vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jarrujen päivitystä

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jotta puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä niin se on XZN, eli englanniksi triple square. ;) Motonetistä saa tuota kärkisarjaa. Omasta pakista se jo löytyykin ja voin suositella!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2013, 10:57:10 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Voiko joku vahvistaa onko ne satulan pultit torx vai znx? Kokohan on ilmeisesti m14.

Itse satulan irroitukseen tarvitset vain 13mm kiintolenkin tai hylsyn. Satulan kannakkeet taas on sillä m14 znx pultilla kiinni. Jos siis olet vain paloja vaihtamassa, niin ei tarvitse tuota znx -avainta haalia. Levyjen vaihtoa varten pitää irroittaa se kannake.

Jep, levyt myös menossa vaihtoon. Tartteeko käsijarrun säätöihin koskea palojen ja levyjen vaihdon yhteydessä?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jep, levyt myös menossa vaihtoon. Tartteeko käsijarrun säätöihin koskea palojen ja levyjen vaihdon yhteydessä?

Ei tarvitse koskea, koska käsijarru on ns. automaattisesti säätyvä. Sen säädön takia takajarrusatuloiden mäntiä ei saa pelkästään painamalla sisään, vaan niitä pitää samalla kiertää.


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Jep, levyt myös menossa vaihtoon. Tartteeko käsijarrun säätöihin koskea palojen ja levyjen vaihdon yhteydessä?

Ei tarvitse koskea, koska käsijarru on ns. automaattisesti säätyvä. Sen säädön takia takajarrusatuloiden mäntiä ei saa pelkästään painamalla sisään, vaan niitä pitää samalla kiertää.

OK, hyvä. Täytyy varmaan investoida tohon jarrumäntätyökaluun nii ei tartte tapella niitten kanssa, hinta varsin kohtuullinen 15,90 motonetissä.


Poissa Jaruba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 68
  • 388,2 BHP / 461,5 Nm
    • Profiili

Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
http://www.flickr.com/photos/101856598@N06/11007321385/

uudet oem osat saapuneet, ihanan kallista  8)...ensi viikolla toimenpiteet

Just saman homman Motonet osilla tehneenä, ihan mielenkiinnosta, paljonko noi OEM levyt ja palat kustansi?


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Näyttää hieman hinnat kallistuneen camskillä ainakin levyt ovat tulleet reilusti ylös päin, pelkät turbo groove etu levyt 195,3€. näyttää saavan halvemalla samat levyt ja greenstuff palat tuolta jarrupalat.fi


Poissa Porzche

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Nostellaan aihetta ylös, mistäs olette nykyään tilanneet palat+levyt ja millaisella setupilla?
Jos katsoin oikein, niin OEM bensa FL RS kilkkeet on:

Etu
Levyt 1K0615301AA (312mm x 25mm)
Palat 3C0698151 / C

Taka
Levyt 1K0615601AD (282mm x 12mm)
Palat 1K0698451G

Onko Zimmerman ja EBC Red Stuff oikea tie? Jos kauppapaikka on Ebay, niin onko vinkkiä hyvästä toimittajasta?


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Nostellaan aihetta ylös, mistäs olette nykyään tilanneet palat+levyt ja millaisella setupilla?
Jos katsoin oikein, niin OEM bensa FL RS kilkkeet on:

Etu
Levyt 1K0615301AA (312mm x 25mm)
Palat 3C0698151 / C

Taka
Levyt 1K0615601AD (282mm x 12mm)
Palat 1K0698451G

Onko Zimmerman ja EBC Red Stuff oikea tie? Jos kauppapaikka on Ebay, niin onko vinkkiä hyvästä toimittajasta?

