vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

30000km huolto tulossa (60000km huolto)

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No nyt on viety RS 120tkm huoltoon.

Voihan vi**u minkä antovat tilalle.. tollanen farmari megane.. kaikkia pa*koja ne antaa.. eipä tarvi viedä enää viescarille autoa huoltoon.. ei siellä muuta muka ollu paitsi vanha mondeo jossa oli tankki tyhjä.

Hävettää ku tuo romu seisoo vielä pihalla.

Älä nyt yhtään ala valittamaan, mulle ne meinaan anto Metro-Autosta sellasen "sammakko"-Micran  ;D Se vasta nolo olikin  :D


kipe

  • Vieras
No nyt on viety RS 120tkm huoltoon.

Voihan vi**u minkä antovat tilalle.. tollanen farmari megane.. kaikkia pa*koja ne antaa.. eipä tarvi viedä enää viescarille autoa huoltoon.. ei siellä muuta muka ollu paitsi vanha mondeo jossa oli tankki tyhjä.

Hävettää ku tuo romu seisoo vielä pihalla.

Älä nyt yhtään ala valittamaan, mulle ne meinaan anto Metro-Autosta sellasen "sammakko"-Micran  ;D Se vasta nolo olikin  :D

Heh heh!!

Sehän meni hyvin.

Eipä nuo ollu merkinny huoltokirjaan mitään nii aiko postissa laittaa sen kirjan tulemaan leiman kanssa.
Ja eipä nuo vissii ollu mitään ilmanputsariakaan vaihtanu  >:(


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Torstaina menee huoltoon 133tkm mittarissa varmaan sillon ja jos talvinakitkin alle.
Katotaan mitä riisselille tehdään

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
dodiih,
Ens viikolla hihnanvaihtoon ja tulpat tietysti kans.
Pitää uteliaisuutta pyytää vanha hihna et näkee missä kunnossa lienee...
ja mikä ettei tulpat myös

Kilsoja siis taulussa karvan vajaa 90 000

Ja öljyksi laitatan kokeeksi Shellin parasta  ;D
V70 Sportswagon


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
dodiih,
Ens viikolla hihnanvaihtoon ja tulpat tietysti kans.
Pitää uteliaisuutta pyytää vanha hihna et näkee missä kunnossa lienee...
ja mikä ettei tulpat myös

Kilsoja siis taulussa karvan vajaa 90 000

Ja öljyksi laitatan kokeeksi Shellin parasta  ;D

Eikös bensa-räsässä ole hihnanvaihto vasta reilusti myöhemmin? Huoltokirjassa taitaa olla  peräti 180tkm, mutta suositus 120tkm. Vai onko sulla joku erityinen syy?


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
erityinen syy on se että nuo hihnanvaihtovälit ei pidä paikkaansa täällä Suomessa,
vaihtelevien säätilojen vuoksi.
Jokainen vaihtaa tietysti koska tykkää, mutta koska virallinen vaihtoväli täällä on tuo 90 th niin minä en ainakaan ota riskiä hihnan kanssa,
tulee taatusti kallista silppua jos sattuu katkeemaan...
Nyt kun se vauhdetaan merkkihuollon mukaisesti, vastuu on siellä päässä vahingin sattuessa  ;D
V70 Sportswagon


Poissa A-J

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Missähän hinnoissa liikutaan TDI RS:n 120tkm huollossa? Kun hihnan vaihto kuuluu tuohon huoltoon. Pari kuukautta sitten tuli auto hommattua ja kyseinen huolto alkaa lähestymään...


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
pelkkä hihnanvaihto ainakin Bensaversiossa hiukan alle 600...
V70 Sportswagon


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Kyllähän virallinen hihnanvaihtoväli bensaräsässä on tuo 120tkm...


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Kyllähän virallinen hihnanvaihtoväli bensaräsässä on tuo 120tkm...

Niin sitä mieltä minäkin olen että toi vaihtoväli ei ole 90tkm vaan olikos se näin että siinä huollossa kunto tarkastetaan ensimmäisen kerran ja sitten aina joka huollossa. Tosin tarkoittaako toi "kunnon tarkastus" sitä että ne vaihtaa sen automaattisesti siinä 90:n huollossa niin en tiedä. Mut tollaista huoltoväliä ei ainekaan minun huoltokirjassa mainita.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Niin, onko kokemusta 90000 th huollosta, lähinnä hinnasta (RS TDI DSG CR)? Alkaa olla pian ajankohtaista, ja ainakin 30 ja 60 th huollot ovat olleet ihan läpihuutojuttuja ja jossain määrin kohtuuhintaisiakin...


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
niin, olen kyllä lukenut mitä huoltokirja sanoo, mutta tiskillä kuitenkin sanoivat että vaihto on tuossa 90 000....
pakko uskoa mitä tiskillä sanovat,he kuitenki takaavat hihnan keston silloin kun se on heillä vaihdettu.
Myös sytytystulpat on tuossa 90 tonnin kohdassa vaihdettava (siis TFSI koneessa)

Jokainen tekee miten parhaaksi näkee, itse en viitsi riskiä ottaa että hajoo koko yläkerta ;D
V70 Sportswagon


Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Missähän hinnoissa liikutaan TDI RS:n 120tkm huollossa? Kun hihnan vaihto kuuluu tuohon huoltoon. Pari kuukautta sitten tuli auto hommattua ja kyseinen huolto alkaa lähestymään...

120tkm huolto tavallisen 2.0TDI DSG:n maksoi 440€ (sis. normaalin 60tkm huollon + DSG:n öljynvaihdon) jos myös hihna olisi vaihdettu niin olisi maksanut 1050€ (vm.07 BKD-moottorissa vaihtoväli 150tkm).


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Mulla vaihdettiin jakopäänhihna+hilut n.111tkm ja paikallisen Skoda-jälleenmyyjän toimesta. Se tuli kustantamaan kaikkineen tasan 500e, mutta sisälti tosin muutamia erinäisiä alennuksia ku iskän "työkaveri" tämän autoliikkeen omistaja..
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
tulipahan muuten katseltua vanhoja huoltotyö listoja,
siinäpä lukee että 2,0 fsi ja tfsi jakohihnanvaihto 180 000  ;D

No, kuten sanottu se mänöö itellä nyt vaihtoon, mutta hauskanen juttu kuitenkin...
V70 Sportswagon