vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Octavian ongelmat ja viat

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Noniin eli tuomio: Molemmat laakerit ja alapallot edestä vaihtoon. Hinta, sisältäen osat ja työt: n.250€.

Molemmat etupyörät heilu ravistettaessa aika runsaasti, että ei mikään ihme kun vähän väpätti ja hurisi.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
noniin. nyt se sitten tapahtui! VOI Perkeleen helvetin jumalauta saatana! (kiitos ja anteeks!)

öljyt ja vedet menee sekaisin, valkoista töhnää löysin tänään öljykorkista :o :'(
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2009, 07:32:06 ip kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
ei sitten voinu mitään muuta vikaa iskeä! paska juttu! nyt tuli sitten aika virittää konetta samalla kun kuntoon pistät?


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
vaihtaa ainakin parempia osia vakioiden tilalle :) katsoo mihin rahat riittää.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Jos sulla on kannentiiviste solmussa niin tiedän hyvän ja edullisen korjaamon jossa aikoinaan itse kävin edellisen auton korjauttamassa samasta viasta. Tosin öljyt ja vedet ei menny sekaisin vaan vedet valu läpi koneesta. Paikka on tosin Hämeenlinnassa jos sen pystyy sinne ajamaan.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Jos sulla on kannentiiviste solmussa niin tiedän hyvän ja edullisen korjaamon jossa aikoinaan itse kävin edellisen auton korjauttamassa samasta viasta. Tosin öljyt ja vedet ei menny sekaisin vaan vedet valu läpi koneesta. Paikka on tosin Hämeenlinnassa jos sen pystyy sinne ajamaan.

noniin.. otetaas sit komentoo vähän takas. tää säävaihtelu on kompensoinut vettä koneeseen ja nyt seuraillaan tuleeko enempää valkoista töhnää korkkiin.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
eli eletään pieni pelko perseessä! ;D toivottavasti ei oo mitään pahempaa


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
eli eletään pieni pelko perseessä! ;D toivottavasti ei oo mitään pahempaa

toivotaan, olispa saanut ainakin hyvän perusteen pienelle virittämiselle. kaveri korjaamolta sanoi että sit kannattaa vasta huolestua todella ku öljytikusta löytyy valkoista.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No niin, kaivetaanpas vanha topicci esiin.

Huomasin tässä jonkin aikaa sitten auton tekstiilimattoja putsatessa, että on auton tekstiilimatto kostea, osittain jopa märkä. Ihmettelin, että mistäköhän mahtaa vuotaa.  ??? Kaikenlaisia kauhukuvia tulvi mieleeni.  :o No kuivailin pahimmat pesuri-imurilla ja pyyhkeellä. Jätin asian muhimaan ja päätin tarkkailla tilanteen kehittymistä. No sama ilmiö uusiutui ja pistin merkille, että juuri sadekelillä sekä autoa pestessä tuo märkyys tuli esille. Käväisin sitten tänään paikallisen Skoda-huoltoasiantuntijan luona puhumassa asiasta ja näyttämässä ongelmaa. Tuomio oli, että oviverhoilun tiivisteet olisivat antaneet ajansaatteessa periksi. Myös takapenkin vasemmalla puolella tekstiilimaton alla oli kosteutta. Tätä ei ollut vielä jokin aika sitten, kun autoa putsailin. On kuulemma tuttu juttu ja yleinen ongelma Octaviassa, siis I-koppaisessa ja myös Suberb:ssakin. Oviverhoilu pitäisi saumata uudelleen jollain tiivistemassalla. Lattiaverhoilu pitää ottaa sen verran irti, että kuivaa kunnolla, eli penkit irti ja ovilistat. Myös homekäsittely on tarpeen.  :(

Onko muilla havaittavissa tällaista ongelmaa?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
No niin, kaivetaanpas vanha topicci esiin.

Huomasin tässä jonkin aikaa sitten auton tekstiilimattoja putsatessa, että on auton tekstiilimatto kostea, osittain jopa märkä. Ihmettelin, että mistäköhän mahtaa vuotaa.  ??? Kaikenlaisia kauhukuvia tulvi mieleeni.  :o No kuivailin pahimmat pesuri-imurilla ja pyyhkeellä. Jätin asian muhimaan ja päätin tarkkailla tilanteen kehittymistä. No sama ilmiö uusiutui ja pistin merkille, että juuri sadekelillä sekä autoa pestessä tuo märkyys tuli esille. Käväisin sitten tänään paikallisen Skoda-huoltoasiantuntijan luona puhumassa asiasta ja näyttämässä ongelmaa. Tuomio oli, että oviverhoilun tiivisteet olisivat antaneet ajansaatteessa periksi. Myös takapenkin vasemmalla puolella tekstiilimaton alla oli kosteutta. Tätä ei ollut vielä jokin aika sitten, kun autoa putsailin. On kuulemma tuttu juttu ja yleinen ongelma Octaviassa, siis I-koppaisessa ja myös Suberb:ssakin. Oviverhoilu pitäisi saumata uudelleen jollain tiivistemassalla. Lattiaverhoilu pitää ottaa sen verran irti, että kuivaa kunnolla, eli penkit irti ja ovilistat. Myös homekäsittely on tarpeen.  :(

Onko muilla havaittavissa tällaista ongelmaa?

