vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

30000km huolto tulossa (60000km huolto)

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Alkaa ensimmäinen huolto uhkaavasti lähenemään. Onko kokemusta paljonko tuo huolto kustantaa, kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2009, 07:19:08 ip kirjoittanut KariT »


Jaasin

  • Vieras
Itse kysyin Espoon Metro-Autosta, josta atuo on ostettukin, niin myyjänkuvatus sanoi, että pyörii jossain neljässä sadassa tuo hinta. Sitten Olarin Vehoon soittelin ja hinnaksi sanottiin 250 euroa. Auto menee nyt lähiaikkoina siis Vehon huoltoon. Ihan tarkkaa tietoa ei itselläkään ole siitä mitä huoltoon kuuluu. Ainakin jotain sisäilman suodatinta ja öljynvaihto, siihen loppuu oma tietouteni sisällöstä..



Poissa Slimi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Omaan dieseliin maksoi muistaakseni reilut 300 e viimesyksynä Espoon Metroautossa.
Tuoreehko vRS TDIn omistaja


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kyllä mä oon ainakin suosinut tuota Kauniaisten AD-huoltoa. Nyt kävin 75000 huollossa. Hinta oli 485€. Itse huolto oli n. 300€ luokkaa. Hintaa nosti hieman jarrunesteet jotka oli aika väsyneessä kunnossa. Iilmastointihuolto joka tiemmä kannattaisi muutaman vuoden välein tehdä oli 120€ ja desifiointi reilu 30€. Laiskana poikana otin sitten vielä sijaisauton 35€ (Peugeot 307=>uus, mutta silti kauhee vessa  ;D ).

Mun mielestä hyvä liike. Henkilökunta mukavaa ja homma pelaa. Lisäksi jos jotain ylimääräistä ilmenee niin ehdottavat vaihtoehtoja jos tietävät jonkin edullisemman vaihtoehdon esim. jokin toinen liike.


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
30tkm huolto kans pian edessä. Olisi kyllä kiva tietää mitä tekevät siellä.

Itse olen vaihtanut jo, ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen ja öljyt.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
30 th juuri tehtynä (RS TDI DSG CR). Paperi kertoo seuraavaa:

- Huolto/Korjaus, 3 h, a´73 e => 219 e
- ?-ljynsuodatin 10,80 e
- Ilmansuodatin panos 19,80 e
- Raitisilmasuodatin 11,79 e
- Jätehuoltomaksu 2,70 e
- Gasket-Oil plug 1,35 e
- Mobil 1 ESP Formula 5W/30, 4,8 L, a´17,10 e => 82,08
- Lasinpesuneste 2,75 e
=> yhteensä 349,91 e

Sain 10 % alennuksen. En kysynyt syytä, koska se nyt kelpasi kysymättäkin... Maksoin käteisellä, liekö se ollut alennusperusteena.


Poissa Lasse25

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Octavia RS TDI CR
    • Profiili
Minullakin tuo eka huolto lähestyy vääjäämättä. Nyt on taulussa jo yli 26000 kilometriä, eikä vielä ole auto ilmoittanut halustaan saada huoltoa. Sedän pari kuukautta vanhempi Octavia (2.0 TDI Elegance) kävi äskettäin tuossa 30tkm huollossa ja se maksoi 250€. Näin siis Jyväskylän Laakkosella.

Tähän asti ei ole tullut eteen muita ongelmia kuin takalasin lämppärin kanssa. Senkin sain korjattua itse palstalta saamieni vinkkien perusteella. Ehkä ajovalojen säätöjä voisivat tarkastaa. Vähän väliä joku vilkuttelee valoja vaikka ajan vain lähivalot päällä vastaan. ???


Frank

  • Vieras

Jos asustelee lähellä pohjosta Keski-Suomea niin Kuusisen autolla Saarijärvellä tuo 30tkm huolto makso 230 egee kun tuossa kuun vaihteessa käväsin.

Mutta taitaapi olla niin että tuo hinta on kyllä aika vakio joka liikkeessä sillä osat on kuiteskin samanhintasia mutta tuosta työstä sitten tuleepi sitä eroa hintoihin. Mun kohdalla meni 1.5 tuntia ja se on kuulemma ihan vakio aika tarkastuksineen jos ei löydy mitään erikoista korjattavaa.

ja positiivisin yllätys oli just tuo surullisenkuuluista lasinpesuneste 2,80 =)!!


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Varkauden Kone (auto ostettu samaisesta liikkeestä):

Perushuolto 210€
+ Polttoainesuodatin ja ilmansuodatin 75€ lisää.
Yllä mainitut olisi hyvä tehdä, vaikka eivät kuulu vielä tähän huoltoon.



Jarruhuolto ja Forte käsittely olisi myös mahdollista teettää, mutta hintaa nousee...


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
^Oon kuullu et toi Forte käsittely kuulu huolto-ohjelmaan... Meille se tehtiin muistaakseen. Kait siitä tuli joku kymppi lisää hintaa.
Mittarissa oli joku 15tkm kun huoltoon auto halusi...päivät tuli täyteen. Tehtiin pikkuhuolto vain. ?-ljyt, suodatin ainakin, tarkasti en muista mitä, hinta oli muistaakseni alle 100e...onpas huono muisti  ::) 
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Mulla hintaa tuli 297,9 € ja tässä Skodan virallinen huoltolomake, eli mitä missäkin huollossa pitäisi tehdä. Mukana myös tuo Forte-käsittely.

Liike on Auto-Suni Lappeenranta.

http://male80.kuvat.fi/kuvat/Autot/vRS/Muuta/huolto.jpg/full
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2009, 05:40:45 ip kirjoittanut Male80 »


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
Tehtiin pikkuhuolto vain. ?-ljyt, suodatin ainakin, tarkasti en muista mitä, hinta oli muistaakseni alle 100e...onpas huono muisti  ::) 

Kuulostaa aika halvalta..
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Kyllä se oli jotain satkun pintaan se huolto, muistaakseni  ::)
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Iloinen yllätys.

RS TDI DSG CR:n 60000 th huolto Skoda-merkkiliikkeessä maksoi alle 400! Ja mukana oli ylimääräistäkin, kun uusittiin polttimoa ja huulessa olevan mustan muoviritilän reunimmainen pala (tuli näet moottoritienopeudella tehtyä jänispizza...).




Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Onkos kokemuksia Pirkanmaan Skoda huolloista, olis vissiin kohta eka huolto käsillä. Näyttäs että ihan 20tkm eli ajella TFSI:llä. Lieneekö syynä pätkäajo jota harjoitan.