vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Räsä tuli taloon :D

Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
RInta-Juopolta Tervajoelta kävin lauantaina hakemassa RS TDI COMBIn mustana. 98tkm ajettu, Espoon metrosta hankittu ja Viikissä huollettu. Kaikki näytti siis olevan ok. Mennyt vaihdossa uuteen Skodaan. Oiskohan jonkun täältä entinen ? GHE- rekkari.

Ensi kokemuksia vanhan 2002 hb 90hp tdin jäljiltä. Jolla oli jo mittarissa 245tkm ja minun toimesta 125tkm ja 3v.
Räsällä ajettu 650km jo vkolopussa :D
Penkit paljo paremmat, ja sen tiesinkin.
Ohituskiihtyvyys ihan toista luokkaa. Mitä Tervajoki-Sjoki-Jyv-Hki ajelin niin ei paljo tartte vaihdetta vaihaa ku ohittelee ja heti on 140km klasissa. Kulutus 90kmh nopeudella cruise kokoajan 5.6 ja motarilla 110kmh nopeudella 5,7. Tänään Hki-Vantaa-Tuusula-Espoo akselilla pyöriessä kulutus siellä 5,6  ja ajotapa kuten vanhallakin. Cruise päällä +10 mittarissa. Tiesin että kuluttaa enemmän, vastaava kulutus vanhalla 4,5-5. Joten tehoihin nähen en katso pahalla vaikkakin tankin viisarista näkee että se tyhjenee.
Poppilaitteet riittä, hyvin soi :D
No vuodessa tulee 50tkm josta työajoa 25tkm joten enköhän mä kestä. :) ku ajaminen on mukavaa ja ripeetä, eikä niin raskasta kuin vanhalla :D

Onhan tota jo kuolattu :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2009, 07:37:30 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Onnea uudesta autosta ja tervetuloa foorumeille :)



-Yellow RS-

  • Vieras
Itse olen kurvaillut kohta reilu parisen viikkoa keltuaisella Räsäsellä, TFSI-pannullisella bensan litkijällä. Mittarissa tällä hetkellä 49tkm, ja vm 07. Edelliseen IV Golffiin (1.8T) verrattuna ison auton tuntuinen, koneessa on samaa henkeä tosin potenssiin kaksi (ainakin tässä vaiheessa voimaa tuntuu olevan enemmän kuin mitä saa välitettyä tiehen). Muuten auto oli ensimmäisellä, kohtalokkaalla koe-ajolla heti käteen sopiva ja viikko piti asiaa pohtia, ennenkuin kesärenkaat tuli nostettua volkkarin paksiin ja huristeltua kohti autoliikettä  ;D

Eräs homma näin pakkasten kerittyä tänne idemmäs on tullut, nimittäin kuskin ovea saa välillä paiskoa aika kovaa jotta lukittuu loppuun asti. Mekanismia olen voidellut WD-40 yms. litkuilla, ei tunnu vaikuttavan asiaan. Lämpöisessä huilattuaan ovi menee kiinni pienemmällä voimalla, jääköhän kahvamekanismi jotenkin auki eikä jaksa lukittua pakkasessa kunnolla?  ??? Golffissa oli päällepäin saman näköiset kahvat, niissä ei em. ongelmaa kuitenkaan esiintynyt


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Hmm samaista oven lukittumista itsekkin ihmetellyt vaik pakkasta vaan -5 ei meinaa tulla lukituksi normi vetäsyllä mitä käytti vanhassa. Voi olla et siellä joku pantaa... ? Voima tosiaan ei välity tiehen ainakaan näin talvella. ESP vilkuttelee ja nasta kärsii... Kesäkelejä ootellessa :D

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


-Yellow RS-

  • Vieras
Vielä tarkennuksena että tuntuisi koskevan lähinnä tuota kuskin ovea, muut ovet tuntuvat menevän kiinni normaalisti, kelistä riippumatta.
Onko muilla foorumilaisilla kokemuksia?  ???


