vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ohjaustehostin!

Poissa misa64

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
 Onkos muilla ollut ongelmia ohjauksen kanssa?
Mulla alkoi hiljaisella vauhdilla käännellessä ohjaus ääntelemään "hurisemaan". Päättelin että ohjaustehostimen oljyt ehkä vähissä. Merkkiliikkeessä hieman ihmettelivät ja huoltopäällikkö aluksi väitti ettei edes  oo ohjaustehostimen öljysäiliötä mutta pienen inttämisen jälkeen se akkukotelon alta löytyi. Ostin litran (pienin purkki ???) ja lisään joku päivä mutta onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Mahdollisia vuotokohtia??? T NM loppuiäks vag tehostinöljyy


Poissa JaS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • A4 quattro & Octavia RS
    • Profiili
Onko tilanne jo hallinnassa?

Tuohon hurinaan auttaa toisinaan ja hyvänä ensiapuna nesteen vaihto, tai sen verran mitä sieltä nyt saa "kotikonstein".
Esimerkiksi Biltemasta hankitulla käsikäyttöisellä öljyimupumpulla saa nuuskattua säiliön tyhjäksi ja vaihdettua ainakin ensihätään sen litran verran.

Tarkista vielä raidetangon päiden suojakumit, että ne on ehjät ja tiiviit.
The older I get the faster I was


Poissa misa64

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
No on ja ei! Eli tuon viestin jälkeen suoritin tehostinoöljyjumpan(akku,akkukotelo,ilmansuodatinpaketti osin ym.pois) ja ohjaustehostimen oljysäiliöhän oli tietty täysin tyhjä. Täyttö ja hurina loppui yes!  Mut pari viikkoa ajoa ja hurina ilmestyi takas-jolloin päättelin että öljyt tulleet pihalle ja säiliö taas tyhjä.  Mutta mutta ei löytynyt vuotokohtaa mistään ja kun  kuukauden päästä suoritin uudestaan ohjaustehostinöljyjumpan oli säiliö ihan täys????  Eli outo homma kerrassaan!!!  Kummastuttaa minne oljyt oli säiliöstä kadonneet ja nyt ihme hurina vaikka säiliö on täys???.  Mut käännellään nyt hurinoiden kanssa ja toivotaan että kestää.
Sen verran otin selvää että ohjaustehostimia on kahta mallia(paperit tallissa ja huono muisti) ja maksaa marmoritiskillä maltaita mutta löytyy googlettamalla esim ebay.de reilusti alle puoleen hintaan. T MIKKO


Poissa Fabioso

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Mä vaihdoin omaani hammastangon syksyllä, ja varaosan hommasin täältä:
http://www.autoteile-guenstig.de/

Eli tuota paikkaa voin suositella, maksoivat myös pantin siitä rikkinäisestä kun palautin vanhan niille.

Mulla ainakin oli helppo paikallistaa vuoto, eli hammastangon oikean pään stefa vuoti sinne haitarikumen sisään, ja ruikki sitten kääntäessä öljyt sinne alatukivarren päälle joka oli yltäpäältä öljyssä.

En tiedä sitten onko sulla vika tehostimessa vai hammastangossa, mulla ainakin säiliö tyhjeni muutamassa päivässä. Otin tehostimen sulakkeen pois ja ajoin ilman tehostinta jonkin aikaa kun oli pakko ennenkuin sain hammastangon vaihdettua. Tehostimen pumppu varmaan hajoaa nopeasti jos sitä käyttää ilman öljyä...


Poissa misa64

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
 Moro. Ei vuoda hammastanko eikä talvella löytynyt vuotokohtia muualtakaan. Täytyy kesäkuumilla tarkistaa nestepinta vielä kertaalleen. On säiliö vaan niin pahassa paikassa ettei kovin usein viittis katella. Eli huristellaan... ja toivotaan parasta...


Poissa Fabioso

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Ok... Tuolta samasta lafkasta saa varmaan pumppujakin jos sulla onkin vika siinä eikä hammastangossa. Halusin vaan sanoa että tuolta ostettaessa ainakin homma toimi mun kohdalla hienosti.

Jos sulla on se pumppu rikki, niin sen käyttäminen ei välttämättä tee hyvää hammastangollekaan. Jos sieltä vaikka tulee jotain metallinmuruja öljyn mukaan niin se varmaan aika nopeasti tuhoaa tiivisteet myös hammastangosta... Jotenka edelleen suosittelisin sen sulakkeen irroittamista jos autolla on pakko ajaa ennenkuin vika selviää.

Mutta toivotaan parasta, toivottavasti ei tule kallis remppa. Tuo Fabian tehostimen säiliö on kyllä tosiaan sellaisessa paikassa että ihan joka päivä ei viitsi nesteitä tarkistella tai lisäillä.  ;)