vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ihme tyhjäkäynti RS TDI

Vieras · 22 · 16356

kipe

  • Vieras
Ihme värkki kyllä täytyy sanoa.. silloin tällöin tuon auton tyhjäkäynti on aivan ihmeellisen kuulosta. Aivan kuin joku viritetty bensavärkki. Käynti pätkii. sitten sen huomaa myös maantiellä. huonompi kulkemaan.

Ongelma ilmestyy ehkä kerran viikossa.

Käytin oulussa aineella tietokoneessa kiinni mut ei mitään näkyny.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Äkkisältään vois miettiä, että liittyyköhän hiukkassuodattimen puhdistuspolttoon...


kipe

  • Vieras
Äkkisältään vois miettiä, että liittyyköhän hiukkassuodattimen puhdistuspolttoon...

Miten se vaikuttaa tuohon moottorin käyttäytymiseen?
Tyhjäkäynnillä tuntee ku auto heiluu.. maantiellä ihme pörinää.

Mitenkäs tuota kannattais rueta korjaileen?


Poissa sik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
    • Profiili
Ei ole normaalia tuollainen. DPF:n toimintaa ei huomaa käytännössä lainkaan. Tai huomaa, kulutus nousee polton aikana ~8 litraan ja palautuu normaalille tasolle 10km:n maantieajon jälkeen.


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
onha sil dieselhiukkas suodattimella aika isoki merkitys tyhjäkäyntiin jne. Kannattais lukee noita käyttöohje-kirjoja ennen kuin rupee auton osien merkitystä epäilemään..
Octavia vRS Combi 2007


Poissa sik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
    • Profiili
^Mitähän tuokin kommentti mahtaa tarkoittaa?? Voitko tarkentaa, mikä "merkitys tyhjäkäyntiin jne" ja mihin muuhun?? Perustuuko kenties omiin kokemuksiin? Olen ajanut 126tkm RS TDI:llä uudesta saakka ja käyttöohjekirja on luettu. DPF normaalisti toimiessaan ei aiheuta mitään erikoista, eli sen toimintaa ei käytännössä huomaa lainkaan. Alkuun oli paineanturivikoja mutta siihen on tehty päivitys jonka jälkeen ongelmia ei ole ollut. Nuo kipen mainitsemat tyhjäkäynnin pätkiminen ja huono suorituskyky eivät kuulu asiaan. Piste.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2009, 11:43:53 ap kirjoittanut sik »


kipe

  • Vieras
No minäpä otan tuon ohjekirjan käteen ja katon sieltä "ihme pörinää" -kohdasta että mikä on vikana ;D


Poissa MIQI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
  • Skoda Octavia vRS -02
    • Profiili

Poissa sik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
    • Profiili
Joo, kerro mulle kans. Mulla on varmaan vanha painos siitä manuskasta kun ei ollu mitään mainintaa... ;D


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Ei ole normaalia tuollainen. DPF:n toimintaa ei huomaa käytännössä lainkaan. Tai huomaa, kulutus nousee polton aikana ~8 litraan ja palautuu normaalille tasolle 10km:n maantieajon jälkeen.

No ei ole ei , JOS DPF toimii niinkuin pitää. Lähinnä tässä tarkoitinkin että olisikohan siinä vikaa, kun käyntihäiriöitä esiintyy ajoittain...

Ja omassa kyllä huomaa selvästi koska poltto on menossa, pakoäänet muuttuu huomattavasti matalammiksi (kun vauhtia yli 100 km/h).


Poissa sik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 26
    • Profiili
Noissahan on ollut myös imusarjan ohjainläppä ongelmia, siitä ei välttämättä syty edes moottorin vikavalo. Mikäli läppä jumittaa, mutta pysyy toleranssien rajoissa, vikaa ei havaita. Oireena on juuri tuo nykivä käynti. Uutena kävi kerran tilanne että tein moottoritiellä täyskaasukiihdytyksen n.130km/h nopeudessa. Raju nykäisy, moottorin vikavalo syttyi samalla ja taustapeilistä havaitsin mustan nokipilven. Kurvasin pikahuoltoon jossa tekivät diagnoosin ja vaihtoivat uuden osan samalla. Tapahtumaa ennen havaitsin taajama-ajossa nykimistä. Sen jälkeen en ole havainnut oireita.

Satasen nopeudessa on pysty havaitsemaan moottorin pakoäänten muuttumista.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

Satasen nopeudessa on pysty havaitsemaan moottorin pakoäänten muuttumista.
En minäkään, kun ei kuulu koko pakoääniä tolta rengasmelulta ;)


kipe

  • Vieras
Noissahan on ollut myös imusarjan ohjainläppä ongelmia,

Voi prkl:n imusarja!!!

Mersuun piti vaihtaa tuo imusarja niiden helv**in läppien takia.
500e vaihtoi omistajaa ja muutama.. varmaa 6tuntia kiroilemista tallissa.


kipe

  • Vieras
no mikähän hel***ti tuohon nyt tuli

välillä tyhjäkäynti on 1000rpm ja kiihtyminen on hikistä ja tökkivää.


Poissa Tomppa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • vRS TDi Combi 2008
    • Profiili
no mikähän hel***ti tuohon nyt tuli

välillä tyhjäkäynti on 1000rpm ja kiihtyminen on hikistä ja tökkivää.


Täysin normaalia tdi Rs:lle ;).Liittyy hiukkassuodattimen(Dpf) puhdistuspolttoon.