vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Renkaat ja vanteet

Ireland · 106 · 100630

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Joo, sitä mä tosiaan kattelinkin et sul ei ihan sama rengas ollut ja tosiaan kun noi testataan yleensä aina astetta rankemmissa oloissa. Maltilla ku ajelee niin eiköhän sitä melkein millä vaan renkaalla pärjää. Oon itekkin joskus ajellut kesän nastarenkaalla josta on nastat nypitty pois vaikka lehtien mukaan sen tyypin rengasratkaisut on niitä pahimpia surmanloukkuja.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
kyl mäki "testaan" yleensä ostamani uudet renkaat "suljetuilla alueilla". täytyyhän se tietää miten ne renkaat käyttäytyy missäkin tilanteessa.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Paljon on purnattu Vannetukun renkaista, mutta jos pitäisi valita niin kummat ottaisitte: Goodyear Excellence vai Nokia Z?
Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
goodyear excellence. :) hiljaisempi noista kahdesta vaihtoehdosta.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Falken 452:ille ääni täältä. On hiljaiset jopa 35-sarjalaisina. Kunpa vaan tiet olisi sileät. Aivan törkeää meteliä pitää jos ajat urissa. Hiukan sivussa mennään kuin sukkasillaan.


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Aivan törkeää meteliä pitää jos ajat urissa.

Mulla oli edelliset renkaat Marangonit (zetaline). Renkaat oli muuten loistavat mut kuivalla tiellä kans aivan järkyttävän kova ääniset.  ::) :o ::) Sateella pito oli LOISTAVAA ;D Nyt alla on Aurorat, muutama tuhat on tullu kruisailtua ja ei vielä valittamista.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Jatketaas uudella kysymyksellä tähän aiheeseen eli muija just soitti ja kertoi kolhaisseensa takavanteen kanttariin. Eli onko tiedossa pk-seudulla pajaa/pajoja jotka katsoisi onko vanne menny kieroks ja myös paikkauttaisi naarmut? Naarmuista mulla ei ole vielä hajua kun en ole niitä nähnyt mutta kyllä niitä siellä kuulemma on  >:(
Toiseksi, mitäs takapään ripustukset yleensä tykkää noista tälleistä (vauhtia ei kai ollu hirveesti)? Onko syytä käydä tarkistuttamassa joitain takapään osia? Jos on niin mitä ja minkätyyppisessä liikkeessä?
Ps. Kaipaisin nopeasti vastauksia, huomenna olis mahdollisuus hoitaa noi pois päiväjärjestyksestä. Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2008, 06:17:23 ip kirjoittanut L.A.T.E. »


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
käyppä ensiks vaikka vianorilla tai euromasterilla tasapainossa. siinä koneessa näkee heti onko tullu vaurioita vanteeseen.
sitten jos se vanne on todettu kieroks ni sit vaan ottamaan yhteyttä järvenpääläiseen amriffiin.

yht.tiedot samalla:
Rengasliike Amrif
Ahertajankatu 26, Järvenpää
Avoinna:
Arkisin 10.00 - 18.00
Lauantaisin ja sunnuntaisin avoinna sopimuksen mukaan.
p. (09) 2794 0070
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Toi liike ilmeisesti hoitaa sen "maskeerauspuolenkin"? Vai hoitaako niitä ihan tavallisetkin rengasfirmat, meinaan et tarviiko lähteä sen takia Järvenpäähän.
Ja sit mites ne takapään ripustukset, oliko siellä mitään mikä voi tommosesta kärsiä? Kaikkihan tietysti voi, mutta onko mitään ns.herkkää kohtaa joka menis vähän pienemmästäkin "tönäsystä"?


