vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I-koppaseen xenonit pitkiin

Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Tuli ajeltua tuossa Kainuussa pitkä lenkki mielestäni surkeilla vakio pitkillä (H1). Päätin että lisää valoa pitää saada viimeistään ensi talveksi  ;D . Mulla on lyhyissä siis Xenonit ja pitkiin tekisi mieli vaihtaa myös katsastuksen jälkeen. Onko kukaan laittanut tähän ykköskopan RS:n noita muutossarjoja? Mihin Ballastit kannattaa laittaa kun pikavilkaisulla ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole? Tarviiko laittaa niitä vastuslankoja yms muita virityksiä niinkuin II-kopan Ocuun useasti on tarvinnut laittaa.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
joo tiloja on aikas nihkeesti mut nois jälkiasennus ksenoneissa on hyvän mittaset johdot,et voi pidemmällekkin viedä ballastin.
mutta jos laittaa niin kandee varmaan tilata ne vastuksetkin samalla,tuskin kovaa taloudellista tappioo tuloo..
faster than a fast thing going fast


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
mulla on pitkissäkin ksenonit
faster than a fast thing going fast


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Onko Osku_P laittanu pitkille xenonit?

Ei tullu laitettua. Tuolla ovat laatikossa  ;D vielä.
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa -late-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Vanha aihe, mutta saattaa olla ajankohtanen. Katselin pari thrediä läpi xenonien laitosta ja tuumasin, että helppo homma, ennenkin tehty.

Noh, tilasin ebaysta 5000k H1 xenon setin (maksoi £25 ebaysta posteineen, eli halvimmasta päästä.) ja samaan syssyyn DE:stä ledit. Xenonpaketin auki saatuani setissä pisti silmään lyhyehköt johdot. Bonuksena erittäin pienet ja kevyet ballastit.

Irrotin umpion ja aloin hahmottelemaan uutta poltinta paikoilleen. Eihän se mahtunut. Polttimo ei mahtunut omalle paikalleen, vaan otti kiinni metalliseen jalkaan. No jalka irti ja vingulla vähän nurkista pois. Seuraavaksi polttimo jalkoineen paikalleen ja huomasin, että polttimo osui alalaidan eristejohdosta umpion reikään. Viilalla pieni vekki ja taas mentiin. Läpiviennin olin suunnitellut tekeväni takakanteen, mutta lyhyet johdot pakottivat kairaamaan reiän umpion sivuun eli siihen ihan polttimon viereen.

Loppujen lopuksi homma toimi ihan normaalilla setillä, eli canbus-varustelua ei tarvitse. Ledi meni yllättäen ensin väärinpäin ja jouduin kääntämään 180 astetta. Kannattaa laittaa johdot kiinni autoon ja testata ennen takakannen paikalleen laittoa.

Hommaan kannattaa varata muutakin kun sarja torx-ruuvimeisseleitä ja 23mm poranterä, pari viilaa ainakin. Ballasteille on tilaa, kunhan johdoissa on pituutta.


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Itse vaihdoin ykköskoppaiseen h1 tilalle xenonit, eivät syttyneet kunnolla joten tilasin relejohtosarjan. Johtosarjan asennuksessa sellainen pieni ongelma, etten löydä konehuoneesta mistään sitä litteää superseal liitintä, millä ohjataan ballasteja. Eli sitä liitintä, millä ohjataan alkuperäisiä valoja. Mulla tulee valoille vain yksi iso liitin ja siitä lähtee johdot valoille ja vilkulle. Valot ovat jälkiasenteiset "devils eyes" ledpäiväajovalot. Siis nämä valot:
http://www.tuningkauppa.com/Skoda-Octavia-Devil-Eyes-ajovalot

Eli miten ihmeessä tämä sarja ( http://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V ) asennetaan? Apuja ja neuvoja kaivataan.


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
Mikä siinä syttymisessä on vikana, eikö syty aina? Mulla toimii täydellisesti ilman mitään lisäsarjoja.


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Mikä siinä syttymisessä on vikana, eikö syty aina? Mulla toimii täydellisesti ilman mitään lisäsarjoja.

Nyt on tutkittu ja hutkittu ja taitaa olla ballastit paskana kun vaan vilkkuu eikä syty enää vaikka asensin relejohtosarjan.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Itellä oli polttimo särki kun ei syttyny välillä.mutta luovuin xenoneistä pitkissä syttymisajan hitauden takia ja paremmin toimii vakiopolttimo pitkissä.antaa toi ksenoni törkeen hajavalon pitkissä..
faster than a fast thing going fast


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
En ole pariin talveen ajanut ja viimeksi syttyi kyllä pitkät liian hitaasti mutta vaihdoin niihin nyt nopeat ballastit ja olen tyytyväinen.
En ole muita haittapuolia huomannut kun sen että kilometrin suoran päästä vastaatulijat vilkuttelee valojaan.