vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ilmamassamittari/maf

Vili · 29 · 33106

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Kyllä sen enemmän pitäisi näyttää. Semmonen suuntaa antava perussääntö tuon g/s lukeman kanssa on, että jaetaan se 0,8:lla. Eli 150 / 0,8 = 187,5.

omassa antoi lukeman 166,jotain.myös torquella mitattu.
lastutettu ja yms muuta tehty.
kertarykäsy,en testaillu enempiä.oli kiihdytys 0 -100.
faster than a fast thing going fast


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Voin katsoa huomenna mitä omassa tuo on. Ross Tech sanoo näin: "So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, your MAF may be on the way out." Etkö ole tyytyväinen auton kulkuun vai?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Voin katsoa huomenna mitä omassa tuo on. Ross Tech sanoo näin: "So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, your MAF may be on the way out." Etkö ole tyytyväinen auton kulkuun vai?
Kulkupuoli on ollut kadoksissa jonkinaikaa, kakkosella kiihdytäessä kiihtyy kyllä, mutta piikkiä ei tule niinkuin aikaisemmin. Pientä nyhtämistä havaittu, joka jatkuu kolmosella vaihtaessa.Ahdot nousee kyllä, mutta tuntuu silti ettei kerää vauhtia. Eilen testattu ahtovuodot, joita ei ollut.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Voinhan se olla, että Mafissa on vikaa. Paljonko pitäisi olla potkua? Aamulla kokeilin ja ilmamassamittari piikkasi arvossa 200,78 g/s mikä on ihan linjassa auton tehojen suhteen.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Voinhan se olla, että Mafissa on vikaa. Paljonko pitäisi olla potkua? Aamulla kokeilin ja ilmamassamittari piikkasi arvossa 200,78 g/s mikä on ihan linjassa auton tehojen suhteen.

Tammikuussa penkitetty niin 207hv. Töihin ajellessa seurasin maf arvoja,normaali 100 vauhdissa noin 20-25g/s, välillä heitteli jotain 300g/s arvoja näyttöön. Kakkosen täysikiihdytys antoi 160g/s, joten vahvasti epäilen että maffi antaa väärää infoa. Onkos torquessa jotain muuta infoa, mikä voisi vahvistaa tuon?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tuo aikasempi 166 g/s on myös linjassa sun teholukemaan. Tasakaasulla ajettaessa sen kuuluukin vaihdella, tosin 300 g/s arvot on kyllä hurja, eikä sen sitä pitäisi näyttää. Tiedä sitten jos itse ohjelmaan tullu just silloin joku bugi. Periaatteessa kuitenkin tuon ilmamassamittarin arvo on oikein. Katsoin omani VCDS:llä, joten Torquesta en pahemmin tiedä (kerran kokeiltu). Luin ton sun projektin tekstin nopeasti läpi niin mitä tarkoitat että rötää kun vetoalueelle päästään? Nykiikö vai? Mitä ahtopaineet näyttää?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Tuo aikasempi 166 g/s on myös linjassa sun teholukemaan. Tasakaasulla ajettaessa sen kuuluukin vaihdella, tosin 300 g/s arvot on kyllä hurja, eikä sen sitä pitäisi näyttää. Tiedä sitten jos itse ohjelmaan tullu just silloin joku bugi. Periaatteessa kuitenkin tuon ilmamassamittarin arvo on oikein. Katsoin omani VCDS:llä, joten Torquesta en pahemmin tiedä (kerran kokeiltu). Luin ton sun projektin tekstin nopeasti läpi niin mitä tarkoitat että rötää kun vetoalueelle päästään? Nykiikö vai? Mitä ahtopaineet näyttää?

Tuo rötääminen tuntuu kolmosella kiihdyttäessä pahimmalta. Ahdot nousee mittarin mukaan 1.1-1.3 mutta hieman kun kaasulta jalkaa nostaa niin tuntuu että auto etenee paremmin. Ohitustilanteessa sama homma korostuu, eli vähän nostettava kaasulta jalkaa niin menee paremmin ohi, muuten tuntuu että ohitus kestää viikon  :) Eli lievää nykimistä/nyhtämistä. tulpat on vaihdettu huoltokirjan mukaan 100tkm sitten(idriumit), mutta silmämääräisesti nuo näytti puhtailta ja siisteiltä. Puolat vaihdettu noin 30tkm kampanjan mukaisesti.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
En kyllä oikein keksi mikä voisi olla. Ahdot näyttäisi olevan ok. Oletko tehnyt kaasuläpän sopeutuksen? Netissä on paljon viestiketjuja, joissa pohditaan samaa asiaa. Yksi minkä löysin liittyy jarruvalokatkaisijaan tuossa polkimen päällä. Eli auto luulee, että painetaan kaasua ja jarrua samanaikaisesti, mutta tiedä sitten.

Edit. Kyllä mä varmaan myös noi tulpatkin vaihtaisin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2013, 03:05:16 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Kaasuläpän sopeutus ja putsaus tehty talvella. Torquella otin test result kohdalta, osaako joku tulkita tuota?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
En osaa tulkita suoraan noita Torquen antamia koodeja, mutta nopea googlaus kertoi lambdasta. Pystytkö katsomaan VCDS:llä?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
vcds ei ole käytössä, pitää viikonloppuna tutkailla asiaa enemmän paremmalla ajalla.


Poissa Jokke_81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Dodii elikkä omasta rässän maffista tuli vissiin tänään kilsat täytyyteen kun pätkii ja nykii niin pirusti... Otin sen auki ja putsailin mutta eipä ollut mitään vaikutusta.... Ilman että on johto kiinni niin toimii hienosti.... Onko joku vaihtanut tommosen tarvike mallin??? Ajattelin vaan että toimiiko se ettei mene rahat hukkaan...



Poissa Jokke_81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili