Puskurin saa niin helposti irti fabioista että melkein suosittelisin sen irroittamista jos tarttee mietiskellä mistä piuhoja vetelee, näkee paljon paremmin ja puskimen irroitukseen menee ehkä 5 minuuttia (Okei, ekalla kerralla ehkä 15min).
Jos tarttee ni voin kirjoitella ohjeet tänne miten sen saa irti helposti
Mua ainakin kiinnostais ohjeet.
Noh, elikkäs:
Konepellin kun avaa niin näkyy siinä kohtaa mihin maski tulee, kaksi isoa ruuvia (muistaakseni torx-kannalla), jotka otetaan irti.
Tämän jälkeen, jos ja kun on valojen pesimet puskurissa, niistä pitää irroittaa ne läpät jotka siinä puskurissa on: Nostat kynsien tmv. avulla sen pesimen sieltä ylös ja kun katsot sen läpän alle, huomaat että siinä pesimessä on kaksi sellaista "nylpyrää" sivuissa ja siinä läpässä on reiät joihin ne nylpyrät menee. Läpät irti vaan, ei sitten ota vastaan kun puskuria repii irti.
Puskurin pohjassa on 3 mustaa pyöreää noin pikkurillin paksuista kiinnikettä
jotka ovat kertakäyttöisiä, mutta maksavat ehkä noin 20snt/kpl marmoritiskillä joten ei budjetin pitäisi siihen kaatua, eikä itselläni ole edelleenkään niitä edes kiinni.. Nämä ovat sellaiset pikakiinnikkeet, että lähtevät irti kun niiden keskellä olevan noin 3mm paksun "tapin" työntää sinne puskurin sisään (ymmärrät kyllä kun näet ko. kiinnikkeet) ja vedät lopun ulos puskurista.
Vielä kun irroittaa molemmista etupään sisälokareista niitä torxeja muutaman kappaleen (pitävät siis sisälokaria kiinni puskurin reunassa), sekä pari torxia jotka pitävät puskuria kiinni pohjapanssarissa, pitäisi olla kaikki ruuvit irti.
Nyt pitäisi sitten kaikki ruuvit olla irti, ja voit ruveta irroittamaan puskuria ensin reunoistaan vetämällä puskurin päätä (eli ihan renkaan vierestä) itseesi päin, jolloin muoviklipsit pitäisi lähteä irti lokarissa olevista vastakappaleista. Toista sama toisella puolella.
Nyt on puskuri irti, katso vielä joutuuko irroittamaan esimerkiksi sumareiden johtoja tms.
Jos otat puskurista myös sumarit ym. irti,
muista irroitusjärjestys! Nimim. "Otin puskurin yhden sijaan 3 kertaa irti kun unohdin aina laittaa jonkun palikan sinne ennen puskurin takaisinlaittamista"
Huomaa, että homma sisältää (herkkien) muoviosien kanssa leikkimistä, joten auto lämpimään useammaksi tunniksi ennen repimistä, muuten tulee pahaa jälkeä.
En ota vastuuta mahdollisista hölmöilyistä, mutta ainoa minkä voi periaatteessa hajottaa on nuo muoviklipsit puskurin päissä, mutta tuntuivat kestävän itsellä tosi hyvin repimistä
Ajatelkaa järjellä niin onnistuu hyvin.
Tosiaan eka kerta menee harjoitellessa, mutta sen jälkeen menee erittäin helposti.
Toivottavasti on apua, voin koittaa ottaa kuvia tuosta joskus tuossa