vaihteisto öljyjä vaihellu, itellä ainaki kylmänä vaihteisto aika helposti rutiseva.

Mulla kans autossa vielä menee vielä long life litkut. Olen myös miettinyt, niistä luopumista. Mittarissa nyt 115tkm. Varmaan laitan joko Mobilia tai Castrollia.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
itselläni castrollin longlife öljyt,mutta joka autoon olen vaihtanut aina alkukeväästä ja loppusyksystä öljyt..
ehkä turhaa mut ei se niin kallista oo ja onpahan jotain tekemistä  ;D

mimmostas tonne lootaan menee,mitä siä alunperin on? tuskin manuaalissa mitään kerrotaan..
faster than a fast thing going fast


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Minkä takia jengi laittaa long-lifeä sinne kun öljynvaihto on kuitenkin 15tkm välein  ??? Long-life on kuitenkin tarkoitettu jaksamaan sen 20tkm.


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili

Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Koska haluan saada leimat huoltokirjaan.

ne leimat saa ilman long-life shittiäkin! mä en käyttänyt long-lifeä koko omistukseni aikana vaan normaalia öljyä ja 15tkm välein.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Koska haluan saada leimat huoltokirjaan.

ne leimat saa ilman long-life shittiäkin! mä en käyttänyt long-lifeä koko omistukseni aikana vaan normaalia öljyä ja 15tkm välein.

No siis todellakin saa ilman mitään "rahastusöljyjä". Kyllä merkkihuollot ovat noita ehdottaneet mutta esim. AD:ssa missä nykyään autoni käytän, todettiin ettei tuossa long-lifessä hirveästi ole järkeä juurikin tuon öljynvaihtovälin takia. Jos se normiöljy kestää sen 15tkm niin eihän silloin ole järkeä laittaa 20tkm kestävää öljyä kun kuitenkaan niin paljoa ei pitäisi samoilla öljyillä ajella.
Toki jos haluaa hifistellä niin mikäs siinä  ;D


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Longlifen vaihtoväli kyllä on 30000km.
Sen oon huomannu että ihmeen vähä tarvii tuona aikanaki lisäillä öljyä.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.