vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Paremmat kauittimet eteen

kirk · 54 · 42902

Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
Tuli asennettua astetta parempaa kaiutinta etuoviin tossa hiljattain ja otinpa muutaman kuvankin, jospa jotakin kiinnostaa.

Projektisivu löytyy Briskoda.net:istä, eli linkki SINNE.

Kommentteja otetaan mielellään vastaan. Mitä olisi voinut tehdä toisin, jne.

Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu vahvistimen näkymätön asennus, jotta saisi hieman enemmän tuhtia ääneen. Se tosin jää luultavasti ensi kesään, kun ei ole tallia tarjolla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 11:16:25 ip kirjoittanut kirk »


mikk0

  • Vieras
Ennen kuin alan omaan octaviaan laittamaan erillissarjaa niin tuli mieleen yksi kysymys.
Meinasin käyttää vakiokaiuttimien johtoja.
Kun noihin alkuperäisiin kaiuttimiin tulee neljä johtoa, haarautuuko kaksi johtoa niistä alkuperäisille diskanteille?


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Ennen kuin alan omaan octaviaan laittamaan erillissarjaa niin tuli mieleen yksi kysymys.
Meinasin käyttää vakiokaiuttimien johtoja.
Kun noihin alkuperäisiin kaiuttimiin tulee neljä johtoa, haarautuuko kaksi johtoa niistä alkuperäisille diskanteille?

kyllä haarautuu.. vaihda ne johdot isompiin, on aika ohutta narua ne vakio-johdot.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


mikk0

  • Vieras
Ok, kiitos.

Huomaako sen tosissaan normaali käytössä että ei ole käyttänyt paksua johtoa?


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
Ok, kiitos.

Huomaako sen tosissaan normaali käytössä että ei ole käyttänyt paksua johtoa?

Kyllä sen varmaan kultakorva kuulee, mutta ainakin mun Ocussa on sen verta paljon melua ajossa että minä en varmasti kuule eroa vakiokaapelien ja parempien kaapelien välillä. Minä en lähtenyt vetämään uusia kaapeleita kun haluan pitää auton mahdollisimman vakiona pienellä mausteella :)


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Kertokaakas, että minkälaiset ja mikä merkkiset etukaiuttimet sinne kannattaisi vaihtaa orkkiksien tilalle? Olen itsekin jo jonkin aikaa pohtinut, että vaihtaako vaiko ei.
Kuskipuolen etukaiutin tuntuu ns. kovemmilla bassoilla rätisevän / särisevän. En tiedä onko rikki? Vai onko oven sisällä jotain, joka ottaa tärinästä häiriöö, esim. vaijeri löysällä tai jotain...
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Itellä on ollut pari vuotta DLS MS6A setti ja tosi tyytyväinen olen ollut. Yhden pellinkulman (n. 2x2cm) jouduin muistaakseni oven sisältä taivuttamaan/leikkaamaan tieltä pois, jotta magneetti mahtui nätisti paikoilleen. Olis tosin saattanut just ja just mahtua muutenkin.

http://www.powerset.fi/autohifi/dls/dls-ms6a.htm

Tuota settiä ennen oli wanha Infinityn Kappa erillissarja, mutta DLS:t vie kyllä selkeesti voiton.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Kiitokset hyvästä vinkistä gimp:lle.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Anselmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia vRS HB
    • Profiili
Itellä on ollut pari vuotta DLS MS6A setti ja tosi tyytyväinen olen ollut.

Mulla on kans tossa pari kuukautta odotellut sama setti asennusta  ::)

Laitoitko diskantin vanhan paikalle koteloon? Jos laitoit ni puritko diskantista niitä kuoria vai meneekö se ihan "runnomalla" siihen "telineeseen"?

-Anssi-


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Itellä on ollut pari vuotta DLS MS6A setti ja tosi tyytyväinen olen ollut.

Mulla on kans tossa pari kuukautta odotellut sama setti asennusta  ::)

Laitoitko diskantin vanhan paikalle koteloon? Jos laitoit ni puritko diskantista niitä kuoria vai meneekö se ihan "runnomalla" siihen "telineeseen"?

-Anssi-
Käytin diskanttien mukana tulevia "asennusrenkaita", joille leikkasin dremelillä sopivan kokoiset upotukset. Näin sain diskantit suunnattua kuskia kohti. Tuossa kuva ->
http://www.elisanet.fi/kihli/diskantti.jpg


Poissa Anselmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia vRS HB
    • Profiili
Itellä on ollut pari vuotta DLS MS6A setti ja tosi tyytyväinen olen ollut.

Mulla on kans tossa pari kuukautta odotellut sama setti asennusta  ::)

Laitoitko diskantin vanhan paikalle koteloon? Jos laitoit ni puritko diskantista niitä kuoria vai meneekö se ihan "runnomalla" siihen "telineeseen"?

-Anssi-
Käytin diskanttien mukana tulevia "asennusrenkaita", joille leikkasin dremelillä sopivan kokoiset upotukset. Näin sain diskantit suunnattua kuskia kohti. Tuossa kuva ->
http://www.elisanet.fi/kihli/diskantti.jpg


Okei, kiitos tiedoista! Mielellään laittas vanhalle paikalle mut onhan toikin paljon parempi ku laittaa ne tohon kojelaudalle tönöttämään :)


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Focal Polyglass 6,5'' erillissarja vakiopiuhoilla, kylläsoi! :D
Octavia vRS Combi 2007


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili


Okei, kiitos tiedoista! Mielellään laittas vanhalle paikalle mut onhan toikin paljon parempi ku laittaa ne tohon kojelaudalle tönöttämään :)
[/quote]

Voisin galleriaan laittaa kuvan omista hifi-asennuksista, porattii reikä vakiokoteloon ja ujutettiin siitä läpi ja suunnattiin diskantin ääni matkustajalle, tyylikäs ja loistava ratkaisu, siis tyylillisesti ja kuuluvuudeltaan.
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Oma näkemys asiasta:

http://i26.photobucket.com/albums/c112/Donitzi/sekundaa.jpg

Sahattu sopivat asennusrenkaat MDF:stä jonka jälkeen suunnattu kohti kuljettajaa kuumaliimaa ja mdf-soiroja käyttäen alkuperäisiin peilikolmionmuoveihin. Tämän jälkeen kaiutinkangas pingoitettu tiukalle kappaleen yli ja kovetettu hartsilla. Sen kuivuttua pari kerrosta lasikuitua, pakkelia, lisää pakkelia ja hiontaa. Pinnan ollessa tyydyttävä tehty kaavat, leikelty keinohankaa kaksi kappaletta ja ommeltu parilla saumalla yhteen. Kontaktiliimaa pintaan ja verhoilun kiinnitys.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2009, 05:41:34 ip kirjoittanut Donitsi »


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
^ Justiinsa samallailla tein, mut kyseesä vähä isompi kaiutin, diskantti tosin sama, mut se on vaan hätäsesti kiinnitetty.
On ainaki stereokuva ylhäällä ja viiveetki sai helposti kohilleen :P

Onko kukaan tehny mideille tukevampaa kiinnitystä oveen? On nimittäin paska ovi, kun ei siihen saa hirveän tukevaa pelkällä levyllä, kun ovessa on hirveä reikä ja jos koittaa laittaa isoa palasta levyä, niin ottaa ovipahviin kiinni.. Tosin ainaki selvis että tuonne kannattaa puskea äänieristys mattoa.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.