vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

30000km huolto tulossa (60000km huolto)

Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Sattuuko joku oikeasti tietämään että olis moisella hihnalla 180 000 tempaistu ?
Jos on niin vahva hihna sitten onpi  :)
V70 Sportswagon


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
jaa eikai kellää ole noi paljoo ajettua rs II:sta? Kaverilla A4 1.8TFSI Quattro ja sama laulu - 180 000km hihnan vaihtoväli :D samoista tehtaistahan nuo myllyt taitaa tulla... Ei toi kyllä suomen olosuhteissa ole mitenkään päin oikea vaihtoväli..


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
palatakseni vielä aiheeseen, eipä ollut pahan näköinen tuo vanha jakohihna ...
Mutta tulipahan vaihdettua,kuten myös suoritettua ilmastointihuolto ekaa kertaa tähän laitteeseen,
isot pojat ku on pelotelleet kompuran hajoamisella  ;D
No tulihan oikeasti uudet voiteluaineet sinnekin, eipä ole ainakaan siitä kiinni tuo kestoikä.

Niin ja tarkennuksena vielä että kyseessä oli siis 90 000 huolto ...
V70 Sportswagon


Poissa Toby

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Itellä ajotietokone ilmoitti jo vähän ennen 25000km huollon tarpeesta ja nyt about tuon verran mittarissa käytin sitten ekan huollon. Pieni kyselykierros huoltohinnoista pk-seudulla helpotti kummasti valintaa huoltoliikkeestä. Otin ainoastaan yhteyttä virallisiin skoda-huoltoihin, siltä varalta et olis jotain takuun alasta samalla hoidettavana. 30tkm määräaikaishuolloille hinnat ilmoitettiin seuraavasti mulle, metro-auto 330e, veho 300e, vv-auto 240e (töineen+tarvikkeineen). Ei tarvinut hirveen kauaa miettiä, et käytin sitten vv-autolla. Tyytyväinen olin, kun ei mitään ihmeellistä ollut vialla. Sain virallisen listan josta ilmeni, että kaikki 30tkm määräaikaishuollolle määrätyt hommat oli tehty ja jonkun "ajoturvan" seuraavaan huoltoon asti. Niin ja huolto makso juuri sen mitä olivat ilmoittaneetkin hinta-arvioksi. Auto on siis 2.0 TFSI HB -08.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
60000 huolto tänään tehty:

?-ljysuodatin
Jätemaksu
?-ljyropuntiiviste
PA-suodatin
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
2* Forte öljyn ja dieselin sekaan
Koiranluun vaihto
työt

Kaikki yhteensä: 358,00€


Poissa Meteor

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
90tkm huolto tehty (aj.82tkm) huollon hintaa tiedustelin samalla kun varasin ajan.
320eur. +pa.suodatin sanoi hinnaksi. siis bensakone.
Huoltoon kun vein niin antoi listan eteen mitä aikovat tehdä ja mitään normaalista poikkeavaa ei ollut paitsi tulppien vaihto, loppuun kuittaus ja hinta oli präntätty  469eur.
Sanoin mitä oli sovittu elit tuo 320+polttoaineen suodatin ja siitä pidin kiinni mitä aiemmin oli sovittu, vähän mutisi ja pakkohan sen oli suostua.
Oli eri kaveri silloin kun varasin ajan.
Skoda huoltolomakkeesa on maininta määräaikaishuolto, Aina 90tkm:n välein lisäksi: jakohihnan tarkastus 90tkm:n kohdalla ja sen jälkeen 30tkm:n välein bensa mallit)  omaan huoltolomakkeeseen ei oltu ruksattu että ok. eli ei tehty.
Jos jakohihna nyt katkeaisi miten toimittaisiin?


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Varmaan kannattaa pelata varman päälle ja ilmoittaa huoltoon. Saavat tarkistaa sen jälkikäteen. Se, että maksaako erikseen niin vaikea sanoa.
Tuo on kuitenkin paljon helpompi tyyli kuin alkaa jälkikäteen tappelemaan kenen vika.


Poissa Meteor

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Kyseessä oli 90tkm. määräaikaishuolto joka sisältää tämän hihnan tarkistuksen, katsoin sen Skoda-huoltolomakkeesta jossa on lueteltu huoltotoimenpiteet.
Täytyy viedä takasin, ei ensimmäinen kerta kun jää jotain tekemättä ???


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
90tkm huolto tehty (aj.82tkm) huollon hintaa tiedustelin samalla kun varasin ajan.
320eur. +pa.suodatin sanoi hinnaksi. siis bensakone.
Huoltoon kun vein niin antoi listan eteen mitä aikovat tehdä ja mitään normaalista poikkeavaa ei ollut paitsi tulppien vaihto, loppuun kuittaus ja hinta oli präntätty  469eur.
Sanoin mitä oli sovittu elit tuo 320+polttoaineen suodatin ja siitä pidin kiinni mitä aiemmin oli sovittu, vähän mutisi ja pakkohan sen oli suostua.
Oli eri kaveri silloin kun varasin ajan.
Skoda huoltolomakkeesa on maininta määräaikaishuolto, Aina 90tkm:n välein lisäksi: jakohihnan tarkastus 90tkm:n kohdalla ja sen jälkeen 30tkm:n välein bensa mallit)  omaan huoltolomakkeeseen ei oltu ruksattu että ok. eli ei tehty.
Jos jakohihna nyt katkeaisi miten toimittaisiin?

ei se mihinkään katkea sieltä vaikka ajais pidempäänkin yli sen 90tkm. mainitakseni että omaan räsään ku vaihdettiin jakohihna 130tkm kieppeillä ni hihna ja rullat olivat vielä hyvässä kunnossa. vesipumppukin olis mennyt vielä pitkän aikaa.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kysyitkö Sampza miten tuo hihna eroaa vakio ocun hihnasta kun se on kerran tuollainen hihnojen Mersu eli kestää useita sukupolvia?