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili

Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Onnea munkin puolesta hyvän auton valinnasta  ;D

Mullakin sama juttu tuossa kuskin ovessa, valitin siitä huollossa mutta eivät näköjään saanneet kuntoon sitä kun tänään töistä lähdettäessätaas sai paiskoa lujempaa  :(


-Yellow RS-

  • Vieras
Ok, viittaisi siis jonkin sortin "ominaisuuteen".

Entäs tämmöinen juttu: Occu vietti viikonlopun lämmitetyssä tallissa ja jätin autossa olevan orginaalin kattoluukun rakosilleen jotta ilma auton sisältä vaihtuisi. Aamulla luukku oli kuitenkin kiinni. Testasin vielä muistiani seuraavana yönä jättämällä luukun reunan raoilleen ja taas aamulla oli luukku kiinni  :o

Palelikohan autoa vai onko tuossa jokin ajastettu toiminto joka sulkee uksen tietyn ajan kuluttua? Mielessä kävi myös että sadetunnistimen sensoriin olisi tullut jotain kosteutta -> auto tulkinnut sateeksi ja sulkenut luukun (mikäli siinä tälläistä ominaisuutta on?) mutta lasi oli kyllä kuiva auto talliin ajettaessa. Mystistä  ::)

Niinkuin RS_OCUstin tuossa sanoikin, kesäkelejä odotellessa.  ;D


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Sadetunnisti tuossa kattoluukussa on mutta nyt en muista pitikö se kytkeä päälle vai ei. Eli jos parkissa ollessa sade yllättää ja luukku on auki niin menee se kiinni. Myös pitämällä lukitusta kaukoohjaimesta pitkään pohjassa sulkeutuu kaikki ikkunat luukku mukaan lukien. Tuo on ihan näppärä ominaisuus.

En tiedä mutta tuossahan voisi olla myös pimeän tunnistus ja juurikin jonkin ajan kuluttua sulkee luukun jos on pimeää.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili

Mullakin sama juttu tuossa kuskin ovessa, valitin siitä huollossa mutta eivät näköjään saanneet kuntoon sitä kun tänään töistä lähdettäessätaas sai paiskoa lujempaa  :(

Aivan samasta viasta kärsin minäkin, huollossa sitä säätivät ja nyt menee tosi mallikkaasti kiinni, MUTTA >:( nyt huomasin että ovi ei ole lähellekään linjassa ja alareunasta ovi n.1cm auki, eli tiivisteisiin aikamoinen rako. Takaisin takuuhuoltoon ja samalla saavat tutkia todella huonosti kuuluvan radion.

Niin ja onneksi olkoon hyvästä auto valinnasta, malli ja väri ovat minunkin mieleeni ;) Onko vuosimallikin -07?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Mietin kanssa että onko ovi klenallaan ku ei mee kiinni ekalla vetäsyllä.
Voi olla että kun säädetään niin jää se 1cm väli alas...
Pitänee poiketa Viikissä kun muutakin asiaa sinne :D

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


-Yellow RS-

  • Vieras
Aamulla, pakkasta n. 11 astetta, sai taas ovea vetää rivakasti kiinni. Testasin kaikki muut ovet samalla, niissä ei ollut mitään
ongelmia sulkeutumisen kanssa. Tänään tuli Imatran seutuvilla pyörähdettyä työasioissa, n. 300 km ja auton / kelin lämmittyä kuskin ovi sulkeutui huomattavasti pienemmällä voimalla. Radion kanssa ei kyseisessä yksilössä ole ollut ongelmia (paukkumista, levyjen lukuongelmia tms.) ja muutenkin toiminut auto kiitettävästi so far.
Oletteko muuten käsitelleet/hoitaneet penkkien sivunahkoja millään aineilla, käykö esim. nahkakalustoille tarkoitetut tökötit vai tuleeko liukas-luikas vinyylimaisen kiiltävä pinta?
 
