vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I-koppaisen Octavian omistajat

Ireland · 418 · 249260

Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Ei vaan just tuo on palio hienompi, topikki josta otin tuon kuvan, niin oli just samat mietteet..
Se on jotenkin niin irrallisen näköinen, jos ei ole tuota alaosaa.

Aattelin puskurin suhteen, että se on paras kun aukkojen alapuolelta vaan poikki ja vaikka tuon vähä kauemmas sitä alaosaa, niin saa järeämmän näköisen.


Tämä on muuten sama auto kuin se missä oli ne vihreät 19" vanteet.
Tarkemmin kun rupiaa kattoon, niin on tuossa liika pienet vanteet tai ainakaan tuo valkoinen ei ole paras väri noihin.


Hienohan se silti on.. :D
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Noin matalalla etupuskurilla saa ajella jo aikas varovaisesti.  :o
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Pitäis 7 sentillä vielä hidasteista päästä.
Ja periaatteesa maavara pysyy samana mitä mulla on nyt tuon lipan kans, tulee vaan palio hienompi.

Mulla oli näköjään helppo vika tuosa kytkimen anturisa, oli jääny viimmenen pykälä pyöräyttämättä, niin pyöräytin loppuun asti niin rupes kaasu palautuun normaalisti.

Teen topikin tuonne kävijöiden autoihin, niin laittelen kuvia ja kertomusta, että miten puskuri ja auto edistyy :D
Hartsia ja lasikuitua olis tarpeeksi, ei muutako puskuri palasiksi..
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili


On se vaan punaisenakin siistin näköinen!  8)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
Keltanen on ainoa oikea ja punanen hyvänä kakkosena. Niitä muitahan ei edes huomaa liikenteessä  ;D


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Kysytäämpäs täältä mikä voisi haitata ajonautintoani  ;D . Eli kun kylmällä moottorilla lähden ajelemaan niin kaikki toimii normaalisti vaikka ajaisin läpi Suomen.  Mutta, jos teen lyhyen stopin (esim pysähdyn tankkaamaan tai käyn kaupassa) niin stopin jälkeen kevyellä kaasunkäytöllä auto joskus nykii kevyesti ja tulee vikakoodia 16622 17705 16490. Huohottimista y-letkussa ja s-letkussa oli halkeamia ja ne on vaihdettu ja yksi muukin huodotinletku varmuuden vuoksi kun hyllyssä sattui olemaan. Muita vuotoja en löytänyt , eikä löytynyt korjaamollakaan. Map, Maf, Puolat, moottorin lämpöanturi vaihdettu. Mistä seuraavaksi etsimään satunnaista vikaa? Kyseessä on 120tkm ajettu 2003 farkku räsä

Vieläkään ei ole löytynyt vikaa. N75 oli viallinen ja välijäähyssä puoli litraa öljyä  :o mutta nykiminen vielä jatkuu. Ahtoletkuissa ei löytynyt vuotoja. Voiskos joku muu anturi olla laukeamassa (tai joku muu syy) kun tosiaan oireilee vaan lämpösen startin jälkeen. Ja ei aina silloinkaan. Mitähän tolle osais seuraavaksi tehä?



Ja tänään huomasin, että ajon jälkeen tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkäsee" välillä noin 200 kiekkaa. Voisko kaasuläppäkotelo tuommoista tehä. Ja voisko nuo koodit aiheutua kaasuläppäkotelosta. Noin 20tkm sitten olen putsaillut sen. Pitänee uudestaan varmuuden vuoksi putsailla se.

Kaasuläppäkotelon putsauksen jälkeen ei 17705 koodia ole enää tullut ja auton nykiminen loppui. 16622 ja 16490 koodia vielä pukkaa kun on jonkin aikaa ajellut. Vikavaloja ei pala eikä ajossa huomaa mitään.  Pitänee vissiin n249 vaihtaa ja tuplatsekkaus tehdä letkuihin. Painetestin meinasin tehä josko löytäsin jonkun pykineen letkun. Ja jos nuo ei auta niin pitää varmaan kaivaa kuvettaan ja varata aika autosähkärille, että tarkastaa MAPin piuhat. Siihen ei riitä ammattitaito.

