vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Renkaat ja vanteet

Ireland · 106 · 100635

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No ne mun vanteet käy nipinnapin siihen rengastukseen. Pitäis melkein olla 225 leveet.
Kyllä mäkin ajan kuopissa hiljaa ja senhän takia toi vähän mysteeri onkin kun kyseessä ei ollut varsinaiset kuopat. Vaikee selittää.


Kalmari

  • Vieras
 ::

Morjensta kaikille tasapuolisesti.....

Näin uutena tulokkaana kyselisin hieman minkä kokoisia vanteite olette laittaneet ykkös koppaseen räsään??

Meijjän perhe hankki sellaisen tuossa alku vuodesta ja nyt ensi kesää kuumeisesti suunnitellen uusia vanteita etsitään??

18" olis hakusessa ja talveksi pyöräytetään 17" 225/45 Continentalin kitkat.... saas nähdä pysytäänkö tiellä?!

Olis kiva tietää onko muilla tuosta 18" rengastuksesta kokemusta??


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
mulla oli 225/40-18 omassa octaviassa alla ja hyvin ne siellä pyörivät pienellä madalluksellakin.


Lateksi

  • Vieras
Mulla on 8x18" ET35 vanteet ja 225/40 kumit ja helposti mahtuu pyörimään ja on hyvä ajaa.



olavivalo

  • Vieras


18" olis hakusessa ja talveksi pyöräytetään 17" 225/45 Continentalin kitkat.... saas nähdä pysytäänkö tiellä?!



Kitkat pitää sitä paremmin mitä leveemmät ovat, mun mielestä. Paitsi (suola)loskassa liitää sitten helpommin. Ja contit on loistavat joskaan ei pitkäikäisimmät.

Aikoinaan vaimoke säikähti uuden auton uudehkojen hkpl 4 nastojen onnettomia ominaisuuksia, olihan edellisessä AUQ:ssa ollut 5-6 talvea nähneet contin kitkat  :D


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Pähkäilen tässä minäkin, että laitetaanko talveksi 205R50/17 vai 225R45/17 kitkat. Ensin mainittuja puoltaisi pienempi herkkyys loskaliirrolle, viimeksi mainittuja tukevampi ajettavuus paljaalla asvaltilla. Siis näin luulen, kokemusta ei viwelä ole RS:stä eikä kitkoista. Ajelen pääasiassa Helsinki - Turku - Tampere - kolmiossa. Sanokaapa kokeneemmat mielipiteitä?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2008, 07:36:20 ap kirjoittanut audioman »


Poissa Ilves

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
  • Ahdin määrää tahdin
    • Profiili
Oon 2 talvee ajanu 205/55 16 kitkoilla ja täytyy kyl sanoo et irtoo helposti loska liirtoon.. Mut on kyl mukava ajaa useimmiten kun on kuivat kelit


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Oon 2 talvee ajanu 205/55 16 kitkoilla ja täytyy kyl sanoo et irtoo helposti loska liirtoon.. Mut on kyl mukava ajaa useimmiten kun on kuivat kelit

Tohon loskaliirtoon vaikuttaa myös tosi paljon se, että minkä merkkiset renkaat sulla on ja miten paljon on pintaa.
Se, että jos laittaa jotkut korean ihmeet alle niin ei paljoa vaadita, että mennää takapuskuri edellä penkkaan!


Poissa Ilves

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
  • Ahdin määrää tahdin
    • Profiili
hakkapelitta RS-i Eli on kyl ihan kunnon kumit.. Ei talvella viittii leikkii millää vinosilmä kumeil kun ei ne ole suunniteltu suomen oloihin..
Loskaliirrol tarkotin et on kunnol sontaa tiellä, ei nuo pienestä hätkähdä


Poissa Vili

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia RS -02
    • Profiili
Tuli ostettua ensi kesäksi vanteet jossa on kumit koossa 215/40/17.Kertokaas onko noi liian matalat kun en noista itse mitään tajua? ::)Ja mikäs olis se normaali koko 17" vanteelle
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2009, 12:50:14 ip kirjoittanut Vili »


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
kyllä tuo koko liian pieni.taitaa olla ibiza osaston renkaat.225/45 olis lähempänä totuutta


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Alla on nuo Hakkapeliitta R:t ja ei niitä voi kehua oikeastaan kun kuivalla säällä ja pakkaslumella. Muillakin säillä pärjää mutta mitään huoletonta ajoa niillä ei voi kurviin työntää. Silti en vaihtaisi enää nastoja alle, on ne vaan eri hiljaiset ja mukavat.


Poissa tepa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
  • custom-lastu
    • Profiili
itellä 18" teknon trs:ssä vanteet 225/40 kumeilla vanteet sikäli huono valinta et pitää hirveetä metelii.. vanneliike sano et voi johtuu auton mallista et ne ulisee.. :'(


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
itellä 18" teknon trs:ssä vanteet 225/40 kumeilla vanteet sikäli huono valinta et pitää hirveetä metelii.. vanneliike sano et voi johtuu auton mallista et ne ulisee.. :'(

vanteet ei ulise ilman että ottavat kiinni johonkin.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa tepa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
  • custom-lastu
    • Profiili
niin sitä itsekkin ajattelin, mut ei mtn jälkii missään eikä mtn. jos nostaa vauhdin yli 150 ni sit on sellanen "pieni" (mitä kukakin pienenä pitää) ulina. ei mikään ihan päätä halkova. :)