vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ilmamassamittari/maf

Vili · 29 · 33114

Poissa Vili

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia RS -02
    • Profiili
Omassa koslassa tyhjäkäynti heiluu jonkun verran ja tehot välillä hukassa ja oon epäillyt et mafi olis vaihtokunnossa.Tänään irrotin sit mafin putsausta varten.Käsittääkseni tossa pitäs olla sellanen "lanka" mikä putsataan vai oonko ihan väärässä?   ;D ;D ;D





Jaahas ,ei tossa kuulu olla sitä diodia.Hämäs hiukan kun muissa autoissa mitä on ollut niin lanka on löytyny  ::)
No kysytääs että voiko viallinen mafi aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä?Vikakoodeja autosta ei löytynyt.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2009, 08:59:29 ip kirjoittanut Vili »


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Ota piha irti ja kokeile käykö paremmin. Autonhan pitäisi mennä ns. varaohjelmalle jos MAF:n piuha on irti/MAF on poissa pelistä.


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Meinasin kanssa putsailla tuon Maffin kun oli vikakoodi maffissa "signal too low". Millä aineella tuo putsaus kannattaa tehdä ?
http://hubpages.com/hub/clean-replace-vw-audi-maf-diy
Tuolla on käytetty jotain alkoholipohjaista ainetta. Onko Contact cleaner hyvää myrkkyä tuohon hommaan? Tekeekö Motonetin Maffilla mitään kun tarvikkeena maksaa sen 79€ ja alkuperäinen maksaa halvimmillaan 153€ ja vanha pitää antaa vaihdossa.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa pakke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
http://www.autobarn.net/maairflsecl1.html

Tuo CRC:n aine ainakin on ihan ok. Löytyy varaosaliikkeistä (ehkä...).
Skoda Octavia vRS Combi -04


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Mikä avain käy siihen MAFfin kahteen ruuviin siinä päällä? Kannassa on se tappi siinä keskellä. Onko joku standardikanta?

Katoin auton papereista, että 10tkm sitten tuo Maf on vaihdettu. Voiko tuo olla jo näin vähillä kilsoilla likainen....?

Maffissa on tämmöiset koodit
06A 906 461 LX
0 986 280 317
0 280 218 064

Käykö tuo Motonetin MAF Räsään?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-3264

0280218063
Koodissa viimeinen numero on näköjään eri
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
itse aukasin tongeilla ja vaihdoin normi kantaseen pulttiin..

sopivuudesta en tiä mut onko räsän oma paljon kalliimpi?
faster than a fast thing going fast


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
itse aukasin tongeilla ja vaihdoin normi kantaseen pulttiin..

sopivuudesta en tiä mut onko räsän oma paljon kalliimpi?

Pitääpäs tongeillla kokeilla aukeeko. Motonetissa ei ole tuota tismalleen samalla koodilla olevaa. Tuolla Motonetin koodilla olevia löytyy pilvin pimein, mutta siinä tosiaan tuo viimeinen numero on erilainen. No jokatapauksessa putsailen tuon vanhan ensin ja kokeilen auttaako.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Putsailin tuolla maffin tuolla crc:n tökötillä ja oho kylläpä alko erilailla kulkemaan. Noin sata kilsaa olen ajellut ja ei ole tullut vikakoodia. Helppo homma, ainoa vaikea kohta oli kun mulla oli maffi kourassa ja vaimo sano että nyt on lähdettävä synnytyslaitokselle  ;D .  Nyt on sitten toinen muksu ja Puhtaampi Maffi ja karstat poltettu autosta 8) . Seuraavaksi kaasuläppäkotelon putsaus ja takamatkustajille meinasin fixata valot. Aion valita rauhallisemman ajankohdan.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Mikä avain käy siihen MAFfin kahteen ruuviin siinä päällä? Kannassa on se tappi siinä keskellä. Onko joku standardikanta?

Katoin auton papereista, että 10tkm sitten tuo Maf on vaihdettu. Voiko tuo olla jo näin vähillä kilsoilla likainen....?

Maffissa on tämmöiset koodit
06A 906 461 LX
0 986 280 317
0 280 218 064

Käykö tuo Motonetin MAF Räsään?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-3264

0280218063
Koodissa viimeinen numero on näköjään eri


Ja tuosta vielä, että nakyvillä olevassa lapussa oli tosiaan tuo 0 280 218 064 koodi ja sitten kun päästelin maffin irti niin siellä oli maffin takana mikä ei näy ennennkuin päästää maffin irti oli  0280218063 Bochin koodi. Joten tuon Motonetin Maffin pitäisi käydä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2010, 12:04:28 ap kirjoittanut Osku_P »
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Olen myös käyttänyt tuota CRC:n MAF:in puhdistusainetta säännöllisesti muutaman kerran vuodessa, jo useamman vuoden ajan. Hyvää ainetta on. Niin ja tuo puhdistustoimenpide on aikas helppo ja nopea homma suorittaa. Eipä ole ainakaan vielä ollut MAF:in kanssa ongelmia, koputtaa puuta...  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Kuuluukos tuossa nyt olla tuo lanka vai ei? itse huomasin saman tänään maffia irroitellessa.


MTL

  • Vieras
Kurkkasin omastani MAF:n muutama aika sitten, oli ihan puhtoinen enkä itte ole sitä putsannut tän 10 tkm matkalla mitä olen keltaisella rakkaallani ajellut ( en siis tarkoita vaimoa, hän ei ole keltainen). Lienee EGR-putki joka sieltä jostain imusarjan alta ilmaputsarin kotelolle kiemurtelee ja sekin oli ihan puhtoinen, ei öljyä eikä muutakaan jätöstä. Kyllä EGR-putkissa normaalisti jotain töhnää aina on. Onko joku katala vähän viritellyt EGR:ää  ;) .


Poissa Vincent

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
    • Profiili
Omassa koslassa tyhjäkäynti heiluu jonkun verran ja tehot välillä hukassa ja oon epäillyt et mafi olis vaihtokunnossa.Tänään irrotin sit mafin putsausta varten.Käsittääkseni tossa pitäs olla sellanen "lanka" mikä putsataan vai oonko ihan väärässä?   ;D ;D ;D



Jaahas ,ei tossa kuulu olla sitä diodia.Hämäs hiukan kun muissa autoissa mitä on ollut niin lanka on löytyny  ::)
No kysytääs että voiko viallinen mafi aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä?Vikakoodeja autosta ei löytynyt.

Huomasin, ettei kukaan vielä vastannut kysymykseen. Vastaus: Totta kai voi ja mielestäni myös hukkaa tehoja!

Joko muuten ongelma ratkesi?
ex-Keltainen vRS Fabia -05
nyk-Leon FR tdi -08
Nurmijärvi


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
millaisia arvoja ehjä maffin pitäisi antaa?elm 327 torque ohjelmalla mittasin omasta kolmosella täysikiihdytyksellä 150g/s. Lastutettu auto kyseessä.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kyllä sen enemmän pitäisi näyttää. Semmonen suuntaa antava perussääntö tuon g/s lukeman kanssa on, että jaetaan se 0,8:lla. Eli 150 / 0,8 = 187,5.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line