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
en usko et ihan pienestä menis mitään solmuun. itellä ainakaan mitään menny vaikka silloin tällöin kanttareita käydään kattelemassa :)


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Toi liike ilmeisesti hoitaa sen "maskeerauspuolenkin"? Vai hoitaako niitä ihan tavallisetkin rengasfirmat, meinaan et tarviiko lähteä sen takia Järvenpäähän.
Ja sit mites ne takapään ripustukset, oliko siellä mitään mikä voi tommosesta kärsiä? Kaikkihan tietysti voi, mutta onko mitään ns.herkkää kohtaa joka menis vähän pienemmästäkin "tönäsystä"?

noi takaripustukset on helppo tarkastaa itse, onko vääntyneitä ja samalla katsoo liitos-kohdat. säästät euroja koska jos siellä on vääntyneitä tjsp niin ne huomaa itsekin. ainoa mikä itsellä tulee mieleen on poikittainen vakaaja joka on suht herkkä kolhuille mutta jos se on vääntynyt niin sen kyllä huomaa. se vakaaja kulkee samassa linjassa taka-akselin kanssa.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No eipä niitä muijan aikaansaamia naarmuja voi edes naarmuiksi kutsua, MUTTA. Just äsken ajelin Sellon kauppakeskuksesta kotia kohti tietä joka kaartuu oikealle ylös ja jossa on pieniä "kuoppia". Siis sellasia missä auto vaan ns. niiaa, niin niiden kuoppien kohdalla kuului aivan käsittämätön räminä takaa ja ajattelin et nyt tippu vähintään perä maahan.
Ajelin samantien parkkiin ja kurkkasin auton alle jossa ei näkynyt mitään, mutta se samainen oikeanpuoleinen takavanne oli aivan paskana kyljistä . Melkein koko kierrokselta aivan naarmuilla, lovilla ja kuopilla  >:( >:( >:( Että näin. Ei siis voi olla näin paska tuuri! Ajelin siitä samasta kohtaa pari kertaa ohi ja en kyllä keksinyt mihin se olis voinut ottaa mutta jotain siinä oli. On varmaan ihan turha soitalla mihinkään tiehallintoon korvausten perässä  ??? Mä hankin ihan just jonkun saatanan maasturin jossa on rengasprofiili joku 85 ja maavaraa puol metrii niin pystyy suomessakin ajeleen  >:(


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
jos se vanne tosiaan meni siinä paskaks ni oisit soittanu poliisit kattomaan. tietty jos ei siinä mitään näkyny mikä sen olis rikkonu ni vaikeetahan se on todistaa et siinä hajos


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
jos se vanne tosiaan meni siinä paskaks ni oisit soittanu poliisit kattomaan. tietty jos ei siinä mitään näkyny mikä sen olis rikkonu ni vaikeetahan se on todistaa et siinä hajos
Täytyy käydä mittauttamassa vanne et onko kiero ja sit ottaa yhteyttä Uudenmaan tiehallintoon ja tehdä valitus. Läpi se ei varmaan mee kun toi nyt on tollanen mysteeri. Ehkä taas toisaalta ne vois uskoakkin koska jos mä yrittäisin kusettaa niin silloinhan kävisin ettimässä jonkun oikean montun. Katotaan miten käy?
Sillai tää peli on vähän niinkuin menetetty että tuollaista vannetta ei enään saa mistään ja en tiedä onnistuuko paikkautus. On meinaan niin "ruvella" koko vanne. Onneks ei ollu kuin 300€ kaikki vanteet yhteensä.
Varoitukseksi täytyy kyl sanoa kaikille niille joilla ei ole renkaasta hirveästi suojaa vanteelle et ajakaa hiljaa niissä harmittomiltakin tuntuvissa kuopissa!


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
rengas vaikuttaa aika paljon siihen miten herkkä vanne on vaurioitumaan, kun tänä päivänä on vannesuojattomia ja vannesuojalla olevia renkaita. :)

ja tosiaan minkä kokoiset kumit sulla olikaan.

itse joudun ajamaan joka päivä monttuista hiekkatietä 7km ja ei mulla ole vanteisiin koskaan tullut mitään... ehkä tässä kohtaa mun kohdalla on käynyt toteen tämä sanonta "vauhti korjaa virheet" :D
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01