vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Metallinen pohjapanssari

Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Muistaakseni se on 17mm kanta tuossa propussa. Mahtavintahan on se että kirjat tarjoaa neljää eri suodatin vaihtoehtoa  ;)


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Mahtavintahan on se että kirjat tarjoaa neljää eri suodatin vaihtoehtoa  ;)

Mulle on tarjoiltu marmorilta sekä Varaosamaailmalta suoraan oikeaa suodatinta :o

..niin ja muistaakseni se on 17mm kannalla se proppu juu :) Sitä uutta proppua ei vaan tahdo löytyä mistään muualta ku marmorilta (?), tosin maksaa ehkä euron siellä :D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Joo, nyt on sitten vaihdettu öljyt. Se öljypropunkanta oli 19mm.  ;D
Mut ei haittaa, semmoinen hylsy tietty löytyi. Meinasinkin sitä kysymällä vain sitä, ettei tule yllätyksiä kun on kaikki vehkeet valmiina ja auto nostettuna pukeilla. Ja sitten huomaakin, että ei ole oikean kokoista hylsyä.  ;) Meikäläinen kannattaa hyviä esivalmisteluja.
Ostin tuollaisen M-filterin tekemän öljysuodattimen ja se kyllä meni siististi paikalleen, onneksi. Yritin väsätä pahvista jonlaista kourua, ettei tarvitsisi irroittaa pohjapanssaria. No siinä kävi sitten sillain, että juuri kun sain propun pois ja öljyä alkoi puskea pihalle, niin kouru nousi pois paikoiltaa, juuhii!! Lopun sitten voitte varmaankin arvata.  :o  No about 3½-4 litraa pääsi kuitenkin astiaan. Sitten piti hieman putsailla...
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Jos olisi hitsaus/mikki -vehkeet, niin "siirtäisin" tuota pohjapanssarin rööriä hieman eteenpäin. Silloin saisi järkevämmin öljyt vaihdettua. Toinen absurdivaihtoehto olisi pidentää tuota öljyrööriä, mutta sitten pitäisi saada pidempi kumitötsä teetettyä jossakin.  :D
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Mä oon edelleen katkera kun mulla ei tullut koko kumitötsää mukana ;D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Mä oon edelleen katkera kun mulla ei tullut koko kumitötsää mukana ;D

Ei se kumi "tötsä"  siellä paikallaan kestä.. Mulla ainakin lentänyt hel*ettiin sieltä.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mulla on kyllä hienosti (koputtaa puuta) pysynyt matkassa mukana.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Ei se kumi "tötsä"  siellä paikallaan kestä.. Mulla ainakin lentänyt hel*ettiin sieltä.

Mietin itse ihan samaa kun kurkkasin huvikseni tuota pohjapanssaria kun eilen laitoin auton katsastuskuntoon, oli nimittäin sen verran ropellilla jo se pohjapanssari että ei varmasti kumitötsä olis pysynyt mukana ;D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Ei se kumi "tötsä"  siellä paikallaan kestä.. Mulla ainakin lentänyt hel*ettiin sieltä.

Mietin itse ihan samaa kun kurkkasin huvikseni tuota pohjapanssaria kun eilen laitoin auton katsastuskuntoon, oli nimittäin sen verran ropellilla jo se pohjapanssari että ei varmasti kumitötsä olis pysynyt mukana ;D

Mulla se on kans vääntynyt aika pahasti. Sitä muuten kannattaa välillä vähän oikoa niin se ei halkaise öljypohjaa. Mulla kun se halkes niin oli panssari hinkannut viikon verran öljypohjaa.