vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS & DSG - lopullinen totuus

Poissa DSGok

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • TDI DSG Combi (ex)
    • Profiili
Kauhian autonvaihtokuumeen nostattanu. Tähtäimessä -08 diesel räsänen, mieluiten dsg-lootalla. Nykyinen auto -06 2.0TDI dsg eikä murheen murhetta. Kauheasti tuntuvat morkkaavan Skodaa ja varsinkin dsg-askia tuolla suoli24-palstoilla. Mitä lie erektiohäiriöstä kärsiviä ;D

Mikä on totuus?!

Onko RS & DSG -yhdistelmä huono valinta? Pitääkö alkaa henkinen valmistautuminen manuaali lootaan?






Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Oma RS DSG (diesel) on aivan paska, ja kuskin hermo loppu. Laatikko on totaalisen sekaisin, eikä ole tullut softauksissa miksikään. Nyt sinne pitäisi seuraavaksi vaihtaa jo jotain sisuskaluja takuuna.

Oma arvosanani RS DSGstä on 4-. Uskon kyllä, että oman autoni tapauksessa kyseessä on yksittäis- /maanantaikappale. Kaverin diesel-RS DSG pelittää hienosti ja moitteetta.

Odotan mielenkiinnolla sitä hetkeä, kun laatikko on korjattu, ja pääsee koittaamaan. Toivottavasti toimii, jonka jälkeen aiempaa arvosanaa pitänee varmaan korottaa. Korjaus piti olla jo kesäkuun alussa, mutta eipä ole osaa / osia vielä kuulunut.


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Omassa ei ollut mitään vikaa sen noin 30tkm aikana joka mulla oli. Suosittelen täysin!!
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa DSGok

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • TDI DSG Combi (ex)
    • Profiili
Johtuneeko lomakaudesta vai RS/DSG-yhdistelmän vähäisyydestä palstalaisten keskuudesta, ihmeen vähän herättänyt keskustelua tämä aihe. Lienee tuuripeliä minkälaisen yksilön sattuu saamaan käsiinsä. Täytyy vaan selvittää auton historia tarkasti ennen ostopäätöstä, ei kai siinä muu auta. Paljolti riippuu kuinka saa omansa myytyä pois raaskiiko sijoittaa dsg:hen. CR TDI taloon tulee jokatapauksessa!


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Mä oon nyt ajanut n5000km omalla RS/DSG:llä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Eiköhän noi viat ole aika yksilökohtaisia. Kun osien valmistustoleranssit sattuvat kaikki ääripäihin ja osia on paljon niin tuntuvat noi viat kasautuvan.


Poissa Handyman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Reilut 20 000 ajettuna eikä ole itselläni pahaa sanottavaa ja oikeastaan jopa suosittelen. Nimimerkillä yhden 6 lovisen dieselimanuaalin omistaneena ei jaksa enää hämmentää ;)


Rocktavia

  • Vieras
Täältä peukku ylöspäin TDI+DSG:lle.

Mulla on ollut useita nyky-dieseleitä (PSA + VAG). Ahdettujen dieseleiden käyttökelpoinen vääntöalue on hieman leventynyt, muttei se bensakoneen veroinen silti ole. Toissapäivänä ajamani Audi A4 Allroad TDI manuaali oli kaupungissa tuskainen ajettava. Jatkuvasti sai olla hämmentämässä, ykkönen sikalyhyt ja kolmosella ei jaksanut alakierroksilla vetää. Ja kyseessä on sentään uusinta uutta-kone VAG-konsernilta. Ok, osa voi mennä uutuudenkarheuden piikkiin, mutta silti.

Omassani on sama kone kuin ao. Audissa + DSG. Kyllä oli mukava Audin jälkeen istua Skodan rattiin, vaikka kabiinin koristelistat ovatkin huokeamman näköiset  ;D.

Aikaisempi autoni oli pumppari-2.0 TDI + DSG. Sillä ajelin ongelmattomat 84 tkm. Nykyinen CR-diesel on kuminauhamaisempi ja hiljaisempi.


Poissa -jani.-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Hei,

Itselläni on nyt ollut RS diesel ja DGS noin 32tkm, eikä moitteen sanaa !!! Siis suosittelen.

Alusta saa tosin olla jäykempi, mutta tää on makuasia, laitoin siis itselleni Eibach:n jouset alle :) NYT jees !

