vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Skodan tunkkaaminen?

Poissa Qristian

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia RS TDI CR Combi -09
    • Profiili
Tulipa eilen sitten vaihdettua talvirenkaat Ocuun. Vakiona olleet 17" Bridgestonet Zenith-vanteilla vaihtui saman kokoisiin Hakkapeliitta R kitkoihin Pegasus-vanteilla. Aika huimasti laski tuo kulutus, siinä 0.7 litraa/100 km vaikka ajotapa pysyi samana :D

Lähinnä jäi mietityttämään tuo orkkistunkin käyttäminen renkaan kausivaihdossa. Mulla oli tallissa sellainen hallinosturikin, mutta sen käyttäminen olisi varmuudella aiheuttanut vaurioita auton helmalle, kun huomasin, että sen helmapellin pitää osua tunkin nostokohdassa olevaan hahloon, jollainen siis on siinä rimpulatunkissa. :-\

Kun en enää keväällä viitsisi jännätä, kestääkö toi Skodatunkki taas nostamisen (oli aika hepposen oloinen), niin kyselenkin, miten olette renkaita vaihdelleet ja jos olette käyttäneet halli/pullo tms. nosturia, niin ootteko käyttäneet jotain hahlollista sovituspalaa nostamisessa? Ja jos olette, mistä sellaisen löytäis? Biltemässä oli myynnissä jotain muovailutyynyjä (jackpad), mutta en oikein tiedä niistä. Itselle tuli mieleen, että jos esimerkiksi jääkiekkoon tekisi rälläkällä sellaisen uran, voisi se toimia sovittimena? Paras juttu tietysti olisi, jos sellaista sovitinpalaa/rautaa myytäisiin erillisenä varaosana...


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
itse tein juuri jääkiekosta sovitteen. Sahasin siihen sopivan uran ja hallitunkilla ylös.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Nii tai sitten puupala hallitunkin päälle ja nostaa jostain tukivarren yms. kiinnitys kohdasta. Ei tarvi pelätä helmoja.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
itse olen lähes aina käyttänyt Skodan omaa tunkkia,
minusta ihan näppärä, myös kestävä =)
Tuolla on hyvä nostaa ni ei tarvi helmoja murehtia,hallitunkki löytyy myös mutta eipä juuri tule käytettyä....
V70 Sportswagon


Poissa Juusoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • Skoda Octavia TDI RS - 07
    • Profiili
Nii tai sitten puupala hallitunkin päälle ja nostaa jostain tukivarren yms. kiinnitys kohdasta. Ei tarvi pelätä helmoja.

näin se meilläkin vaihto hoidettiin.  :)