vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS II Facelift?

Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Rupes kyllä himottamaan pieni faceliftin faceliftaus, kun sai ton photoshop tuunauksen valmiiks.
Väri ei aivan osunu kohdalleen, kun mustasta autosta piti vääntää sininen, mutta aika hyvin
suuntaa antava toi kuva.



Mites kova urakka toi maskin irroitus on?
male80:llä ainakin on asiasta kokemusta?
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Sgt mp

  • Vieras
Käyköhän tuo -07 mallin RS:ni oleva Columbus MFD3 -navigointilaitteeni uuteen facelift RS:ään tai uuteen Superbiin jos sellaisen päädyn tax freenä hankkimaan? Olen lähdössä ulkomaille duuniin ja "vanha" RS menee myyntiin. Harmittaa kyllä vaihtaa kun juuri noin puoli v sitten vasta sen itselleni hommasin. Mutta saapahan päivitetyn version sitten Octaviasta jos siihen päädyn. Vaihtoehtoina on vielä Audilta A4 / A5 ja sitten Skoda Superb. Onko hyviä ehdotuksia mitä kannattaa Octavia RS:ään valita lisävarusteiksi jos siihen ratkaisuun päädyn? Yritän ainakin "pelastaa" tuon navigointijärjestelmän/DVD-soittimen uuteen mikäli se vain siihen sopii.. Valkoista olen katsellut sopivaksi RS:n väriksi. Siis hatchback ja bensakoneella..


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Onko hyviä ehdotuksia mitä kannattaa Octavia RS:ään valita lisävarusteiksi jos siihen ratkaisuun päädyn?

Itse ainakin ottaisiin lisävarusteina ne faceliftin nahkapenkit. Yllättävän edukkaat ne on. Listahinta Suomessa jossain 800e nurkilla.


Poissa Qristian

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia RS TDI CR Combi -09
    • Profiili
Olen myös ed. kirjoittajan kannalla; ehdottomasti ne nahkapenkit. Vaikka noi moniväriset vakiopenkit on hienot, ainakin meikäläisen 100 kilon elopainon ja farkkujen painossa nuo vohvelikankaat alkaa rispaantua aika pian kuten olen kirjoittanutkin. Nähtäväksi jää johtaako rispaantuminen reiän syntymiseen ja meneekö akuuseen. Siis nahkapenkit ehdottomasti - ihme ettei niitä ole tullut vastaan vielä missään esittelyautossakaan vaan kaikissa nuo peruspenkit.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Veho suomenojan esittelyautossa oli ko. nahkapenkit. Kävin tuota autoa katsomassa.


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Maskin irrotus on helpompaa ku puuron teko :D ja yleensä noissa ihan uutukaisissa autoissa on helpommin vielä kun vanhoissa (tapauskohtasesti tietty).
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Automated, tuo faceliftin faceliftaus näyttää siistiltä ja räyhältä.  8)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Mites kova urakka toi maskin irroitus on?
male80:llä ainakin on asiasta kokemusta?

Keskellä on yksi torx-ruuvi ja sitten loput kiinnikkeet on muoviklipsuja, joita väkisinkin hajoo muutama. Niitä kannatta pihdeillä puristella heman kasaan ennen kun alkaa repimään.

Ulkonäöstä sen verran, että omasta mielestä toi merkitön maski näyttää siltä kun alkuperäsestä ois vaan veetty siivu pois ja pakkelia päälle. Ite tehdyn näköinen siis. Ja mustat pystyrimat näyttää hunajakennoa paremmalta. Painotan että nämä ovat henk. koht. mielipiteitä.

Ite tyytyisin tuon koromiosan maalauttamiseen. Tosin omassa olen jo harkinnut palaamista alkuperäiseen maskiin.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Mites kova urakka toi maskin irroitus on?
male80:llä ainakin on asiasta kokemusta?

Keskellä on yksi torx-ruuvi ja sitten loput kiinnikkeet on muoviklipsuja, joita väkisinkin hajoo muutama. Niitä kannatta pihdeillä puristella heman kasaan ennen kun alkaa repimään.

Ulkonäöstä sen verran, että omasta mielestä toi merkitön maski näyttää siltä kun alkuperäsestä ois vaan veetty siivu pois ja pakkelia päälle. Ite tehdyn näköinen siis. Ja mustat pystyrimat näyttää hunajakennoa paremmalta. Painotan että nämä ovat henk. koht. mielipiteitä.

Ite tyytyisin tuon koromiosan maalauttamiseen. Tosin omassa olen jo harkinnut palaamista alkuperäiseen maskiin.
Faceliftissä on yks iso torx takareunassa ja viisi pienempää torx ruuvia aivan etureunassa, lisäksi noita muoviklipsuja... itse sain kyllä puristeltua kaikki niin että ei menny yhtää rikki :)


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
itse sain kyllä puristeltua kaikki niin että ei menny yhtää rikki

sama tuon vanhemman kanssa täällä


Poissa eari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
  • Octavia RS TDI HB vm.2010
    • Profiili
Oli skoda.fi-sivustolle näköjään lopulta tullut RS:n uudet tekniset tiedot ja varusteluettelo. XDS näkyy olevan vakiona niin kuin tuli jo aiemmin mainittua. Omaa RS:ää odotellessa...

http://www.skoda.fi/files/Octavia_RS_Tekniset.pdf

http://www.skoda.fi/files/Octavia_RS_Varusteet.pdf