Piti sitten nöyrtyä ja käydä Laakkosella.  MAP-anturin piuhasarjassa oli vika.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa blueberry

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Takaluukun sähköongelmat edelleen päällä, jarruvalo pelaa spoilerissa vain kun virrat ei ole päällä ja takalsin pyyhkijä ei toimi.
Missä sijaitsee relerasia jossa on takalasin pyyhkijän rele ja takalsin lämppärin rele?
Moottoritilassa vai kojetaulun sisällä?


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Ai että on hieno punanen octavia  :P
Onneksi omaan on tulossa samallainen spoiler.

Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa blueberry

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Takaluukun sähköongelmat edelleen päällä, jarruvalo pelaa spoilerissa vain kun virrat ei ole päällä ja takalsin pyyhkijä ei toimi.
Missä sijaitsee relerasia jossa on takalasin pyyhkijän rele ja takalsin lämppärin rele?
Moottoritilassa vai kojetaulun sisällä?
Vika löytyi ja korjattu.
Takaluukulle tuleva maajohto oli poikki. Valot, takalasinlämmitin ja pyyhkijän moottori sai satunnaisesti maata esim saranoiden kautta. Katkeamiskohta on hämärän peitossa mutta uutta piuhaa meni n 60cm.
Vika paikantui kun vikalista herjasi monista sähkövioista ja kun esim spoilerin jarruvalo on ledeistä sekä lämmitin ja moottori ns isompaa sähköä niin yhdistäväksi tekijäksi osoittautui maan katkos.


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Pisti tuossa silmään kun FaabioII miehet kirjoittelee öljynkulutuksesta, niin mites ykkös Ocuissa?

Itse epäilin jo jossain vaiheessa jäähynestettä pääsevän öljyn sekaan, kun öljyä täytyy kaataa koneeseen vain öljynvaihdon yhteydessä  ??? ;D

Pinta ei tikussa laske 10tkm/1v aikana varmaan paria milliä enempää...
-02 Octavia Vrs


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Ei syö ei :D
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
ny tarttis jotain ehdotusta peräpöntöistä.hiukan räyhäkkäämmät äänet tarvis saada,vähän semmosta kireyttä

tollaset tällä hetkellä
http://s732.photobucket.com/albums/ww329/sepu/?action=view&current=VID_20120227_160426.mp4
faster than a fast thing going fast


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Voi olla hankala saaha tuon räyhäkkäämpiä, pitäs laittaa keveempää vauhtipyörää ja isompaa turboa :D
Kato youtubesta, että saako tuohon edes sellasia ääniä jota haet.
Pitäs omassa koittaa vaimentaa konepeltiä, jos sais tuon naputuksen pienemmäksi.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Voi olla hankala saaha tuon räyhäkkäämpiä, pitäs laittaa keveempää vauhtipyörää ja isompaa turboa :D
Kato youtubesta, että saako tuohon edes sellasia ääniä jota haet.
Pitäs omassa koittaa vaimentaa konepeltiä, jos sais tuon naputuksen pienemmäksi.
saa ääntä mut tosiaan tarvii jo muutakin kun änkän
http://www.youtube.com/watch?v=7jav0OVTcwE ;D

itsellä suuttimet pitää pienen nakutuksen ja tuo mikä kuuluu videolta,tulee tosta aktiivihiilipömpelistä mikä käy aikaajoin.

kyllä ääntä maailmaan mahtuu..
faster than a fast thing going fast


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Pisti tuossa silmään kun FaabioII miehet kirjoittelee öljynkulutuksesta, niin mites ykkös Ocuissa?

Itse epäilin jo jossain vaiheessa jäähynestettä pääsevän öljyn sekaan, kun öljyä täytyy kaataa koneeseen vain öljynvaihdon yhteydessä  ??? ;D

Pinta ei tikussa laske 10tkm/1v aikana varmaan paria milliä enempää...

Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut lisätä öljyä. Outo auto. ?-ljyt vaihdan n.7-9tkm välillä.