vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Columbus (RNS-510) navigaattori jälkiasennuksena

Male80 · 162 · 122112

Poissa KONE

  • Administrator
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 146
    • Profiili
    • http://www.fikkari.fi
Tänään tein tuon kaapeloinnin xeonpoksilta taakse.

Helppohommahan se oli kaikenkaikkiaan ainut ettei se toimi =)

Eli kaapelit oikein laitettu ohjeen mukaan sekä vcds tunnistaa laatikon mutta sanoo vikariksi " No Signal / communication - intermittent"

Käsitääkseni ei tarvinut vaihtaa pinnejä itse sensoriliittimistä peräkontin modulista ?

Parkkitutkan nappulan ei käsitääkseni tarvitse tehdä mitään.

Kerran välähti jo tuo auton kuva navissa mutta meni heti pois päältä.

Olisiko hyviä ohjeita ? =)


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Huoh! Lukasin koko viestiketjun läpi ja nyt tuntuu, että oon sekasin enemmän ku ennen lukemista.
Eli auto on rs tdi 2008. Tammikuussa rekisteröity. Mikä rns-510 nyt siihen käy ja mitä muuta tarvii ku sen kehyksen soittimen ympärille???


Poissa KONE

  • Administrator
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 146
    • Profiili
    • http://www.fikkari.fi
Itse hommasin 8/2008 rekattuun autoon:

-Columbus soitin (gps mokkuka + antenniadapteri)
-Columbus kehys
-Can gateway purkin mallia uusin 2.0 väylää tukeva.

Metroauto teki gateway purkin vaihdon 1h duunilla ja sitten soittimen vaihto olikin superhelppoa.

Ainut etten saanut tuota parkkitutka toimimaan millään vaikka ohjeet oli hyvät ja kaikki tehtiin täysin niiden mukaan.

Osalla toimii ongelmitta ja osalla ei. Mitään loogista syytä ei ole.



Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Itse hommasin 8/2008 rekattuun autoon:

-Columbus soitin (gps mokkuka + antenniadapteri)
-Columbus kehys
-Can gateway purkin mallia uusin 2.0 väylää tukeva.

Metroauto teki gateway purkin vaihdon 1h duunilla ja sitten soittimen vaihto olikin superhelppoa.

Ainut etten saanut tuota parkkitutka toimimaan millään vaikka ohjeet oli hyvät ja kaikki tehtiin täysin niiden mukaan.

Osalla toimii ongelmitta ja osalla ei. Mitään loogista syytä ei ole.



Alko jotenkin huvittamaan. "Loogista syytä ei ole" Vähän niinku wintoosan nettiongelmat....

Mutta joo. Tuntuu tuolla ebayssa olevan niin montaa eri mallia myynnissä. Mutta jos oon ymmärtäny oikein ni sillä soittimella ei niin ole väliä kunhan kaikki hilskeet tulee mukana. Mitenhän tuon gatewayn voi tarkistaa mikä versio se on vai tarvitseeko se purkaa irti?
Mistä tilasit sen gatewayn?




Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Itse hommasin 8/2008 rekattuun autoon:

-Columbus soitin (gps mokkuka + antenniadapteri)
-Columbus kehys
-Can gateway purkin mallia uusin 2.0 väylää tukeva.

Metroauto teki gateway purkin vaihdon 1h duunilla ja sitten soittimen vaihto olikin superhelppoa.

Ainut etten saanut tuota parkkitutka toimimaan millään vaikka ohjeet oli hyvät ja kaikki tehtiin täysin niiden mukaan.

Osalla toimii ongelmitta ja osalla ei. Mitään loogista syytä ei ole.



Alko jotenkin huvittamaan. "Loogista syytä ei ole" Vähän niinku wintoosan nettiongelmat....

Mutta joo. Tuntuu tuolla ebayssa olevan niin montaa eri mallia myynnissä. Mutta jos oon ymmärtäny oikein ni sillä soittimella ei niin ole väliä kunhan kaikki hilskeet tulee mukana. Mitenhän tuon gatewayn voi tarkistaa mikä versio se on vai tarvitseeko se purkaa irti?
Mistä tilasit sen gatewayn?




