vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Takalasinpyyhkijän automatiikka

Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Rupes vituttamaan toi takalasinpyyhkijän automaattinen pyyhkäsyliike,
jonka pyyhkijä tekee kun pukkaa pakin päälle. Ei ihan toimiva ratkaisu
suomen oloissa, kun on yöllä tihkusade jäätynyt lasiin kiinni ja kunnon
röpelöinen jää lasissa.

Saakos ton koodattua pois päältä huollossa?

OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Rupes vituttamaan toi takalasinpyyhkijän automaattinen pyyhkäsyliike,
jonka pyyhkijä tekee kun pukkaa pakin päälle. Ei ihan toimiva ratkaisu
suomen oloissa, kun on yöllä tihkusade jäätynyt lasiin kiinni ja kunnon
röpelöinen jää lasissa.

Saakos ton koodattua pois päältä huollossa?

Eikös tämä tapahdu nimenomaan silloin, kun viiksi on tihku- eli sadetunnistin asennossa? Itseäkin ärsyttää sama asia ja mielellään kuulisin miten sen saa poistettua. Äkkiseltään VCDSn kautta en löytänyt sopivaa vaihtoehtoa.


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
itse otin johdon pois koko pyyhkijältä. Ennenkuin takalasi on pilalla naarmuista. Huollon mukaan facelift mallissa ei voi muuta tehdä.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
no eikö sitä pyyhkijän viikseä voi heittää nolla asentoon kun auton jättää parkkiin, ei sitten pyyhi tuulilasiakaan vahingossa. Itse en talvella käytä ollenkaan tuota sadetunnistusta kun ei se pelaa kuitenkaan niinkuin pitäisi... eipähän riko sulkia.


Poissa Vesku81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
  • Octavia vRS Combi 2.0TFSI -07
    • Profiili
Sulakkeen poisto toimii hyvin tässä asiassa niin ei tarvitse johtoja irroitella.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
no eikö sitä pyyhkijän viikseä voi heittää nolla asentoon kun auton jättää parkkiin, ei sitten pyyhi tuulilasiakaan vahingossa. Itse en talvella käytä ollenkaan tuota sadetunnistusta kun ei se pelaa kuitenkaan niinkuin pitäisi... eipähän riko sulkia.

Tämä ominaisuus ei häiritse ainoastaan talvella vaan myös sulan kelin aikaan. Erityisen ikävä tilanne on silloin, kun oikeasti käytät sadetunnistinta (joka itsessään on loistava varuste) ja perä likaantuu esimerkiksi hiekkatiellä. Tällöin kun erehdyt peruuttamaan esimerkiksi parkkeeratessa, kuuluu takaa inhottava ritinä kun sulka pyyhkii hiekat takalasissa.. Tämänhän voi estää heittämällä viiksen nolla-asentoon ennen peruutusta, mutta aina sitä en vain muista, etenkään jos sade on pientä ja viimeisestä pyyhkäisystä on reilusti aikaa..  Eli pohjimmiltaan suurin ongelma taitaa sijaita sen ratin ja penkin välissä  ;)


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Niin totta itse ajan aikas vähän hiekkatiellä ja muutenkin tulee pidettyä takalasi puhtaana ajossa niin en ole kokenut tuota niin häiritsevänä että olisi tullut mietittyä poistoa. Ja tosiaan sadetunnistin on loistava ja itse käytän sitä muuten paitsi pakkasella ihan vaan ettei lähde pyyhkimään jäistä lasia.


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
ei auta vaikka sulka olisi pois asennossa. parkissa ollessa Parkkipaikalla jossa etulasi pölyyntyy kesällä. jos pesee lasia ja sen jälkeen lähtee peruuttamaan takalasi myös pyyhkiintyy kuivana ja hiekkaisena. Ja olin katsovinani ohjekirjasta että takapyyhkijän sulakkeen kanssa oli jotain muutakin, siksi en sulaketta poistanut. Monesti sammutin pyyhkijät vähän ennen kotia pääsyä, talliin peruuttaessa silti takalasi pyyhkiytyi. ilm joku viive vaikka pyyhkijät 0 asennossa.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Ei vaikuta "nolla" -asennot asiaan.
Itsellä on yleensä aina "nollissa" toi viiksi kun parkkiin lyön auton,
ja silti se sutasee kun lyö pakin päälle.

Mutta ei sitä sulaketta kyllä pois kärsi ottaa.
Kyllä se pyyhkijä kuitenkin ajossa ihan asiallinen on.
Mukavampi peruutella, kun näkeekin jotain.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Kolmas Skoda menossa ja kaikista olen perän pyyhkimet heivannut varaston hyllylle... Aivan turha kapine autossa kun autossa.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
täytyy itsekin ottaa pois koko turhuus. kuhan kelit lämpiää. Mikä olisi hyvä tulppa tohon reikään. Noi varaosaliikkeissä myytävät muoviset kromi/mustat eivät vakuuta tiiveydellään. lätkän pitäisi olla musta.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
^Juuri sellaisen mustan lätkän oon laittanut aina. Lasin ja lätkän väliin vähän jotain liima/tiivistysmassaa, niin tulee tiivis.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Jos joku taistelee saman "takalasinpyyhkijä ongelman" kanssa kuin minä,
niin seuraava saattaisi tuoda helpotusta pakkasaamuihin.

Jos tapana on pitää pyyhkijät yöllä huoltoasennossa (kuten minulla),
niin aamulla liikkeelle lähtiessä toiminta on seuraavanlainen:

Jos laitat pyyhkijät pois huoltoasennosta pyyhkijän viikseä näpäyttämällä
(ja jätät viiksen "nolla" -asentoon), takalasinpyyhkijä pyyhkäisee kun lyöt
pakin päälle.

Jos jätät pyyhkijät huoltoasentoon ja lähdet vain ajelemaan,
automatiikka siirtää pyyhkijät parinkymmenen sekunnin kuluessa
normaaliin asentoon, eikä takalasinpyyhkijä pyyhkäise kun
laitat pakin päälle.

OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Saakos ton koodattua pois päältä huollossa?

Takalasinpyyhkimen automatiikan saa kuin saakin ohjelmallisesti poistettua ilman että tarvitsee johtoja nyppiä tms. Tänään kattelin VCDSn kautta eri vaihtoehtoja, ja sieltä löytyi sopiva valinta. Eli kun ruksin ottaa pois kohdasta "Rear Wiper with Front Wiper intermittent active" takalasinpyyhkijä EI pyyhi peruutusvaihteelle laitettaessa vaikka viiksi on sadetunnistin-asennossa. Kokeilen omassa autossa ja homma toimii!  ;D

Muuten tämä ei näyttänyt vaikuttavan takalasinpyyhkijön toimintaan eli sitä pystyy käyttämään aivan normaalisti.




Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Ei vaikuta "nolla" -asennot asiaan.
Itsellä on yleensä aina "nollissa" toi viiksi kun parkkiin lyön auton,
ja silti se sutasee kun lyö pakin päälle.

Mutta ei sitä sulaketta kyllä pois kärsi ottaa.
Kyllä se pyyhkijä kuitenkin ajossa ihan asiallinen on.
Mukavampi peruutella, kun näkeekin jotain.

ei mulla ainakaan pyyhi toi takalasinpyyhin ollenkaan kun lähtee peruuttamaan :o,liekkö tullut jotain muutoksia näihin uusimpiin malleihin...