vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

By Pass -venttiilistä

Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Herätellään vanhaa ketjua hieman. Te joilla on tuo TT:n bypassi ollut kiinni, niin onko kestänyt hyvin? Itse juuri painin tuon Forgen ja TT:n välillä, että kumman laittaisi. Forgen hinnalla saa neljä TT:n bypassia, mutta kestääkö varmasti lastutuksen tuomat lisärasitteet? Raha on tällähetkellä tiukalla, joten ei olisi varaa panostaa 145€ Forgeen.


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Isot pojat on puhunut kanssa motonetin passin puolesta,vaihtamalla tuohon yhden o-renkaan saat täydellisen forgen kopion säädettävillä jousilla.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Isot pojat on puhunut kanssa motonetin passin puolesta,vaihtamalla tuohon yhden o-renkaan saat täydellisen forgen kopion säädettävillä jousilla.
oon itsekkin kuullut moisesta..
ja mitä nettiä kahlannu niin 90% jolla tuo forge on skoodassa ollu kii niin jonkun asteisia ongelmia on tullut.

145€:n suhaus..

itsellä tt:n pässi toiminut moitteetta vuoden päivät
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2011, 06:42:36 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Isot pojat on puhunut kanssa motonetin passin puolesta,vaihtamalla tuohon yhden o-renkaan saat täydellisen forgen kopion säädettävillä jousilla.

Tätäkö meinaat?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/521011/0

Mitä siihen pitäisi vaihtaa? Näyttää silti toi TT:n passi aika paljon halvemmalta  :-\


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili

Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Nyt on TT:n passi heitetty kiinni. Muuten kaikki meni ihan ok, mutta niiden metallisten letkupuristimien irroitus oli suht vittumaista puuhaa. Miksei näihin voida laittaa ruuvikiinnityksellä olevia puristimia? Nyt on onneksi helpompi jatkossa irrottaa kun ruuvarilla lähtee. En huomannut mitään eroa alkuperäiseen äänissä tai tehoissa kun kävin testilenkillä. Ens kuussa dynotus, sittenhän sen näkee.


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
eipä taida pelkällä passilla heposia lisääntyä..ääntä jos kaipaat niin vv suodin niin sit vinkuu ja pöhisee kuin wrc  ;), mut dyno kertoo onko viritys onnistunut,ja on,jos tehot ei oo tippunu 10% alkuperäisestä enempää  :P


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Nyt on TT:n passi heitetty kiinni. Muuten kaikki meni ihan ok, mutta niiden metallisten letkupuristimien irroitus oli suht vittumaista puuhaa. Miksei näihin voida laittaa ruuvikiinnityksellä olevia puristimia? Nyt on onneksi helpompi jatkossa irrottaa kun ruuvarilla lähtee. En huomannut mitään eroa alkuperäiseen äänissä tai tehoissa kun kävin testilenkillä. Ens kuussa dynotus, sittenhän sen näkee.

et kai pelkän pässin vaihdon takia autoo penkittään mee?
faster than a fast thing going fast


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Nyt on TT:n passi heitetty kiinni. Muuten kaikki meni ihan ok, mutta niiden metallisten letkupuristimien irroitus oli suht vittumaista puuhaa. Miksei näihin voida laittaa ruuvikiinnityksellä olevia puristimia? Nyt on onneksi helpompi jatkossa irrottaa kun ruuvarilla lähtee. En huomannut mitään eroa alkuperäiseen äänissä tai tehoissa kun kävin testilenkillä. Ens kuussa dynotus, sittenhän sen näkee.

et kai pelkän pässin vaihdon takia autoo penkittään mee?

En, kävin Kamitecilla maaliskuun lopulla ja siksi siis tuon pässinkin vaihdoin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2011, 11:04:59 ip kirjoittanut kiksaus »


Poissa Kassu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
  • Ex. Skoda Octavia 1.8 RS Combi vm.-04
    • Profiili
Nostellaanpä tätäkin...

Pässin(Audi TT) vaihto itsellä edessä, niin millaisella klemmarilla olette sen pienimmän letkun saanut pässin päälle kiinni?
Pässissä oleva putki mihin letku pitäis päälle vetää on aika hyvin siellä pässin kupin reunojen suojissa, joten normi klemmarilla ei oikein tahdo saada kunnolla kiristettyä.

Alkuperäiset puristetut klemmarit näyttää kohtuu haasteellisilta irroittaa.


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Ei sitä pienen letkun alkuperäistä klemmaria tartte pois ottaa. Letku lähtee irti klemmareineen ja menee myös takaisin.


Poissa Kassu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
  • Ex. Skoda Octavia 1.8 RS Combi vm.-04
    • Profiili
Ei sitä pienen letkun alkuperäistä klemmaria tartte pois ottaa. Letku lähtee irti klemmareineen ja menee myös takaisin.

OK, kiitokset vastauksesta


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Sen verta ylös tulee otettua aihetta, että itellekkin tuli juuri hommattua toi motonetin bypass. Tossa se on puol viikkoa seissyt pöydällä, kun ei oo kerinnyt vaihtamaan sitä. Tosin, kyllä oli prkl ihmeteltävää ton kanssa. Onkos kuinka moni täätä pk-seudulta? Ei ketään haluis vaihtaa sitä mulle, kun tiiän etten saa sitä kumminkaa ite vaihettuu. :D Korvaushan siitä tietenkin tulis annettua. :D


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
http://www.diynexus.com/vw/mk4_diverter_valve_change/mk4_diverter_valve_change.html ei ole paha vaihtaa, pari klemmaria auki/kiinni. Pienestä letkusta (päälle tuleva) ei klemmaria edes tartte irroittaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2016, 12:32:33 ip kirjoittanut Timetuned »


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Hän kiittää asiallisesta vastauksesta. :)
Osaisitkos sanoa, vai osaiskos joku muu sanoa, kun tuossa OTR-Bypassin mukana tuli niin sanotusti 3eri säädettävää jousta, niin siellä on valmiiksi sisällä jo yksi, ja ne oli kun kokeilin, niin eri jäykkyyksiä. Kelasin tietenkin kokeilla ensin sitä mikä on siellä valmiina sisällä, ja jos ei tunnu äänet vaikuttavan, niin sitten noita kahta muuta vielä siihen lisäksi. Onkos muuten joku muu hommannut tuolta motonetistä tuota otr:n bypassia? Jos on, niin minkäslaiset käyttökokemukset teillä on siitä??