vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Parkkipolttimot vaihtoon

Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
tänään vaihdoin parkeiksi nuo katuauton gp thunder kromi polttimot pienen taistelun päätteeksi ku ei meinannu isohkot kädet mahtua millään vaihtamaan niitä ja kun ei tuntunu olevan mitään logiikkaa miten se tulee poies siletä! vanhassa mallissa oli mun mielestä helpompi vaihtaa kun faceliftissä! No valot päälle ja eihän ne toimi ollenkaan,mut eipä siel pala mittarissakaan se valo et olis poltin rikki! eikös parkit pitäs kuitenki palaa aina paitsi silloin ku on tuo valokatkaisija vasemmassa reunassa eli kun on nuo päiväajovalot käytössä?


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eikös facelift mallissa päiväajovalot toimi myös parkkeina, joten umpiossa olevat parkit on poistettu käytöstä.
Bad company corrupts


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
siellä on sitte vaan muodon vuoksi laitettu ne polttimot sinne! mites sitte kun laitoin tuon valokytkimen tuohon keskiasentoon ni eikös silloin pitäs palaa ne päivävalot,meinaan mulla on koko keula pimeenä siinä asennossa! ja onkos muuten niin että pimeällä on pakko ajaa mittarivalot päällä jos haluaa et on xenonit päällä ku mulla ainaki vaan päiväajovalot päälle jos ei laita mittarivaloja päälle!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nyt ei ihan tarkkaan kyllä käy tekstistä ilmi, että onko valokatkaisija mallia ei automaattinen, vai onko siinä se tunneli -asento? Tunneliasennossahan auto tunnistaa valoisuuden määrän ja sen mukaan sytyttää päiväajovalot tai varsinaiset ajovalot automaattisesti. Tosin kun ajovalot ovat päällä, himmennetään päiväajovalot toimimaan parkkeina. Mittarivalot palavat silloin kun varsinaiset ajovalotkin on päällä.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
eipä taida olla mitään tunneliasentoa kyseisessä kytkimessä! eikös niissä ole 4 eri vaihtoehtoa missä asennossa se katkaisija voi olla,mulla on vaan 3 asentoa.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
eipä taida olla mitään tunneliasentoa kyseisessä kytkimessä! eikös niissä ole 4 eri vaihtoehtoa missä asennossa se katkaisija voi olla,mulla on vaan 3 asentoa.

Kyllä se juurikin noin on.

Oletko aivan varma että keula on pimeä sillä keskiasennolla? Valoa vasten ei välttämättä näy niiden päiväajovalojen ns. parkkimoodi kuin tarkkaan läheltä katsoen. Pimeällä on helpompi todeta sen asennon toimiminen.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
kyllä mä sen eilen kokeilin pimeässä ja ei palanut mikään valo siinä keskiasennossa! mut sekö oli varma että nuo pikkuparkit tossa umpion yläosassa ei pidä palaa ollenkaan? onko ne vaan käytössä sit niissä malleissa missä ei ole noita päiväajovaloja?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
kyllä mä sen eilen kokeilin pimeässä ja ei palanut mikään valo siinä keskiasennossa! mut sekö oli varma että nuo pikkuparkit tossa umpion yläosassa ei pidä palaa ollenkaan? onko ne vaan käytössä sit niissä malleissa missä ei ole noita päiväajovaloja?

Umpioiden parkit ovat käytössä ainoastaan tavallisissa ei RS malleissa, koska RS:än päiväajovalot on hyväksytty sekä päiväajovaloiksi, että parkeiksi. Niiden pitäisi himmentyä silloin kun ajovalot ovat päällä.

Omituista tuo keskiasennon käytös. Siis siinä ei pala takavalotkaan ko. asennolla? En ole noihin perehtynyt niin paljoa, mutta mahtaako täällä olla ketään Facelift:n omistajaa, jolla ei olisi Tunnel -asennolla varustettua valokatkaisijaa? Kuulostaisi vähän omituiselta että se Tunnel-katkaisija olisi valinnaisvaruste tuossa FL:ssä, kun päiväajovalot kuitenkin hyödyntää sitä automatiikkaa.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
fl räsässä on vakiona ei automaattinen valokatkaisin, toi automaattinen on lisävaruste. Itsellä on ,myös toi ei automaattinen tuossa omassa 2011 räsässä...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
fl räsässä on vakiona ei automaattinen valokatkaisin, toi automaattinen on lisävaruste. Itsellä on ,myös toi ei automaattinen tuossa omassa 2011 räsässä...

Mitäs lamppuja siinä sinun autossa sitten palaa tuossa keskiasennossa?


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
fl räsässä on vakiona ei automaattinen valokatkaisin, toi automaattinen on lisävaruste. Itsellä on ,myös toi ei automaattinen tuossa omassa 2011 räsässä...

Mitäs lamppuja siinä sinun autossa sitten palaa tuossa keskiasennossa?
                 olikohan,että nolla asennossa palaa ledit kirkkaana ja keskiasennossa ledit himmeällä ja seuraavassa ajovalot ja ledit himmeällä.takavalot palavat kaikilla asennoilla


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
olikohan,että nolla asennossa palaa ledit kirkkaana ja keskiasennossa ledit himmeällä ja seuraavassa ajovalot ja ledit himmeällä.takavalot palavat kaikilla asennoilla

Kuulostaa loogiselta toiminnalta. Eli mustaräsä:n autossa on todennäköisesti jotain vikaa... Voi olla että on koodattu jotain pieleen tai valojen ohjausmodulissa jotain häikkää.