Kovasti tuntui auto herättävän muutenkin puheenaihetta, ilmeisesti Skodan laadusta on vieläkin joillain vanhahtavia mielikuvia ja autoa luullaan meikatuksi ladaksi, noin karkeasti ottaen  ::) Onko muilla asiasta havaintoja?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ei vielä ole kommenttia tullut tuunatusta Ladasta :D oon kyllä ajanut 3v jo Skodalla.
Duunikaveri joutui taipumaan fabiaan, tainut jo olla 2vkoa vara-autona. 2.2 Zafirasta meni nokkahihna ajettu 137tkm :) ja hullu meni tilaan uudex liisarix H-RVn ei helvetissä :D
Pitää antaa sen testata Räsää ja sanoa et oikeesti nää on hyviä ajettavia. Vaik vähä aina vittuilikin vanhansta Skodastani :D

OFF TOPIC :D
Sammutti Zafiran ja nyt ollut 2vkoa huollossa. Oli tullut autolle takasi ja virrat oli tullut mut ei ees yrittänyt käyntiin. Ei ees startti potkinut. Hinaukseen ja huoltoo. Nokka paskana kai mennyt sammutettaessa koska normisi ajo parkkiruutuun. No ALD ja Metro käy nyt keskusteluita ku huollot tehty ajallaan. No siitä oli hihna/ketju hypännyt hampaalta yli... Opelixsissa mahdollista.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 06:23:48 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Eka tankkaus suoritettu ja nojaa...
Ajotietokone näyttää 5,9 tankillisen kulutukselle ja 773km tuli ajeltua.
Tankkaus.com näyttäis 5,81 eli aika samoilla mennään...
Jos vanhaan vertaa niin kulutus pyöri 12kk ja 45tkm ajoilla n. 5,21:ssä joten joku 0,6 tullut lisää...
Ei mielestäni nyt kovin huonosti...

Saakos tuossa 2 OCUssa tehtyä samanlaista huijaustankkausta kuin aikaisemmissa VAG malleissa? Eli tankkausaukon vasemmassa reunassa numikkaa painamalla menee lisää löpöä tankkiin :) ilmat pois siis... En ainakaan huomannut tankatessa että siellä mitään sellaista olisi. En saanut kuin 45L menemään tankkiin, no vajaa vartti oli jälellä :D

Lisää ajoa ja sunnuntaina Joutsaan liukasteleen. Olispa luminen talvikeli :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 02:34:29 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


-Yellow RS-

  • Vieras
Jaahas, näin vkonlopun kunniaksi tuppasi sitten flunssan päälle, eipä voi kuin ottaa troppia :)

Räsän ohjekirjakansion välistä tipahti jokin lappu "muutoksista vuodelle 2007" tms. ja siinä (jos oikein nyt muistan) höpistiin jotain saattovalotoiminnosta. Onko räsässä muka semmoiset, itse en ole niitä saanut aktivoitua, toispuoleiset parkithan saa kyllä aktivoitua jättämällä vilkkuviiksen sammuttamisen jälkeen joko vasempaan tai oikealle -asentoon, mutta miten nuo mahdolliset saattovalot aktivoituvat  ???

Kun nyt on dieselistien keskuudessa ollut puhetta kulutuksesta niin viimeisin "kellottamani" kulutus n. 600km:n matkalla, lähinnä moottori- ja valtatietä oli 6,9 l/100km kun vakkaripäällä huiteli menemään. Ei mikään aivan mahdoton lukema. Kaupunkipyörityksessä näyttäisi lurahvan tommonen 8-9 l/100km. Edellisellä 1.8T volkkarilla en samalla matkalla päässyt koskaan alle 7,5 litran kulutukseen vaikka ajotapa oli samanlainen (vakkaripäällä mentiin), eikä tuntunut paljon kesä/talvi vaihteluakaan esiintyvän.