vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I-koppaisen Octavian omistajat

Ireland · 418 · 249256

Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Olihan se suht pyöreä, mutta ennen kuin käänsin toisin päin sen niin näki että iskarin pultti oli keskellä, mutta nyt se on pari kolme milliä sivussa.
Toisella puolella oli valmiiksi vähä noin epäkeskosti ja niin on rengas suorasa.
Mulla oli tai on ehkä vieläki ongelmaa, että vänkärin puolen rengas kulu ulkoreunalta, eli plus cambeeria.
Tuo siis oli vakia alustallaki, netistä luin että saattaa olla subframe kiristetty väärään kohtaan, mutta luulis että ei siinä montaa milliä voi olla säätöä.
Silmämääräsesti kattelin tuon yläpään käännön jälkeen, niin näytti olevan nyt suorasa.

Joo ne on aika härskit, ehotinki että vetäs lippivanteetki mustiksi :D

Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Sain keskuslukon kaukosäädön pelittään, kun otin mankan johtosarjasta punasen johon poikki.
Se jolta tuon mankan ostin, niin oli TTssä sama ongelma, aika nopiasti napsahti pääsä, että mankassahan se vika täytyy olla.
Rupeski ottaan jo päähän tuo avaimella sohoaminen pimeässä. :D
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
missäpäin ocussa sijaitsee ecu?
faster than a fast thing going fast


Poissa hb81

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 103
    • Profiili
Villi veikkaus: vesikaukalossa keskellä ja melko syvällä takana.
Näin ainakin 1.8t leonissa ja Audi TT:ssä.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
nonniin,ois vikakoodit luettuna ja  tommottii herjaa
ei näyttäny tota toista koodia kun on toi lite versio?
poistin koodit mut edelleeen kierrokset jää hiukan päälle.
ei taida liittyä tohon millään tavalla tuo käynti häikkä.


« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2011, 08:28:34 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa NKH

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Skoda Octavia Combi vRS Typ:1U5 132kW AUQ -05
    • Profiili
    • Skodatkin pajottaa NK-Huolto
P1602 - Voltage supply terminal 30, voltage too low
- Skoda Octavia Combi vRS 1.8T AUQ -
- VW Vento 1.8 ABS - *MYYTY*
- VW Transporter T4 2.4D AAB -
- VW Jetta II 1.6 EZ -


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
P1602 - Voltage supply terminal 30, voltage too low
herjaa varmaan siitä kun ei ollu auto käynnissä,mikäli oikein tuolta rossteckistä luin?

ja akkukin oli muutamia kertoja "irti".ilmeisesti siitäkin jää koodi?

edit. kun näissä noita kaasuläppävikoja on ollu niin mistä millai sen saa selville onko mulla kaasuläppä sökö? pitäskö antaa jotain koodia

kai siinä ny muitakin oireita on kun kaasun päälle jääminen? tai oikeastaan hitaasti palautuminen
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2011, 09:51:55 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa NKH

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Skoda Octavia Combi vRS Typ:1U5 132kW AUQ -05
    • Profiili
    • Skodatkin pajottaa NK-Huolto
^^Kaasuläpällä on kyllä ihan omat vikakoodit joita sitten heittelee jos toiminta ei ole asetettujen arvojen sisällä ja laittaahan kaasuläppä ecun myös limb-modeen.

Jos se kaasuläppä on nyt perusteellisesti putsattu? ja sulla on toi VAG-Comi käytössä niin koitappa tehdä se sopeutus sieltä tietokoneen kautta. Jos sopeutus ei onnistu niin se heittää kyllä sitten erroria, jos taas sopeutus onnistuu niin sitten voisit koeajon jälkeen kattella sieltä ne läpän kulmat, muistaakseni "throttle body angel" tms. missä näkyy esim. läpän asento % täyskaasulla.

Ja toi virtapiirikoodi, seuraa sitäkin nyt nollauksen jälkeen että oliko vain herja vai jatkuva vika. Monissa Bosch:n laturilla varustetuissa autoissa laturi pitää ns. "sisäänajaa" vaihdon jälkeen ja sama homma monesti jos akku ollut pitempään irti. Toi laturihomma tekee juuri sitä että kierrokset laskee todella hitaasti kaasun vapauttamisen jälkeen ennenkuin laturi ja ecu on saanut raja-arvonsa.
- Skoda Octavia Combi vRS 1.8T AUQ -
- VW Vento 1.8 ABS - *MYYTY*
- VW Transporter T4 2.4D AAB -
- VW Jetta II 1.6 EZ -


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
mulla on toi lite versio vag comista,tai latasin täysversion kyllä mut en omista kannettavaa (oli veljen kone lainassa) joten en pääse testaan ja enkä kyllä varmaan uskaltaisi sopeuttaa tota läppää :-\  soittelin jollekkin hepulle lempäälään joka sopeuttais läpän 10€:lla.
näkeekös tolla lite versiolla noita läpän arvoja,jos ja kun niin millasia arvoja pitäis näkyä?