Tarkista tuon suojuksen tiiviys jota tyyppi kuvassa raottaa. Kuva ei ole Skodasta.
Ei oviverhoilun tarvitse vettä pitää eikä siinä ole mitään tiivisteitä.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
joo itsellä sama ominaisuus.. takaovista tulee vesi sisään mut en o jaksanu perehtyä..
faster than a fast thing going fast


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
On tuo vaan aikas paha ongelma tai ainakin hoitamatta voi sellaiseksi muodostua.  ??? 
Varasin ajan diagnoosin antaneeseen huoltoliikkeeseen. Aika vasta 19.08., joten täytyy tässä odotellessa yrittää kuivailla lattiaa. Jos vaikka saisi jonkin verran lattiaverhoilua raoteltua kynnyslistojen alta. No se menee vasta viikonlopun hommiksi.
Voin sitten tänne pistää lausuntoa, et kuinka huollon/korjauksen jälkeen homma pelittää.  :) 
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
tällee iltavuoroviikolla aamusin joutoaikaa ni päätin tehdä takaoville jotain.
ovipahvit pois ja kosteudensulkumuovin liimailin sinne oveen..
saas nähä
faster than a fast thing going fast


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No nyt sitten on vihdoin ongelma hoidettu. Homma meni näin:

Tuon huoltoliikkeen alkudiagnoosin jälkeen lähdin kotona purkamaan auton sisustaa tavoitteena kuivata lattia ja lattiamatto ennen huoltoon vientiä, joilloin säästyisi aikaa ja rahaa. Irroittelin kynnyslistat ja kuskinjakkaran, jotta saisin maton riittävän paljon irti lattiasta. Vettä oli aikas paljon ehtinyt maton alle valua. Alin matto(äänieristys) oli aivan märkä ja haisi kuin märkä sukka. Varmaan oli ehtinyt alkaa jo kehittyä homeitiöitä. Kuivumisen tehostamiseksi laitoin Defan miniterminin pöhisemään (ajoittain) eri kohtiin autossa. 3 vuorokautta auto seisoi autokatoksessa ja kuivui. Lopulta matto kuivui kuin kuivuikin kokonaan. Tein pienen vesitestinkin vaimon avustuksella ja totesimme, että vesi valuu sisään konepellinaukaisuvaijerin läpivientikumitulpasta, josta olinkin aiemmin lopputalvesta vetänyt läpi ahtopainemittarin letkun. Kyllä, eli siis omakätinen autonyritystuho oli ongelma ydin. Eikä suinkaan ikkunatiivisteet, jotka kyllä huollossa testattiin myös. Yksi letku ja yksi vaijeri oli tuolle kumitulpalle liikaa. Niiden väliin oli jäänyt aivan pikkiriikkinen väli, josta vesi pikkuhiljaa muutamina tippoina valui auton sisälle ja mattotekstiilin alle. Mietinkin tuota, kun ahtopaineletkua "torpedo"väliseinän läpi aloin viemään, että meneeköhän tuosta vesi. Olisi tuolloin pitänyt tiivistää se jotenkin, esim. silikonilla tai vastaavalla mönjällä! No virheistä oppii!!!  :-[
Ottakaa siis neuvosta vaarin, älkääkä tehkö niinkuin minä olen tehnyt. Vaan tivistäkää heti, jos tuolta kautta letkuja vedätte. Paikka on kyllä muuten hyvä ja suhteellisen helppo. Itse en silloin asennusvaiheessa meinannut saada kunnolla kättä mahtumaa tuon mustan suojalevyn alle, joka tuulilasia vasten on. Ja jos sen irroittaa, niin se pitää myös uudestaa tivistää jollain silikonilla. Huollossa tekivät tuon asian puolestani, kun itse en siihen rohjennut ryhtyä. Tekivät huollossa samalla homeitiöiden tuhoamisen jollain pöhinä koneella. Itse sitten vielä auton huollosta saatuani pistin CRC:n ilmastointijärjestelmän puhdistusainepullon pöhisemään ja raikastamaan autonsisäilmaa. Nyt auto sitten on taas vesikelpoinen.  ;)

Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain irti ja selvää.  ???
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Nyt alkoi sitten ilmeisesti ensimmäiset kojelaudan purkutalkoot... Ajattelin kysäistä olisiko kenelläkään kokemusta.

Eli, Vag-comilla tarjosi aikaisemmin seuraavia koodeja:
  
Lainaus
Controller: 1U1 907 044 A  
   Component: CLIMATRONIC     C 2.0.0
   Coding: 11000
   Shop #: WSC 31480
2 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
            37-10 - Faulty - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-10 - Faulty - Intermittent

Jonka jälkeen nollasin, ajoin output testin ja basic settingssit Vag-Comilla. Toinen siitä katosi, toinen jäi. Bonuksena hansikaslokeron takaa alkoi kuulumaan (jatkuvaa)naksutusta, vähän kuin joku muoviratas hyppäisi hampaan ylitse.

Nyt siis
Lainaus
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
        37-00 - Faulty

Onko moottori siis yksiselitteisesti kyrvähtänyt vai voisiko joku olla vain pois paikoiltaan?
Pikaisella googlauksella todella kettumainen ottaa irti....

Täsmennyksenä että jäähdytys kyllä pelaa täysin, ja lämmintäkin tulee, joskaan ei järin kovalla pöhinällä, etenkään tuulilasille. Eli talvella lienee jo ihan oikea ongelma.
-02 Octavia Vrs