vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Teho-ongelma - apua kaivataan


Poissa Kytepo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Täällä yksi uusi jäsen ja lueskellut näitä juttuja virisoftan hankinta mielessä. Onko ketään, jolla auto toiminut moitteetta päivityksen jälkeen? Tätä juttua lukiessa alkaa kyllä epäilyttää viritykset. Ja tietty sitä Karalaa olen eniten harkinnut, kun siellä aikaisemmatkin autot on tullut käytettyä ja kohtuulähellä olisi.

RS:llä 11 kk takana ja ei suurempia ongelmia, mitä nyt kovilla pakkasilla kerran hehkuvalo alkoi vilkkua ja Engine workshop... jotain tuli tauluun. Sammutus ja käynnistys ja vikavalo hävis. Lisäksi viime kesänä heti hankinnan jälkeen aika usein DPF-valo syttyi ja pyyteli ajamaan matka-ajoa. Tänä kesänä ei polttolenkkejä ole tarvinnut tehdä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 02:40:54 ip kirjoittanut Kytepo »


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Täällä tuli samat ongelmat ohjelman kanssa, polttojen aikana tehot tippuu alhaalta ja nykimällä lähtee vetämään 2500 kohdalla, onko tähän ongelmaan löytyny syytä/ratkaisua ?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Täällä tuli samat ongelmat ohjelman kanssa, polttojen aikana tehot tippuu alhaalta ja nykimällä lähtee vetämään 2500 kohdalla, onko tähän ongelmaan löytyny syytä/ratkaisua ?

?-öö.. eikös toi ole ihan normaalia  ???
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Hätäsesti tän läpi lukasin, ja käsitinkö oikein, ongelmat koskevat dieselRSssiä? Onko bensoissa ohjelmointi turvallisempaa? Eipä ole tullut vastaan muuta kuin bypass venan pettämistä...
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hätäsesti tän läpi lukasin, ja käsitinkö oikein, ongelmat koskevat dieselRSssiä? Onko bensoissa ohjelmointi turvallisempaa? Eipä ole tullut vastaan muuta kuin bypass venan pettämistä...

Juurikin näin. Ainoastaan dieseli versioissa on tuo DPF, jonka poltto aiheuttaa nykimistä vanhemmissa PD -koneissa. CR -koneissa ei polttoa tarvita ilmeisestikään läheskään niin usein kuin noissa pumppusuutin versioissa.

Nykiminen, tehottomuus ja paha haju ovat tuon polton aiheuttamia "ominaisuuksia", oli auto vakio tai softattu. Erikseen ovat sitten ne tapaukset, joista DPF on deletoitu, jolloin ongelma luonnollisesti poistuu.


Poissa igbial

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Itsellä esiintyy nykimistä 2008 BMN octavian kanssa. Dpf posto + ohjelmalla piristys tehty.
Nykimistä esiintyy kun esim lähtee ohittamaan talla pohjassa.
Ennen DPF poistoa ei esiintynyt nykimistä. Olen myös tulpannut EGR:n nykimisien välissä, mutta ei ole vaikuttanut asiaan.

Alkaa nyppimään tuo nykiminen niin, että pitää käydä porisemassa ohjelman asentajan kanssa.