Lainaus
Ja toi virtapiirikoodi, seuraa sitäkin nyt nollauksen jälkeen että oliko vain herja vai jatkuva vika. Monissa Bosch:n laturilla varustetuissa autoissa laturi pitää ns. "sisäänajaa" vaihdon jälkeen ja sama homma monesti jos akku ollut pitempään irti. Toi laturihomma tekee juuri sitä että kierrokset laskee todella hitaasti kaasun vapauttamisen jälkeen ennenkuin laturi ja ecu on saanut raja-arvonsa.
ei o nollauksen jälkeen koodeja pukkaillu,oli vaan herja.
kuinkas kauan tähän raja-arvojen saamiseen menee tollai karkeesti? koska perjantaista asti menty tälläi??
faster than a fast thing going fast


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Vaihdoin vielä ehtoon hämyissä pässin ja huomattavasti parani...ilmeisesti pientä ohivuotoo..
Perskeles,2kk vanha pässi! (Ja oli tt audin metallinen). Nyt ehdotuksia hyvästä pässistä?
jaa,ei se ehkä sit auttanutkaan,aamulla pelas hienosti kun oli kylmä.nyt kun taas plussan puolella nii tuntuu
Jäävän päälle taas.. ???
edittiä lisää:
kun tota ross techin ohjetta kattelin,siellä on 3 mahdollista ohjetta sopeutukselle
jos vaikka viikonloppuna kokeilis jos saa ton ladatun version skulaan  ;D
mutta millasia lukemia siihen ikkunaan tulee kun arvot on kohillaan? 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2011, 11:35:15 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
^ jep vika selvis.oli kytkinpolkimen kytkin myös rikki.enään ei jää kierrokset laahaan. No,tulipa vaihdettua ja tarkistettua puolen autoo :D vilkkurele tarvii vielä vaihtaa.motonetissä kävin mut oli loppu.ostin samalla kaukalomatot skeidaan
faster than a fast thing going fast


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
^ jep vika selvis.oli kytkinpolkimen kytkin myös rikki.enään ei jää kierrokset laahaan. No,tulipa vaihdettua ja tarkistettua puolen autoo :D vilkkurele tarvii vielä vaihtaa.motonetissä kävin mut oli loppu.ostin samalla kaukalomatot skeidaan

Hyvä, että vika selvisi lopulta. Minkäs hintaisia nuo kytkimet mahtaa olla? Jos eivät ole kalliita, voisi itsekin niitä (kytkin/jarru) lähteä vaihtamaan. Fabiossa kun jotain vikaa v.nopeussätimessä kuitenkin on. Auto puskee menemään, jos kaasun nostaa. Normaalistihan moottori sammuisi, kun kierrokset tarpeeksi alas laskee. Mut meitsin Fabio puskee eteenpäin, eikä siis sammu. Sammumisenestojärjestelmä!  :o  ;)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2011, 10:42:18 ap kirjoittanut Ireland »
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
jarrupolkimelle tuleva kytkin oli 14.90€ metroautossa ja kytkimelle tuleva ~25€ veholta (paikallinen varaosaputka tilaa veholta joten kalliinpi hinta) kaippa toikin saman verran maksais metroautossa?
faster than a fast thing going fast


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Mitenhän tuo mulla, kun kaasu jää päälle, mutta tuo kytkimen katkasija ainaki tuomii niin, että vakkari lähtee pois päältä, kun pikkusenkaan painaa kytkintä.
Pakkokai se on kokeilla ostaa uusi, kun tuo kytkin on kerran korjattu pikaliimalla.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Mitenhän tuo mulla, kun kaasu jää päälle, mutta tuo kytkimen katkasija ainaki tuomii niin, että vakkari lähtee pois päältä, kun pikkusenkaan painaa kytkintä.
Pakkokai se on kokeilla ostaa uusi, kun tuo kytkin on kerran korjattu pikaliimalla.

kyllä se mullakin toimi niin että vakkari meni pois päältä mut rikki oli silti,helinä kävi sisällä kun irrotti kytkimen
faster than a fast thing going fast