vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Eri vuosimallien erot

ttll · 22 · 13635

Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Terve,

Olen hankkimassa RS Octaviaa käytettynä ja kiinnostaisi eri vuosimallien (lähinnä 06-08) eroavaisuudet toisistaan. Tiedän että jossain vaiheessa vuotta 2008 muuttuu CR-koneiksi mutta onko mitään muita isompia uudistuksia? Varmaan löytyy joku sivusto missä on tarkkaan listattu kaikki, mutta en täältä tai googlella löytäny..

Kiitosta vaan kaikille jotka tietonsa jakaa :)


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Oman kokemukseni (-06 Bensa RS ja -08 Tdi CR) mukaan suurempia muutoksia ei eri vuosimallien väleillä ole tullut. Ehkä uudempiin on saanut joitain lisävarusteita mitä vanhempiin ei ole edes saanut, mutta nyt ei kyllä tule mitään mieleen, paitsi DSG laatikko  ;)


alokas

  • Vieras
Suunnitelmissa siirtyä vw konsernin tuotteisiin ja hankkia bensa RS Octavia 06- ja myös kiinnostaisi lähinnä tekniikan osalta muutokset vuosimallien välillä. Ainakin jarrusatuloiden osalta olen huomannut, että 06-07 vaihtuu väri, mutta onko muuta eroa.
 
Nettiautosta olen pääasiassa autoa etsiskellyt, mutta ei ole vielä omaa löytynyt. Jos olet myymässä autoa, niin laita yhteystietosi.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Eipä noissa bensa Räsissä tuossa välissä ole tainnut muuta kun väri jarrusatuloista vaihtua. -09 malliin tuli sitten Facelift sisusta ja DSG-optio ja facelift keulaset taitaa olla sitten jo -10 mallia?

Osaako joku vahvistaa että TFSi koneen muuttuessa TSi:ksi kone oikeasti olisi muuttunut? Jossain oli juttua että Tuo TFSi olisi ihan omansa ja uudempi TSi pohjautuisi enemmän tuohon 1.8TSi koneeseen? Ainakin päästöt tuossa vaihdossa tippu ja olisi käsittääkseni tapahtuntu tuossa -08-09 välissä. Oma toukokuussa -08 tehty on ainakin alkuperäinen TFSi.

Niin joo ja keltainen ja valkoinen väri ainakin taisi tulla optioksi vasta -07?


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Olikos niin, että soittimen AUX-liitäntä keskikonsolissa tuli -07?


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili

Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Onkohan uudessa TSI:ssä vielä jakohihna vai joko vaihtunut ketjuksi?


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
ja -07 soitin taisi soittaa MP3:sia?

Kyllä mun -06 soittimen nurkassa lukee mp3. En tosin ole ehtinyt kokeilla, että soittaako. AUX-liitin reikä löytyy kyynärnojan kotelosta


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
ja -07 soitin taisi soittaa MP3:sia?

Kyllä mun -06 soittimen nurkassa lukee mp3. En tosin ole ehtinyt kokeilla, että soittaako. AUX-liitin reikä löytyy kyynärnojan kotelosta

Mulla on joku hämärä mielikuva, että -06 tuo mp3 oli optiona lisävarustelistalla. Voin toki muistaa asian väärinkin :)


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
Mulla on joku hämärä mielikuva, että -06 tuo mp3 oli optiona lisävarustelistalla. Voin toki muistaa asian väärinkin

Olisko tässäkin taas tää että -07 malliset autot ilmestyvät asiakkaile jo loppuvuodesta -06? Jossain välissä tuo muutos tosiaan tuli mutta ne minäkään uskalla varmaksi sanoa missä. Melko minimaalinen muutos tosin... =)


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Mun -06 mallissa alkuperäis soitin ei soittanut mp3...
Satulat mulla ne ainoat oikeat skodan väriset, eli vihreät =) uudemmissa siis punaiset....
V70 Sportswagon


Poissa sik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
    • Profiili
Jakohihnan vaihtoväli on -06 RS tdi:ssä 120tkm, -07 mallista alkaen 150tkm. Asia selviää ainoastaan alustanumeron perusteella.


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Mulla oli 08/06 Räsä jossa oli jo punaset satulat ja mp3 tuki, eli ns.07- mallit tulivat aikaisin jo 06 vuoden puolella.Muuten ei eroja tullut kuin ilmeisesti 08/09 malleihin, jolloin kulutukset hieman tippuivat.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Kevyeen faceliftiin mittariston ja keskikonsolin lisäksi taisi tulla uudemmat takavalot?

Myös ne järkyttävän kokoiset norsunkorvapeilit taisi tulla?  ;D


Rocktavia

  • Vieras
-08 mallisessa RS:ssäni on erilaiset ovitiivisteet kuin -06 Elegancessa oli.

Ovet sulkeutuvat täsmällisemmin ja narinaongelmaa on esiintynyt. Btw nyt juuri hokasin, että tiivisteet ovat olleet kuukausitolkulla hiljaa!