vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Renkaat ja vanteet

Ireland · 106 · 100677

Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Mites 225/45 R17 kumit, sopiiko pyörimään ongelmitta eikä ota kiinni missään tilanteessa?

Pitäisi mahtua, ovat ainakin halkaisijaltaan saman kokoiset kun orkkisrenkaat.

Minulla olisi muuten ylimääräinen sarja Bridgestoneja kysestä kokoa, jos kiinnostaa.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mites 225/45 R17 kumit, sopiiko pyörimään ongelmitta eikä ota kiinni missään tilanteessa?

Mulla oli aikaisemmat kesäkumit juuri tuota kokoa ja mahtuivat kyllä ongelmitta toimimaan. Autoni on vakio alustalla.
Täksi kesäkaudeksi laitan alle uudet kumit, joiden koko on tuo valmistajan suosittelema 205/50 R17.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Mites 225/45 R17 kumit, sopiiko pyörimään ongelmitta eikä ota kiinni missään tilanteessa?

tota eikö sulla lue rekisteri-otteessa tuo rengaskoko? mulla ainakin lukee ku se on hyväksytty koko.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mulla ei ainakaan lue muistaakseni kuin 205/55/R16. Siinähän sitä sitten kinasteltiin katsastusmiehen kanssa kun alla oli 215/45/R17. Meni kuiteski läpi kun koot ei ollu kasvanut kuin yhdellä yksiköllä.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
aijjaa... mun autoo ei oo koskaan muutoskatsastettu ja siinä lukee lista hyväksytyistä rengas-koosta. 205/55-16 ja 225/45-17 sekä 215/50-17 -> (vararengas on tämän kokoinen)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No mitäs hel....iä  >:( Minkäköhän takia mulla ei ole  ??? En viitsinyt hommaa noita 225 leveitä ku olis joutunut tekemään sen turhanpäiväisen muutoskatsastuksen!
Niil on varmaan loppunu painomuste kesken kun meikäläisen rekkaria on tehty.
Ps. Tosin katsastusajankohta osuu talvirenkaille, et voishan sitä periaatteessa hommata  ::)


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
eipä se muutoskatsastus nyt niin vaikee homma ole etteikö sitä vois tehdä? mä olen aina muutoskatsastuksen tehny ni ei tarvii poliisien kanssa tien päällä tapella


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
No mitäs hel....iä  >:( Minkäköhän takia mulla ei ole  ??? En viitsinyt hommaa noita 225 leveitä ku olis joutunut tekemään sen turhanpäiväisen muutoskatsastuksen!
Niil on varmaan loppunu painomuste kesken kun meikäläisen rekkaria on tehty.
Ps. Tosin katsastusajankohta osuu talvirenkaille, et voishan sitä periaatteessa hommata  ::)

onpas outo juttu... rs:ään on hyväksytty silti samat koot kuin esim. seat leon 20vt top sporttiin. jossa on vakiona talvirenkaatkin 225/45-17 :)

eikös sun octavia ollut -04? muistelisin niin... voihan se olla et uudemmasta on jätetty pois noi mut ihme homma kyl sinänsä.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
On joo -04:nen. Kyl mä ihmettelin kans kun ekan kerran rekkaria katoin et onpa suppee valikoima  ???


Taavi

  • Vieras
Lainaus
tota eikö sulla lue rekisteri-otteessa tuo rengaskoko?

Mulla on ainoostaan merkattu orkkis koko 205/50/R16  ???  ???  ???


Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Mulla lukee otteessa 205/55/R16 ja 205/50/17... Pitänee siis neuvotella katsastusmiehen kanssa noista 225/45/17.
Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


ÄrrÄssCombiTdi08

  • Vieras
Mulla lukee otteessa 205/55/R16 ja 205/50/17... Pitänee siis neuvotella katsastusmiehen kanssa noista 225/45/17.

Jos otteessa lukee 205/50/17 voi laittaa 225/45 alle ilman muutoskatsastusta. Rajana on +/- 20mm, eli nuo menee siihen rajaan. Eli ei tarvitse neuvotella, ellet sitten vaihda tuumakokoakin, esim. 19"...  ;)


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
kävinpä varaamassa uudet renkaat ocuun. :) GT Radial Champiro 328:t tulee ja koossa 225/45-17 :) kaikkine alunnuksineen ja kiristyksineen vanteille asennettuna 490jöröä :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
kävinpä varaamassa uudet renkaat ocuun. :) GT Radial Champiro 328:t tulee ja koossa 225/45-17 :) kaikkine alunnuksineen ja kiristyksineen vanteille asennettuna 490jöröä :)
Ihan mielenkiinnosta kyselen ja lähinnä siksi, että onko minua pissattu linssiin:
Eli onko tietoa, että minkä tasoiset renkaat noi GT:t on eli miten on testeissä pärjänny, koska itse hommasin viime kesänä Kleberin kumit kokoa 215/45/17 ja ne oli n.600€ vanteille asennettuna? Myyjän mukaan (aina varmaa tietoa  ;D) niiden pitäis olla hyvät kumit. 225:set olis ollu jo lähemmäs 700€. Eli kun noi Kleberit on ajettu loppuun niin kannattaako ihan suosiolla lähtee metsäsätämään halvempia? Toi Sampzan hinta ei tosiaan ole paha!


Jonde

  • Vieras
Sanokaa mikä ihme ajaa teitä kokeilemaan toinen toistaan halvempia "kiina"renkaita joita jopa TM/Huulilasi ja muut lehdet pitää huonona.