Itellä esiinty samaa parin päivän ajan kun pesin auton +3 keleillä ja jätin auton hallin pihaan, ja kun tulin takas illalla ni olikin pakkaselle jo mennyt, tuloksena joka paikan jäätyminen.. Tuolloin kuskin ovi teki siis juurikin sitä että aukesi muttei mennyt kiinni.
Vähän koitin tökkiä sitä lukitusmuovia aina käteen sattuvalla esineellä (tai sormella mut paperi välissä ettei tuu rasvaa käsiin) ni kyllä se siitä sitten antautui aina pikkuhiljaa
Tuli jälkeenpäin sitten mieleen että se vaikutti siltä että kun oven löi kiinni ni se lukitus ei tavallaan kerennyt menemään kiinni oikeassa kohdassa (eli silloin kun ovi paukahtaa koria vasten), vaan vasta sen jälkeen kun ovi lähti jo vastavoimasta avautumaan, eli toimisiko niin että kun pamauttaa ovea kiinni ni työnnättää sitä ovea koko ajan koria vasten jolloin se muovi kerkeis "laueta" kiinni ja ovikin silloin pysyisi kiinni? En voinut tuota itse enää testata kun tuo ongelma hävisi parin päivän jälkeen (vissiin lähti se jää/kosteus sieltä ovesta)..
Tietysti hyvä rasvaus/lukkosula voisi tuossakin auttaa että mekanismi ei jähmety pakkasilla.
Tuo että se muovi ei pyörähdä kunnolla viittaa mielestäni juurikin siihen että ne rasvat siellä välissä antautuu näille pakkasille eikä toimi kuten pitäis, eli jos jaksaa kunnolla tehdä ni mekanismi irti ja huolellinen puhdistus - vanhat rasvat ja lika pois - ja uudet kunnon rasvat tilalle, mutta käytännössähän meillä laiskoilla ihmisillä tämä menee niin että mekanismi puhdistetaan paikoillaan niin hyvin kuin pystyy ja uutta rasvaa vaan tilalle
P.S. Missäs kohtaa siinä mekanismissa on se valokytkin? Apukuskin ovi ei enää sytytä sisävaloja kun avaa oven (eli vetää ovet lukkoon vähän ajan päästä jos pelkästään sen oven avaa)..