-j-

-j-


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Onko lopullinen totuus muuttunut? 08/09 harkinnassa.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Ex oli 08 tdi cr dsg ja nyt 11/10 tdi cr dsg,kumallakin ajettu 145-+200tkm ja toi uudempi malli selkeesti parempi,kaksoismassat vaivas kumpastakin..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2016, 11:51:44 ap kirjoittanut Artturi »


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ex oli 08 tdi cr dsg ja nyt 11/10 tdi cr dsg,kumallakin ajettu 145-+200tkm ja toi uudempi malli selkeesti parempi,kaksoismassat vaivas kumpastakin..


Eli kehitys kehittynyt -08 / -10 laatikoissa tapahtunut muutosta taikka parannusta.
Juu massathan noista menee mulla seiskassa 250tkm mittarissa ja kolkutellut jo 70tkm. Jos vaihtaa niin autoa ei kannata vaihtaa enään pois.
Pakkasilla jäykät öljyt aiheutti sen että anto mekatroniikalle koodia. Vaihdettu 60tkm sitten kamppiksessa uusiin ja softa laatikkoon myös.
Nyt pitäis vaihtaa öljyt laatikosta ja mekatroniikasta. Samalla putsata mekatronikkaa siellä mangneettiosissa paskoja mahdollisesti. 300-400e töineen tuo homma.
Ei paha ja samalla näkee onko kuinka mustat paskat laatikossa.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Wester

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Ei täälläkään mitään ongelmaa vm.-08:ssa (kaikkiaan 220tkm/kaksoimassa vahdettu+öljyhuollot 60tkm:n välein tehty). Tulee seuraavakin ehdottomasti DSG:llä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2016, 05:27:13 ip kirjoittanut Wester »


Poissa spottti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia vRS tdi dsg -08 Race blue
    • Profiili
Tervehdys! Nostellaan hieman vanhaa topiccia..
Auton etsintä olisi ajankohtainen kun sain viimein edellisen myytyä. Vannoin edellisen automaatti-bemun jälkeen ettei automaattia mulle enää tule. Mutta silti tuo dsg on alkanut kiinnostamaan rs tdi ocujen tarjonnan vähyydestä johtuen.  ::)
Kiikarissa olisi tällä hetkellä 8/08 tehtaalta ulos tullut farkku, cega-moottorilla+dsg:llä varustettuna.

Tuon vuosimallin auto ilmeisesti vielä sillä vanhemmalla 6-vaihteisella? Onko dsg:n kanssa jotain erityisjuttuja, mitä kannattaa katsoa että kunto ja oikea toiminta selviää? Edellisellä omistajalla auto on näyttänyt historiatietojen perusteella olevan 4-vuotta.
?-ljyjen, kytkimen sekä kaksoismassan vaihto on ilmeisesti aika ratkaisevaa.

Kiitokset jo etukäteen. Tuli extemporee koeajettua budjetin ylittävää manuaali rs tdi:tä, ja siitä se ajatus sitten lähti.  ;D


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Marraskuussa vaihdoin tollaseen 11/2008 rekattuun RS TDI CR DSG combiin ja nyt ajellut 8tkm. Ekalta omistajalta kilsoja oli 263tkm. Ei pahaa sanottavaa. Jarrut tohon oli tehty ympäri vuoden sisällä.
Kilsat ei näy ajossa eikä kaksoismassa kolkuttele. Ei merkintää vaihdosta. Laatikkokin toimii paremmin ja ölpät on vaihdettu 60tkm välein. Ja nokkahihna ja vesipumppu oli tehty 180tkm huollossa, nyt ajettu 100tkm sillä.
Päästöpäivitys tuohon on tehty ja parikertaa on ajon jälkeen jäänyt flekti huutamaan.
Kulutus 5,7L ja molemmat maskisuojat on ollut helmikuusta saakka. Hitaasti lämpiää kun ajelee 60/70/80 teitä. Vanha 1,6tdi cr meni 5.3L kulutuksella ja lämpes yhtä huonosti.

Öljyt, suodattimet yms. huollot jos on tehty niin oiva peli. Laatikko öljyt 60tkm. Ja jos merkinnät ja kohtuu merkkaripitoinen huoltokirja niin pitäisi varmasti olla kunnossa.
Laitappa linkkiä mitä meet katsomaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2018, 03:54:36 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa spottti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia vRS tdi dsg -08 Race blue
    • Profiili
Tämä ollut kiikarissa (https://nettiauto.com/skoda/octavia/9439887). Täytyy tänään soitella sekä liikkeeseen että entiselle omistajalle, ja huomenna ajella katsomaan.

En alkuun juuri välittänyt tuosta sinisestä värinä vaan musta olis ollut etunenässä vaihtoehtona. Mutta parin päivän googlettelun perusteella alkaa sininenkin olemaan ihan kiva väri.  :D