Toimisko tällä kokoonpanolla?
Gateway: 1K0 907 530 AD
Rns-510: http://cgi.ebay.com/Skoda-Columbus-Navigation-RNS-510-sat-nav-DVD-HDD-GPS-/290545012845?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item43a5d5106d#ht_2192wt_1139


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Nyt on soitin paikoillaan. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta cd/dvd levyjä kone ei huoli. Se ei vaan imase niitä sisälle. Ja se levykelkka on tyhjä. Ainakin siltä näytti ku vilkasin sinne sisään taskulampulla. Ja eject nappia ku painaa ni mitään ei tule ulos.

Onko kyse nyt siitä etten vaa osaa käyttää sitä vai onko minulle saapunut viallinen soitin???

Ja soitinhan oli siis RNS-510


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Nyt on soitin paikoillaan. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta cd/dvd levyjä kone ei huoli. Se ei vaan imase niitä sisälle. Ja se levykelkka on tyhjä. Ainakin siltä näytti ku vilkasin sinne sisään taskulampulla. Ja eject nappia ku painaa ni mitään ei tule ulos.

Onko kyse nyt siitä etten vaa osaa käyttää sitä vai onko minulle saapunut viallinen soitin???

Ja soitinhan oli siis RNS-510

Hyvä että muuten toimii hyvin, mutta tuo kuulostaa enemmän vialta kuin ominaisuudelta.. Kokeileppa vielä bootata laite josko se auttaisi.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Itse hommasin 8/2008 rekattuun autoon:

-Columbus soitin (gps mokkuka + antenniadapteri)
-Columbus kehys
-Can gateway purkin mallia uusin 2.0 väylää tukeva.

Metroauto teki gateway purkin vaihdon 1h duunilla ja sitten soittimen vaihto olikin superhelppoa.

Ainut etten saanut tuota parkkitutka toimimaan millään vaikka ohjeet oli hyvät ja kaikki tehtiin täysin niiden mukaan.

Osalla toimii ongelmitta ja osalla ei. Mitään loogista syytä ei ole.


Veikkaisin, että tarvitset uuden parkkitutkanohjainboxin ja johdotuksen sille.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Itse hommasin 8/2008 rekattuun autoon:

-Columbus soitin (gps mokkuka + antenniadapteri)
-Columbus kehys
-Can gateway purkin mallia uusin 2.0 väylää tukeva.

Metroauto teki gateway purkin vaihdon 1h duunilla ja sitten soittimen vaihto olikin superhelppoa.

Ainut etten saanut tuota parkkitutka toimimaan millään vaikka ohjeet oli hyvät ja kaikki tehtiin täysin niiden mukaan.

Osalla toimii ongelmitta ja osalla ei. Mitään loogista syytä ei ole.


Veikkaisin, että tarvitset uuden parkkitutkanohjainboxin ja johdotuksen sille.

Täältä vielä hieman lisätietoa: http://www.my-gti.com/739/upgrading-of-volkswagen-park-distance-control-pdc-to-optical-parking-system-ops


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Nyt on soitin paikoillaan. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta cd/dvd levyjä kone ei huoli. Se ei vaan imase niitä sisälle. Ja se levykelkka on tyhjä. Ainakin siltä näytti ku vilkasin sinne sisään taskulampulla. Ja eject nappia ku painaa ni mitään ei tule ulos.

Onko kyse nyt siitä etten vaa osaa käyttää sitä vai onko minulle saapunut viallinen soitin???

Ja soitinhan oli siis RNS-510

Hyvä että muuten toimii hyvin, mutta tuo kuulostaa enemmän vialta kuin ominaisuudelta.. Kokeileppa vielä bootata laite josko se auttaisi.

Joo ei se pelaa. Kokeilin bootata ja tarkistin että piuhat varmasti on hyvin kiinni jne. Tuntuu ettei se soitin vaa saa käskyä imaista levyä sisään.
Soitin tuli kaukaa ja monen välikäden kautta ni on olemassa mahdollisuus että joku on se tiputtanut vaikka lattialle.
Mutta ei hätää. Ilmoitin myyjälle. Maanantaina tulee lähetti hakemaan mankan ja vie sen takaisin sinne mistä se tulikin. Uusi soitin saapuu varmaan myös ensiviikolla. Eli palvelu pelaa aika mukavasti. Josko sitten saisi toimivan version.
Todennäkösesti tuota cd puolta eu juurikaan tule käytettyä, mutta periaatteen vuoksi sen on toimittava koska toimivan soittimen hankin.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Tuli muuten mieleen, että Rns-510 toimii tuolla vanhalla gatewaylla. Ei siis kuluta virtaa sammuttuaan.
Mulla kuitenkin on tuossa ilmeisesti uusin gateway (7N0907530C. tehty 19.12.10)!?
En siis ole varma onko se uusin.
Onkohan siitä mitään hyötyä laittaa kiinni?


