vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Renkaat ja vanteet

Ireland · 106 · 100660

Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Ihan mielenkiinnosta kyselen ja lähinnä siksi, että onko minua pissattu linssiin:
Eli onko tietoa, että minkä tasoiset renkaat noi GT:t on eli miten on testeissä pärjänny, koska itse hommasin viime kesänä Kleberin kumit kokoa 215/45/17 ja ne oli n.600€ vanteille asennettuna? Myyjän mukaan (aina varmaa tietoa  ;D) niiden pitäis olla hyvät kumit. 225:set olis ollu jo lähemmäs 700€. Eli kun noi Kleberit on ajettu loppuun niin kannattaako ihan suosiolla lähtee metsäsätämään halvempia? Toi Sampzan hinta ei tosiaan ole paha!

se mitä itse olen hakenut netistä tietoa, kuullut ja omia kokemuksia kaverin autosta ni nuo gt radialit on samaa tasoa hankookien kanssa. itse tykkäsin ajaa kaverin autolla ku ne renkaat oli hiljaiset ja todella tarkat ajettavat. :)
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Sanokaa mikä ihme ajaa teitä kokeilemaan toinen toistaan halvempia "kiina"renkaita joita jopa TM/Huulilasi ja muut lehdet pitää huonona.

no jos tolla viittaat kotimaiseen merkkiin ni älä sano et ne on hyviä renkaita.  ???
nokian ei osaa tehdä kunnollisia kesärenkaita edes ni jätetään ne tämän keskustelun ulkopuolelle jossei aleta sit puhuu talvirenkaista.

Perusteleppa mitä huonoa esim. Hankookissa?

JA se mitä lehdet sanoo ni ne on VAIN suuntaa antavia vertailuja.

ja mainitsemasi lehdet on kumpikin niin nokiassa kiinni et ei ihme et ne suosii vain niitä. esim. vuosi takaperin talvirengas testissä michelin x-ice northin EI annettu voittaa vaikka se pesi nokian hakkis 5 100-0 :P:P perin outoa toimintaa..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2008, 10:01:57 ip kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Ihan halvimpia "kiina" renkaita en ostaisi. Mutta miksi maksaa merkkirenkaista parisataa enemmän kun saavutettu hyöty on täysin suhteellista. Lehtien rengastesteissä ajetaan äärirajoilla. Moniko ajaa isoon vesilätäkköön kahdeksaakymppiä normaalisti? Ylipäätänsä saadut erot ovat yleensä kymmenyksiä tai muutamia metrejä. Käytännössä näillä tuskin on merkitystä. Kannattaa vaikka opetella ennakoivaa ajoa, oikeaa tilannenopeutta ja välimatkaa ennemmin.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Donitsi puhuu asiaa.

Itse olen sitä mieltä, että ei nyt välttämättä tarvitse ostaa niitä testivoittajarenkaita, kun esim. 5 parhaan joukkoonkin tulleet toimivat ja riittävät ns. normaaliin ajoon vallan hyvin.
Kyllähän esim. Korealaiset ja Japanilaiset osaavat kesärenkaita tehdä. Itselläni on hyviä kokemuksia muutamasta merkistä mm. Marshall ja Hankook. Nuo renkaat olivat merkkinsä ns. lippulaivoja, eivät olleet kuitenkaan älyttömän kalliita, mutta toimivat ihan hyvin.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
hankook, kumho ku 31, falken ihan hyviä renkaita jopa testeissä ja hintaluokka tossa koossa jopa alle 400.omat kumho ku 31 235/40 18 makso 420.kierros.uudes autobildis hankook tuli toiseksi 225/45 rengastestissä.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
On muuten välillä ihmeen paljon eroja noiden lehtien arvosteluissa. Pari talvea sitten kun saatiin liikkeestä noi Michelin x-ice northit kaupan päälle mukaan oli ne muistaakseni TM:n talvirengastestin ihan kärkipäässä. Sitten lueskelin muistaakseni Auto Bildiä ja siinä ne oli aika loppupäässä  ??? ??? ???


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
talvirengastestien erot ymmärtää kun kyseessä saksalainen testi jossa ehkä painotetaan eri asioita maiden kesken.kesäkumitestit olleet kohtuullisen samoja arvosteluiltaan.


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
esim:hankook v12 225/25 17. 430 ekee ovelle.ne testikakkoset ja kumho ku31 350e.ja kyllä ne pitäis olla paremmat kuin esim gt radialit.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Huomio! Vahvistan että noi GT Radial Champirot on todella hyvän tuntuiset ja ennen kaikkea HILJAISET renkaat octaviassa. :D olen tyytyväinen.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Säätiedot lupailee niin hyviä, että taidan vaihtaa kesärenkaat alle viimeistään viikon päästä.  8) Aamuisin ollut vielä hieman liukasta paikkapaikoin, mutta selvästi vähenemäänpäin.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


ÄrrÄssCombiTdi08

  • Vieras
Tänään vihdoinkin saan oman räsäsen alle!!!!! klo 12 on luovutus, eli vajaa kolme tuntia enää!!! siihen en talvirenkaita alle laita kun vasta syksyllä, eli tulkoon taivaalta mitä tulee niin kesänakit pysyy alla!

Ironista kyllä, muuten on ollut lämmintä ja aurinkoista mutta tottakai sinä päivänä kun saa uuden auton ajoon tulee vettä.... No pääseepähän heti harjoittelemaan valkoisen auton pesemistä ja puhtaana pitoa....


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
kesäkumit ollu pari päivää alla jo ja hyvältä tuntuu..


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Falkenit tilattu. Karvan päälle 600€. Saa nähdä olisiko hiljaisemmat kuin entiset.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Nyt tuli osittain vastaus noihin GT renkaisiin nimittäin uusimmassa Tuulilasissa oli kesärengastesti ja siinä oli GT Radial Champiro GTX-65:set testissä ja jälleen kerran voi todeta ettei halvalla valitettavasti saa hyvää  :(
Plussat renkaassa oli hinta ja miinukset oli jarrutuspito märällä. Siinä oli mainittu, että se pärjää periaatteessa kuivalla pinnalla mainiosti, mutta kokonaisuutena turvaton rengas märällä.
Mahtaakohan olla näin ettei Kiinassa sada koskaan kun eivät osaa tehdä rengasta joka toimisi märällä  ??? Tosin voihan olla että normi ajossa märällä ihan ok, koska noitahan tosiaan yleensä testaillaan aika äärioloissa, mutta ajeleppa Sampza silti varovasti jos sataa  ;) Vaikka ei vissiin täysin sama rengas ole kuin sulla!


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
mulla on kyl Gt Radial Champiro 328:t :) märkä pito yllätti mut miten hyvin noi toimii vesisateella. todella hienosti toimii ainakin mun autossa. :) ja on hiljasemmat ku nokialaiset mitkä oli viime kesänä  ;D

ps. kyl mä testailin et miten pitää rengas ku ajaa kunnon vesiurissa ja ei kyl ollu tietoakaan et olis rengas noussu veden päälle :) ja oli muuten urissa vettä aika paljon ku kaatamalla tuli vettä. (hys hys... en ajanu muuten hiljaa :D. rajotusten puitteissa silti)

mä aina vaan epäilen enemmän noita lehtien "väitteitä" ominaisuuksista.  :o
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2008, 07:53:13 ip kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01