vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

mahtuuko pyörimään?

Poissa keppinena

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
  • Skoda Octavia RS -06 TFSI
    • Profiili
    • Professional car hifi competition
eli renkaiksi tulossa 225/35 20", madallusta ei pahemmin tartte kun menee uusilla puskimillakin jo tonttiin...

Eli mitä luulette mahtuuko pyörimään ilman rohinaa, ja mikä olisi oltava vanteen ET? ::)
Lunttila.com
Superskoda.com
Siivonen.fi
Audiovision.fi
SPL Dynamics.fi


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
voi olla aika härskin näkönen jos vakio-alusta tommosilla renkailla. vaikka puskurit olisikin.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
eli renkaiksi tulossa 225/35 20", madallusta ei pahemmin tartte kun menee uusilla puskimillakin jo tonttiin...

Eli mitä luulette mahtuuko pyörimään ilman rohinaa, ja mikä olisi oltava vanteen ET? ::)
eiköhän ne mahdu niinkuin muutkin ja kai se et 45 pätee noihinkin jos 8" vanne.8.5" vanne vaatii jo et50 tai kaarien muokkausta.
ehkä tuo rengaskoko vähän korkea kyllä
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2009, 02:57:35 ip kirjoittanut ram1 »


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
madallusta ei pahemmin tartte kun menee uusilla puskimillakin jo tonttiin..
Voin kertoa että 235/35/19 octavia näytti vakioalustalla aivan hirveeltä. Kyllä se madaltamista vaatii 20":lla ihan tuntuvasti, että siitä järkevän näkösen saa. Aika erikoinen tämä sinun "tonttiin" laittamisen tapa. Hieman vääristynyt käsitys tontittamisesta mutta eihän siinä, kukin tyylillään. Itse laittasin ensin säädettävän alustan,sitten ne 20" alle ja hienosäätäis korkeuden ja kaikista viimeisenä tuningpuskuri jos nyt joku sellasen autoonsa kerran haluaa. Tulee aika erikoisen näkönen kun lokarin ja renkaan väliin menee pää ja möhkö etupuskuri raapii maata  ;D


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
itellä on 9*20 vanteet et:llä 42 renkaat 235/30/20..eikä raavi kiinni ku taitoin takaata puskurin kiinnikettä pätkän matkaa pois..ja kw:een kakkosessa ei oo säätöä enää edessä ku pari kierrettä ;D ja tippuu kohta tappiin saakkaa...nyt ei oo pyörän ja kaaren välis tilaa yhtää..eli hyvin täyttyy kaaret noilla kiekoilla ja madalluksilla :) 
mut tuut kyllä tarviimaan aika paljon madallusta...siitä tulee kauheen näkönen vakio alustalla,ja jos viel meinaat jollai puskimilla tiputtaa korkeutta niin :o
kyllä suosittelen 30 profiililla olevaa kumia.kuinka leveitä vanteita ja millä et:llä oot suunnitellu??
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2009, 09:16:16 ip kirjoittanut Andy´s »


Poissa keppinena

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
  • Skoda Octavia RS -06 TFSI
    • Profiili
    • Professional car hifi competition
voi olla aika härskin näkönen jos vakio-alusta tommosilla renkailla. vaikka puskurit olisikin.

Kirjoitin että ei pahemmin tartte madallusta, mutta kyllä H&R;n säädettävä on tulossa että ei teidän tartte siitä hätäillä :)

Vanteen leveys olisi ollut 8,5" ja ET olisi sitten oltava 45-50?
Lunttila.com
Superskoda.com
Siivonen.fi
Audiovision.fi
SPL Dynamics.fi


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Vanteen leveys olisi ollut 8,5" ja ET olisi sitten oltava 45-50?

Jos et halua kaaria muokata niin ET50. 20"x8,5" vanteelle 235(tai 225)/30 kumi, 35 korkea ottaa jo varmasti edessä kiinni kun renkaita käännetään. ET45:llä joutuu sekä edestä että takaa poistamaan peltiä lokarin ja puskurin liitoskohdasta (itse lauantaina tein tämän operaation).


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
voi olla aika härskin näkönen jos vakio-alusta tommosilla renkailla. vaikka puskurit olisikin.

Kirjoitin että ei pahemmin tartte madallusta, mutta kyllä H&R;n säädettävä on tulossa että ei teidän tartte siitä hätäillä :)

hyvä hyvä :)


Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Onko kenelläkään kokemusta 215/60-16 tai 215/65-17 rengaskoosta? Ensi talveksi pitäisi löyttää sopiva koko jolla mittarivirhe menisi nollaan. Nykyinen rengaskoko on 225/45-17 ja mittarivirhettä on -5km/h.

Edit: Korjasin koon oikeaksi :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2009, 10:25:31 ap kirjoittanut scudo »


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
mahtaako tuollaisia rengaskokoja edes saada mistään, 66 profiilin oletan 65:seksi eikä se sittenkään ole mitenkään järkevä. Ei sulla maxidotia ole autossa? Siellä on kohta jossa voi korjata mittarivirhettä.


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
mahtaako tuollaisia rengaskokoja edes saada mistään, 66 profiilin oletan 65:seksi eikä se sittenkään ole mitenkään järkevä. Ei sulla maxidotia ole autossa? Siellä on kohta jossa voi korjata mittarivirhettä.
joo 225/45/17 renkailla mullakin heittää tasan +5Kmh. gps.n mittariin verraten. Missä kohtaa Maxi dottia sellanen toiminta jolla saa mittarivirhettä korjattua? Facelift mallissa?


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
joo 225/45/17 renkailla mullakin heittää tasan +5Kmh. gps.n mittariin verraten. Missä kohtaa Maxi dottia sellanen toiminta jolla saa mittarivirhettä korjattua? Facelift mallissa?

Asetuksissa tyres ja sieltä pysty olisko +-10km/h säätämään korjausta kesä- ja talvirenkaille. Jotenkin noin, en muistanut tarkistaa kun ajelin töihin. Alkuvuoden 2008 vRS eli ei facelift mittaristo. Manuaali kertonee lisää.