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Tuli muuten mieleen, että Rns-510 toimii tuolla vanhalla gatewaylla. Ei siis kuluta virtaa sammuttuaan.
Mulla kuitenkin on tuossa ilmeisesti uusin gateway (7N0907530C. tehty 19.12.10)!?
En siis ole varma onko se uusin.
Onkohan siitä mitään hyötyä laittaa kiinni?

Ei tietääkseni hyödytä mitenkään vaihtaa uudempaa tilalle, oikeastaan aivan turhaa työtä  :D

Mikä on vanhan versionumero?

Ps. Joko laitoit viallisen soittimen paluupostiin?


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Tuli muuten mieleen, että Rns-510 toimii tuolla vanhalla gatewaylla. Ei siis kuluta virtaa sammuttuaan.
Mulla kuitenkin on tuossa ilmeisesti uusin gateway (7N0907530C. tehty 19.12.10)!?
En siis ole varma onko se uusin.
Onkohan siitä mitään hyötyä laittaa kiinni?

Ei tietääkseni hyödytä mitenkään vaihtaa uudempaa tilalle, oikeastaan aivan turhaa työtä  :D

Mikä on vanhan versionumero?

Ps. Joko laitoit viallisen soittimen paluupostiin?


Eipä ole tullu tutkittua vanhaa gatewayta.
Joo laitoin tän viikon maanantaina sen postiin ja torstaina se oli määränpäässään.
Toivotaan et uus soitin ois ens viikon lopulla mulla.
Pitänee varmaan kattoo se uus soitin varmuuden vuoks. Jos sekin pelaa tolla vanhalla gatewaylla ni joutaa tuo uus kiertoon.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Tuli muuten mieleen, että Rns-510 toimii tuolla vanhalla gatewaylla. Ei siis kuluta virtaa sammuttuaan.
Mulla kuitenkin on tuossa ilmeisesti uusin gateway (7N0907530C. tehty 19.12.10)!?
En siis ole varma onko se uusin.
Onkohan siitä mitään hyötyä laittaa kiinni?

Ei tietääkseni hyödytä mitenkään vaihtaa uudempaa tilalle, oikeastaan aivan turhaa työtä  :D

Mikä on vanhan versionumero?

Ps. Joko laitoit viallisen soittimen paluupostiin?


Eipä ole tullu tutkittua vanhaa gatewayta.
Joo laitoin tän viikon maanantaina sen postiin ja torstaina se oli määränpäässään.
Toivotaan et uus soitin ois ens viikon lopulla mulla.
Pitänee varmaan kattoo se uus soitin varmuuden vuoks. Jos sekin pelaa tolla vanhalla gatewaylla ni joutaa tuo uus kiertoon.

Jeps! Uus soitin tuli tänään. Hyvinhän tuo toimii. Myös se cd puoli.
Mutta se aiempi toitin tuki ainakin 4Gb sdhc korttia. Tuo ei sitä tue. Micro sd+ adapteri kaks giganen toimii.
Onko tästä siit pääteltävissä että tuossa ei ole uusinta ohjelmistoa.
Ohjelmahan on päivitettävissä, mutta ei tuo lontoo ihan niin hyvin taivu että ite sitä uskaltaisin kokeilla. ELi apuja kaivattas. Jos Heinolan alueelta löytyy joku joka osaa niin pientä korvausta vastaan tällasen homman saisi tehtäväkseen.

Mitenhän sitten tuo karttapuoli. Katoaako kartat päivityksen yhteydessä?


Poissa DjTrinity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Kysympäs tätä tälläkin puolella.

Vaatiikohan Boleron tai Amundsenin vaihto Streamin tilalle -06 räsässä gatewayn vaihtoa?
Erityisesti tuo Bolero kiinnostaisi.

Mitenkäs kun uudet Gatewayt on 7N0 alkuisia ja vanhat 1K0 alkuisia, voiko 7N0 alkusen heittää 1K0 tilalle?

Itsellänihän on 1K0 907 530 F gateway.

Mistä gateway versiosta lähtien Columbus navi ei vie enää ylimääräistä virtaa?
- Skoda Superb PHEV -20

Ex. quattro A4 avant S-Tronic 2.0T -11
Ex. Octavia RS HB -06
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-se)