Jeps..niin mie vähän arvelinki ettei net käy.. No eipä sille mittään voi. Toivottavasti tulee nyt kuntoon. Tarviiko xenoineille tehdä jotain kun alustaa nostetaan takas ylös? jotain perussäätöä? Katsastusmies totes että oikee umpio näyttää liian alas.. En tiä miten on mahdollista ku korkeudensäädöt kuiten toimii. Joku 10mm kantahan siellä umpion takana näyttäs olevan ja siinä jotain hammastussysteemiä että onko se joku karvalakkisäätö?
Jos jollakulla tarvetta tuolle alustasarjalle niin kohta lähtee halvalla. En tiä huoltaako nuita iskareita suomessa joku? motoral? Luultavasti iskari on vettä täynnä ku jo viime talvena perä paukahteli omituisesti mutta kesällä paukahtelua ei oo kuulunu niin oisko sitte jäätänyt talvipakkasilla.
Täytyy sanoa että on tämä viimiset 12kk ollu hienoa aikaa olla skodan omistaja
Varsinaisesti Xenon:eille ei tarvitse tehdä mitään alustanvaihdon jälkeen, koska automatiikka hoitaa auton asennon tunnistuksen ja säätää valot sen mukaan. Jos toinen umpio näyttää liian alas, niin sitten säätö olisi jokatapauksessa paikallaan. Lyhyiden valojen säätö tapahtuu umpioiden etupuolella (jäävät maskin alle piiloon, kun konepelti on kiinni) olevista kuusiokolomuovimuttereista. Ylemmästä säädetään korkeutta ja alemmasta sivuttaissuuntaa. Umpion takapuolelta puolestaan säädetään pitkien valojen korkeutta ja sivuttaissuuntaa.
Jos lyhyitä valoja säätää, pitää se suorittaa VCDS:n tai merkkiliikkeen testerin avulla, jolloin autolle ns. opetetaan uusi perusasento valojen korkeudensäädön osalta. Jos tuota ei tehdä, on mahdollista että aikaa myöden korkeudensäätömoottorit pohjaavat ja siten myös hajoavat.
Iskareiden korjaamisesta ei ole henk. koht. havaintoa.