vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Lohkolämmitin vai webasto?

Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Kävin kyselemässä fabiaan lohkolämmitintä ja joka paikassa vain kaupiteltiin öljypohjaan tulevaa säteilylämmitintä, onko siitä mihinkään? Vähän kuullut semmoista kommenttia ettei tahdo lämmetä vaikka olis koko yön piuhan päässä? Kokemuksia?

Kävin tietenkin myös kyselemässä webaston hintoja kun parempi se olisi liikkuvan työn kannalata, sais aina auton lämpöiseksi joka paikassa, hinta vaan tuntuu kovalta kun 4,2 webasto kellolla asennettuna maksaa 1300 euroa ja telestart n. 500 euroa vielä lisää.

Minkälaisia lämmittitä porukalla on käytössä?


Faabio

  • Vieras
Omassa on tuo säteilylämmitin ja saapi kyllä olla piuhan nokassa koko yön jos yli -15c pakkasta. Siltikin kolisee aika ilkeesti kun pamauttaa käyntiin.


Sambe

  • Vieras
Itselläni on kummatkin kun sain lohkon kaupan päälle kun ostin auton. Eberi 4.3kw asennettiin jälkikäteen eipä ole tullut kertaakaan sen jälkeen tullut käytettyä lohkoa kun siitä ei todellakaan ollut ihmeellistä hyötyä ainakaan kovemmilla pakkasilla. n. -15c Tolla riittää semmoinen 20min niin on jo kone lämmin mutta sisätilat ei ole. Jos haluaa sisätilat kunnolla lämpimiksi niin saa lämmittää n.45min melkein itse ottaisin 5kw mallin jos asentaisin nytten.


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Jäi webasto vielä laittamatta, jumppasin säteilylämmittimen öljypohjaan paikalleen ja purin hanskikaslokeron/osan kojelautaa että sain vedettyä sisälämppärille pistokkeen ja sahailin vähän puskurin ritilöitä pistokkeelle niin nyt pärjää, ainaki toivottaavsti ::)

Ei ainakaan tullut kalliiksi, osat 192e ja yks ilta tallilla ruuvaamista.


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Mulla on se säteilylämmitin öljypohjassa on mielestäni ihan p***a!

Sisätilat tosin  saa nyt myös lämpimäks kun asensin sisähaaran muutama viikko sitten.
Ihan kunnon lohkolämmittimen asentaminen vaikuttais melko työläältä kun konehuone on aika täynnä ja vielä sinne pitäs lämmittimen vastus saada laitettua.

En rupee moiseen...


Kireitä pakkasia!!

 :)
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Joo niihän sitä sanotaan että ettei toi säteilylämmitin oo mistään kotoisin mutta ei auta kun ei  tähän kunnon lohkolämppäriä saa ollenkaan :P

Katotaan nyt kuinka sillä pärjää, ainakin -15  lähti nätisti käyntiin ilman kolinoita tai traktori meininkiä.


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Mulla on se säteilylämmitin öljypohjassa on mielestäni ihan p***a!

Mun tietojen mukaan Skodan moottoreihin ei ole saatavilla lohkolämmitintä. Ei ainakaan Ocuihin  :o
Toi säteilylämmitinhän lämmittää vain vain öljyt. Itellä on säteilylämmitin ja sisätilanlämmitin. Ton säteilylämmittimen käytössä ajat pitää kaksinkertaistaa verttaen lohkolämmitimen käyttöön, silloin se hoitaa hommansa.  :P  Eli -15c neljä tuntia on riittävä.  8)


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Eli turha siis edes ruveta kyselemään lohkolämmitintä.Täytyy pärjätä sit tolla säteilylämppärillä.
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...



Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
En tiiä mistä "helpoin" mutta omastani löysin kuskin puolelta sopivan reiän josta sisään ja keskikonsolin takaa apparin jalkatilaan..
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Mistä helpoin vetää sisähaara?

Mä purin hansikaslokeron pois ja sieltä takaa löytyi merkattu paikka mihin sit porasin läpiviennin, reikä tuli konehuoneen puolella abs-boksin taakse.

Kojelaudan/hansikaslokeron kun purkaa niin kojelaudan oikeasta yläkulmasta varmaan sais vedettyä läpi ilman porailua mutta edellyttää lisäks ainakin pyyhkijänvarsien ja sen tuulilasin etupuoleisen muovipaneelin irroitusta, en viittyny enempää enään ite purkamaan joten vedin perinteisellä tavalla.  En tiedä olisko ollu helpompia tapoja..


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Ton säteilylämmittimen käytössä ajat pitää kaksinkertaistaa verttaen lohkolämmitimen käyttöön, silloin se hoitaa hommansa.  :P  Eli -15c neljä tuntia on riittävä.  8)

Näin meinasin itekin tehdä, silloin pitäis saada se irti mitä säteilylämmittemellä on antaa, ei auta kun koittaa pärjätä  :P


Poissa Crave

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Nostellaanpas ikivanhaa topiccia.

Tuli tuommonen vm.04 Rs haettua viikonloppuna ruotsista, ja yllättäen lohkolämmitintä ei löydy.

Onko tuohon asiaan tullut muutosta, että tähän ei pitäisi olla tarjolla kuin säteilylämmitin?

Kävin ad:lla lohkolämmitintä kyselemässä, niin sanoi että kone tarjoaa tuohon letkulämmitintä? Mahdollistahan tuo on, että tarjonta on kasvanut ajan myötä, mutta mitä olen asiaa tutkiskellut niin joka paikassa ovat väittäneet ettei saa kun tuota säteilylämmitintä.

Lämmitysteholtaan tuommonen letkumalli olis vissiinkin hiukan parempi vai oonko ihan hakoteillä?

-H

ps. eka viesti foorumille ja tyylikkäästi parivuotta vanhaan topicciin.  ;D


Poissa Mikko Rouvali

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Fabia RS -06
    • Profiili
Itsellä -06 vuoden Räsä ja itse ihmettelin samaa asiaa tuossa viime kesänä. Lopputulos oli letkulämmitin Defalta.
Mitä kokemuksia säteilylämmittimestä olen kuullut/lukenut niin aikas onneton on.
Letkulämppäri toimii mulla ihan ok, mutta asennuksessa piti muutama voimasana päästää kun on niin maan perkeleen ahdas paikka :P


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Itsellä on omassa räsässä maahantuojan asennuttama webasto, pelittäny ihan hyvin, pitäis tässä joskus ehkä ensi syksynä laittaa vaan webastolle oma akku jonkinlaisen releviritelmän kautta, eli että webasto ei käytä pääakkua ollenkaan mutta laturi lataa molempia akkuja.

Ei ole ongelmia ollut tuon webaston kanssa :)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.