vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ihme tyhjäkäynti RS TDI

Vieras · 22 · 16378

kipe

  • Vieras
nonnih.. nyt tuohon sytty tuo suodattimen merkkivalo.. sammutin auton mut ei mitään.. paloi edelleen..  >:(

ohjekirjassa oli et pitää ajaa 5-10min vähintään 60km/h et sitte se sammuis.. kävinpä sitte moottoritiellä huristeleen sen 120km/h nii sammuhan se.
Eli usvaa putkeen jotta puhdistuisi  ???

Se vaan kummastuttaa ku tuo valo syttyi n. 200km pitkän matkan ajon jälkeen.. ja ei ollu mitään lepposta ajoa  :D


Poissa knap

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
  • Skoda Octavia RS 2008
    • Profiili
Jep, itsellä -08 mallinen TDI RS ja todellakin huomaa sen puhdistuspolton kytkeytymisen. Itsellä kun on tapana ulkolämpötilasta huolimatta ajella ikkuna raollaan niin varsinkin kaupunkinopeuksissa tulee pakoääneen jännä metallinen sointi. Myöskin kaasuun vastaavuus tuntuu hiukan puuroiselta tämän polton aikana. Itse olen ottanut tavaksi kun Saloon ajelen työmatkaa niin välillä ajella 4.vaihteella koko motarin (Turku-Salo) jolloin kierroksia koneessa hieman reilummin koko matkan. Ainakin kuuluisalla persdynolla mitaten pelkästään positiivisia vaikutuksia...(Enkä tarkoita nyt niitä laitumella olevia hevosia!)


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Huomaa kyllä... lämmöt nousee jopa -20c pakkasilla yhtäkkiä 90:iin, parhaimmillaan flektikin on ruvennut huutamaan tyhjäkäynnillä. Samoin tyhjäkäynnillä haisee semmonen kuminen käry ja putkesta tulee jaksoittain hirveä valkoinen savupilvi ja haisee sekin jämerältä. Ja pakoäänet muuttuu mataliksi, sais olla kyllä semmoset aina :D


kipe

  • Vieras
Turhanpäiväsiä keksintöjä tollaset suodattimet ku ei ne ees toimi.

Eikö joku oo kytkeny tuon pois käytöstä? Suora putki tilalle  ;D


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

Eikö joku oo kytkeny tuon pois käytöstä? Suora putki tilalle  ;D
Onhan tota varmaan yritetty, mutta ei taida onnistua menee nimittäin heti vikatilaan. :( Ainakin noilta softantekijöiltä on tullu semmosta viestiä.


Poissa Petrus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Tuo on lähes varmasti DPF-polttoon liittyvää nykimistä ja äänien muuttumista. Itse painin saman ongelman kanssa todella pitkään kunnes DPF vaihdettiin. Ongelmat hävisi melkein vuodeksi ja poltto oli minun mielestä sellainen kun sen pitäisikin olla, eli ettei sitä huomaa ollenkaan, ellei oikein tarkkaan seuraa.

Nyt sama ongelma palannut ja pahenee koko ajan. Polton aikana auto kuulostaa lähinnä siltä kun se kävisi kolmella pytyllä... Epätasainen käynti ja kulku on selkeästi huomattavissa. Tehot ei ole vielä niin pahasti kateissa kun ensimmäisellä kerralla.

Onkohan jollain jo tietoa mikä sen DPF:n hajoittaa? ja mikä siellä aiheuttaa tuollaisen käytöksen? Mitä on tehtävissä (muuta kun että ajaa keväällä järvelle jäiden sulamista odottelemaan)?


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
joo kyllä se pitää polton aikana sellaista matalaa kumisevaa kurmuutusta. Tehoistakin lähtee paras terä pois. Semmonen se on aina ollut.