Oon aina miettiny et miks lastuttaa jos ei aja sit täysiä Iskee silmää Mut joo, vaikuttaahan tuo käyttö paljon, ja varmasti muutenkin tapauskohtainen.
Sitä siis lähinnä tarkoitin tuolla ajotavan vaikutuksella, että kytkimen saa varmasti luistamaan jos isoilla vaihteilla polkee kaasun pohjaan huippuväännön kohdalla. Ja vauhtipyörän saa hajalle jos liian pienillä kierroksilla polkee kaasua. Ykkösellä ja kakkosella (ja kolmosellakaan kitkarenkailla
) ei ole suurta vaaraa kun renkaiden pito loppuu ennen kuin kytkin antautuu. DMF päästää aika pahan äänen jos esimerkiksi ohitustilanteessa tulee kiire kun on ollut tekemässä rauhallista ohitusta ja yhtäkkiä huomaakin että joku tulee vastaan
Kyllähän sitä "täysiä" tulee ajettua, ja tuon lastutuksen jälkeen ei enää tarvi hakea nautintoa siitä 1900rpm vääntöhuipusta vaan tulee kierrätettyä konetta isommilla kierroksilla. Vaikka se alavääntö tuntuu mukavalta, niin silti dieseliäkin kannattaa kierrättää huipputehon alueella jos nopeasti haluaa edetä. Ja silloin vääntökin on jo laskenut sellaisiin lukemiin jonka kytkin kestää.
Tuolla Harisella ohjelmointi maksoi 600e, ja siihen sisältyi monta dynamometrivetoa ja pari tuntia ohjelman hiomista. Joten kalliimpihan tuo oli kun nuo muut. Ei ollut puhetta siitä miten jatkossa toimitaan jos teen vielä mekaanisia muutoksia koneelle, koska uskoisin että tuo auto on nyt aika valmis. Ainakaan tällä hetkellä ei ole tarkoitusta lähteä tekemään turbo/suutinmuutoksia, se tulee jo niin kalliiksi että vaihdan ennemmin toiseen autoon.
Mielestäni tekniset muutokset kannattaa tehdä ensin ja ohjelmoinnilla tehdään sitten se viimeinen silaus. Mutta tietysti kukin tekee niinkuin haluaa.