Pitää olla kyllä rutikuivaa, ettei kaasupolkimen työnnöstä ole tuloksena pelkkää sisäkurvinpuoleisen kumin sutimista tai etupään pomppimista.
-Nimim. "etenkin talvea odotellen"
Ei kenelläkään ole ilmaantunut lastutuksen jälkeen fuel-cuttia tai tehon aaltoilua tuossa jossain 4k 1/min jälkeen? Syynä kai korkeapainepumppua käyttävän limpun (lobe, mikäs se nyt on suomeksi?) ennenaikainen kuluminen ilmeisesti vääränlaisen karkaisun johdosta tms. Voihan se olla muutakin, mutta tuommoista on ollut liikkeellä.
Tiedän muutaman TFSI koneisen (golfia ja ocua) auton Suomestakin, joissa tuota nykimistä on ilmennyt ja vortexiltahan noita löytyy sitten lisää.
APR lykkäsi juurikin äsken uuden pumpun markkinoille osittain aiheeseen liittyen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3461254Tuossa pdf:ssä oli vähän lisäinfoa tuosta pumpusta:
http://www.golfmkv.com/forums/golfgoodies/mk5golfengine.pdf