Uskoisin, että ovat hyvät. Esim. Spoonie laittoi red stuffit ja ebc;n levyt. Teräspunosletkut on myös hyvä hankinta...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nostellaan aihetta ylös, mistäs olette nykyään tilanneet palat+levyt ja millaisella setupilla?
Jos katsoin oikein, niin OEM bensa FL RS kilkkeet on:

Etu
Levyt 1K0615301AA (312mm x 25mm)
Palat 3C0698151 / C

Taka
Levyt 1K0615601AD (282mm x 12mm)
Palat 1K0698451G

Onko Zimmerman ja EBC Red Stuff oikea tie? Jos kauppapaikka on Ebay, niin onko vinkkiä hyvästä toimittajasta?

Uskoisin, että ovat hyvät. Esim. Spoonie laittoi red stuffit ja ebc;n levyt. Teräspunosletkut on myös hyvä hankinta...

Muuten hyvät, mutta radalla ne ei kestäneet kuin kaksi kierrosta Spoonie:lla...  ;)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Nostellaan aihetta ylös, mistäs olette nykyään tilanneet palat+levyt ja millaisella setupilla?
Jos katsoin oikein, niin OEM bensa FL RS kilkkeet on:

Etu
Levyt 1K0615301AA (312mm x 25mm)
Palat 3C0698151 / C

Taka
Levyt 1K0615601AD (282mm x 12mm)
Palat 1K0698451G

Onko Zimmerman ja EBC Red Stuff oikea tie? Jos kauppapaikka on Ebay, niin onko vinkkiä hyvästä toimittajasta?

Uskoisin, että ovat hyvät. Esim. Spoonie laittoi red stuffit ja ebc;n levyt. Teräspunosletkut on myös hyvä hankinta...

Muuten hyvät, mutta radalla ne ei kestäneet kuin kaksi kierrosta Spoonie:lla...  ;)

Mutta tuon "sisäänajon" jälkeen ei ilmeisesti ongelmia?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kyllä noilla jarruilla pysähtyy, etenkin kun laittaa teräspunosletkut ja kunnon litkut. Mulla oli ongelma se, että OEM nesteet kiehui ja tuli ilmaa letkuihin, ei sen kummempia.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyllä noilla jarruilla pysähtyy, etenkin kun laittaa teräspunosletkut ja kunnon litkut. Mulla oli ongelma se, että OEM nesteet kiehui ja tuli ilmaa letkuihin, ei sen kummempia.

Melko reippaastihan se silloin paloja kulutti, kun vanteiden sisäpinta oli aivan täynnä palojen pintojen silppua?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Joo, kyllä kulutti. Veikkaan, että se oli se sisäänajokerros, koska sen jälkeen ei ole sitä tapahtunut. Tosin, enpä ole radalla pahemmin kurvaillut sen jälkeen, mutta jarruja olen kyllä testaillut sitäkin enemmän.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Takaa rupeaa palat olemaan aika loppu. Ajattelin kokeilla, jos kevääseen pääsis ja renkaiden vaihdon aikaan sitten palat vaihtas. Edessä paloissa pintaa hyvin ja samoin levyissä sekä edessä, että takana. Red stuff paloja mietin, jos ainoastaan taakse ne vaihtaisi sitten, kun orkkis palat loppuu.

Tuleeko Red stuff paloista merkittävästi vähemmän jarrupölyä kuin "normaali" tarvikepaloista?
Alkuperäiset ei oikein houkuta, kun välillä vinkuu ja pölyä irtoaa mielestäni paljon.

Radalla en aja enkä mitää "kisa" jarruja hae. Toivotut ominaisuudet olisi vähän likaavat, vinkumattomat ja kohtuu pitkäikäiset. Onko Red stuffin lisäksi muuta ehdottaa?

Muuttuuko PRE FL ja FL jarrut keskenään erillaisiksi? Entä diesel vs. bensa? Tupannut monesti jarruhilujen kanssa niin käymään, että väärät on liikkeestä saanut. Hyllyyn tarkoitus ostaa valmiiksi niin saisi olla oikeat vaihtohetkellä.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400