vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Katsastus ja pakoputki

Poissa anuspede

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Bensa-räsän katsastus lähenee, ja alla on Milltekin putki. Onko kokemuksia, miten konttuurilla suhtaudutaan? Kapulalla saa Revon softan vakioasetuksiin, joten tehot tippuvat kyllä vakioiksi.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kyl siinä melkein kannattais olla se TUV-hyväksyntä tai sitten sen pitäis näyttää vakiolta ettei kiinnittäis huomiota.
Mulla ne tarkasteli aika pitkään jälkiasennettua Simons-putkistoa mutta sain ne vakuuttuneiksi, että kyllä se vakioputki on kun on onneks vähän saman näköinen  ;D.
Vie leimalle ja kato mitä sanovat.

Tehoihin eivät ole koskaan kiinnittäneet huomiota vaikka Revo on aina ollut päällä. Ne on niin pieniä lenkkejä mitä ajavat ettei siinä kasvaneita tehoja huomaa. Toki ei se pahitteeks ole jos on se tehot pois nappi niin varmuuden vuoksi ottaa pois.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Fabia on katsastettu nyt kaksi kertaa Milltekin putki alla eikä mitään ongelmaa. Kait sieltä löytyy tarvittavat stanssaukset, kun eivät ole mitään kyselleet.
Ja samoin, Revon softa + 'palikka' löytyy.

Vakio-ohjelmalla hyvillä mielin katsastamaan vain...


Poissa anuspede

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Läpi meni katsastuksesta, ingenjööri ei edes vilkaissut pakotuubia kahta kertaa. Pakokaasuarvot täysin normaalit, ja vikakooditkin saatiin luettua normaalisti vaikka Revo stage 2 olikin sisällä.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mun mielestä varmin tapa saada auto leimaan vikakoodien osalta on painella johonkin valtuutettuun korjaamoon ja hankkia sieltä se todistus vikakoodittomuudesta. Joskus kuulin villiä huhua et jos auto antaa vikakoodia niin saattaa jäädä katsastuksessa kiinni "laittomasta" ohjelmasta? Jos taas lukee koodit korjaamolla ja niitä tulee niin niitähän ei vois vähempää kiinnostaa onko autoa viritetty.
Ainoa äärimmäisen vittumainen asia tuossa valmiissa todistuksessa on se, että katsastuskonttorit on niin "juutalaisia" että perivät maksua siitäkin jos asiakkaalla on valmiiksi vikakooditodistus. Summa on onneksi vain joitain euroja mutta ihan periaatteesta se on perseestä että todistuksen esittäminen maksaa!!!


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Ei ne katsastuksessa voi millään tavalla saada selville että on eri softa autossa kuin alkuperäinen !!
Niillä ei ole sellaisia laittaita joilla niin syvälle pääsevät tutkimaan.
Vikakoodia luettaessa ei millään tavalla voi saada selville mikä softa autossa on, kun eivät näe sitä edes merkkiliikkeessä huollon yhteydessä elleivät ala tekemään softapäivitystä.

Mistä ihmeestä tuollanen huhu on muka lähteny ??
Katsastus konttoreilla on kaikista karvalakeimmat vikakoodien lukija vehkeet, mitä on olemassa, lisenssihintojen takia.
Esim. vaasan ruotsinkielisessä amiksessa on samanlainen vikakoodin lukija joka löytyy 99% katsastuskonttoreista. On sellainen yleislukija joka käy kaikkiin automerkkeihin, yksi ohjelmisto, monia eri OBD-liitin vaihtoehtoja.
Sillä ei pääse mitään mitään ylimääräisyyksiä lukemaan/tekemään. Kokeiltu on ja todettu.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mistä ihmeestä tuollanen huhu on muka lähteny ??

Joltain asentajalta joskus kuulin. Ihan hyvä jos ei huhu pidä paikkaansa.


Poissa tepa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
  • custom-lastu
    • Profiili
joo o ainut mistä ne voi päätellä on autoo laitettu on se todella pieni lenkki jonka ne saattaa heittää siinä pihalla.. onneks tuo auto ainakin varsinais-suomessa aika harvinainen ettei tarvii miettii älyääkö se katastus engineeri softa mulkkausta vai ei... ;D