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Kysyitkö Sampza miten tuo hihna eroaa vakio ocun hihnasta kun se on kerran tuollainen hihnojen Mersu eli kestää useita sukupolvia?

eipä tullut kysyttyä mut hihna tosiaan oli hyvässä hapessa vielä kun ottivat irti sen 130tkm kohdalla. eli aika ihmeeltä tuntuu ettei muissa vageissa sit kestäis myöskin sitä 180tkm minkä skoda ilmoittaa vaihtoväliks?? :O
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Qristian

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia RS TDI CR Combi -09
    • Profiili
31400 km ajettu Räsä Combi TDI -09 tuli juuri 30 tkm huollosta Pitäjänmäen Vehosta. Huollon hinta 370 euroa sisältäen pyyhkimien vaihdon, joiden osuus n. 50 euroa hinnasta. Ainoana "vikana" oli takalasin lämmittimen sulake joka siis vaihdettiin (20 euroa kustansi kuitin mukaan). Muuten ei mitään odottamattomia vikoja.

Kuskin penkin kulumisesta mainitsin ja se tarkastettiin, mutta kulumisen todettiin olevan normaalia. Kehotettiin seuraamaan ja palaamaan asiaan uudelleen ennen takuun päättymistä esim. seuraavan huollon yhteydessä.


Poissa Puppe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Tosta jakopäänhihnan vaihtovälistä. Ostin 06 bensa vehkeen ja soittelin tietämättömänä eri jälleenmyyjille saadakseni vastauksen vaihtoväliin. Sain vastauksia 90tkm, 120tkm ja 160tkm. Huotokirjassa ( länsinaapurin ) ilmoitettiin, että 180tkm. Lopulta sain maahantuojalta vastauksen, että virallinen vaihtoväli on 180tkm.

Lähinnä ihmetyttää tuo jälleenmyyjien "haitari". Onko tarkoitus vaan saada lisää rahaa asiakkaalta alemmalla vaihtovälillä vai onko oikeasti noita hihnoja normaaliajossa poksahdellut paskaksi?

Itse tiedän erään merkin, jolla vaihtoväli oli tehtaan manuaalissa 120tkm, mutta pohjoisen oloissa niitä hihnoja katkesi ja siten huoltokirjaan tehty uudet merkinnät kuulakärkikynällä 60tkm/3vuotta.


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Tosta jakopäänhihnan vaihtovälistä. Ostin 06 bensa vehkeen ja soittelin tietämättömänä eri jälleenmyyjille saadakseni vastauksen vaihtoväliin. Sain vastauksia 90tkm, 120tkm ja 160tkm. Huotokirjassa ( länsinaapurin ) ilmoitettiin, että 180tkm. Lopulta sain maahantuojalta vastauksen, että virallinen vaihtoväli on 180tkm.

Lähinnä ihmetyttää tuo jälleenmyyjien "haitari". Onko tarkoitus vaan saada lisää rahaa asiakkaalta alemmalla vaihtovälillä vai onko oikeasti noita hihnoja normaaliajossa poksahdellut paskaksi?

Itse tiedän erään merkin, jolla vaihtoväli oli tehtaan manuaalissa 120tkm, mutta pohjoisen oloissa niitä hihnoja katkesi ja siten huoltokirjaan tehty uudet merkinnät kuulakärkikynällä 60tkm/3vuotta.

Huoltokirjassa(suomenkielinen) muistaakseni mainitaan asia niin että hihnan kunto tarkistetaan ensimmäisen kerran 90tkm kohdalla ja sen jälkeen 30tkm:n välein ja vaihdetaan jos on aihetta. Ja näin se on mullekkin joskus taidettu sanoa Audi/VW/Seat kaupassa, sekä Skoda-kaupassa.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Pähkäilen tässä huoltovälejä RÄSÄssä.
Vanhassa mallia 2002 90 heppasessa tdissä huollatin 35tkm välein LL oli käytössä.

Yhdessä huollossa Kokkolan Autohuollossa, Haapalan Pekka huomasi että joku oli ronkkinut tietokonetta niin että oli laitettu lyhyemmälle välille. Muutti takaisin 30-50tkm ja tämän seurauksena seuraava huolto oli ns. opitusti 35tkm. Aikaisemmat huollot oli tehty Metro-Autossa.

Nyt havaitsin samaa kun normisti RÄSÄssä näyttänyt että huolto väli 24tkm, onko tuo keskiverto? 1kk sitten käytin huollossa ja 3-4pv sen jälkeen näytti että huoltoon 16tkm ja nyt kun ajanut 4,5tkm niin huoltoon 10tkm. Alan epäilemään että tietokoneen numikoita säädetty lyhyemälle huoltovälille että saadaan asiakas useemmin huoltoon, varsinkin kun ajaa 55tkm vuoteen. Taidan viedä RÄSÄn Kokkolaan taas luettavaksi että onko siellä joku asetus väärin. Totta on että ajon mukaan se sitä huoltoa laskee se tietokone yms. mut tuntuu aika oudolta. Eihän se rahasta oo kiinni, mut onhan se huolto aina 300e +- jotain.
Onko muilla kokemuksia? 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta