vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alusta-asiaa

risu · 92 · 76245

Poissa jarasqi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Jeps..niin mie vähän arvelinki ettei net käy.. No eipä sille mittään voi. Toivottavasti tulee nyt kuntoon. Tarviiko xenoineille tehdä jotain kun alustaa nostetaan takas ylös? jotain perussäätöä? Katsastusmies totes että oikee umpio näyttää liian alas.. En tiä miten on mahdollista ku korkeudensäädöt kuiten toimii. Joku 10mm kantahan siellä umpion takana näyttäs olevan ja siinä jotain hammastussysteemiä että onko se joku karvalakkisäätö?
Jos jollakulla tarvetta tuolle alustasarjalle niin kohta lähtee halvalla. En tiä huoltaako nuita iskareita suomessa joku? motoral? Luultavasti iskari on vettä täynnä ku jo viime talvena perä paukahteli omituisesti mutta kesällä paukahtelua ei oo kuulunu niin oisko sitte jäätänyt talvipakkasilla.
Täytyy sanoa että on tämä viimiset 12kk ollu hienoa aikaa olla skodan omistaja :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jeps..niin mie vähän arvelinki ettei net käy.. No eipä sille mittään voi. Toivottavasti tulee nyt kuntoon. Tarviiko xenoineille tehdä jotain kun alustaa nostetaan takas ylös? jotain perussäätöä? Katsastusmies totes että oikee umpio näyttää liian alas.. En tiä miten on mahdollista ku korkeudensäädöt kuiten toimii. Joku 10mm kantahan siellä umpion takana näyttäs olevan ja siinä jotain hammastussysteemiä että onko se joku karvalakkisäätö?
Jos jollakulla tarvetta tuolle alustasarjalle niin kohta lähtee halvalla. En tiä huoltaako nuita iskareita suomessa joku? motoral? Luultavasti iskari on vettä täynnä ku jo viime talvena perä paukahteli omituisesti mutta kesällä paukahtelua ei oo kuulunu niin oisko sitte jäätänyt talvipakkasilla.
Täytyy sanoa että on tämä viimiset 12kk ollu hienoa aikaa olla skodan omistaja :)

Varsinaisesti Xenon:eille ei tarvitse tehdä mitään alustanvaihdon jälkeen, koska automatiikka hoitaa auton asennon tunnistuksen ja säätää valot sen mukaan. Jos toinen umpio näyttää liian alas, niin sitten säätö olisi jokatapauksessa paikallaan. Lyhyiden valojen säätö tapahtuu umpioiden etupuolella (jäävät maskin alle piiloon, kun konepelti on kiinni) olevista kuusiokolomuovimuttereista. Ylemmästä säädetään korkeutta ja alemmasta sivuttaissuuntaa. Umpion takapuolelta puolestaan säädetään pitkien valojen korkeutta ja sivuttaissuuntaa.

Jos lyhyitä valoja säätää, pitää se suorittaa VCDS:n tai merkkiliikkeen testerin avulla, jolloin autolle ns. opetetaan uusi perusasento valojen korkeudensäädön osalta. Jos tuota ei tehdä, on mahdollista että aikaa myöden korkeudensäätömoottorit pohjaavat ja siten myös hajoavat.

Iskareiden korjaamisesta ei ole henk. koht. havaintoa.


Poissa jarasqi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Oolrait.. Vielä muutaman tyhmä kysymys... Haluun nyt varmistaa että kaikki menee kerralla oikein.Iskareista löysin esim. sachilta kahta mallia ocuun.. toisessa merkintä "ajoneuvoille joissa tavallinen kori" ja toisessa "autoille joissa sport-jousitus". Käyvätkö molemmat Rs vakiojousien kanssa.. vai pitääkö olla juuri tuota sport-jousitus mallia?? Rs jousien ja tavan jousien välillä kai nyt ei hirveää eroa ole?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Oolrait.. Vielä muutaman tyhmä kysymys... Haluun nyt varmistaa että kaikki menee kerralla oikein.Iskareista löysin esim. sachilta kahta mallia ocuun.. toisessa merkintä "ajoneuvoille joissa tavallinen kori" ja toisessa "autoille joissa sport-jousitus". Käyvätkö molemmat Rs vakiojousien kanssa.. vai pitääkö olla juuri tuota sport-jousitus mallia?? Rs jousien ja tavan jousien välillä kai nyt ei hirveää eroa ole?

RS:ään ei ole ollut erikseen tarjolla mitään sport-jousitusta. Kuulostaa siltä että olet katsonut tavalliseen Octavia:an tarkoitettuja iskunvaimentimia. Kuten jo aikaisemmin on todettu, ne eivät RS:ään sovi. Itse löysin Sachs:n luettelosta RS:ään vain yhden iskarivaihtoehdon: 311 863.

RS:n ja tavallisen mallin jousien erona on 15mm pituudessa ja progressiivisuus saattaa olla myös erilainen.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kuinka kauan kestää, että uusi alusta on ns. sisäänajettu ja asettuna paikoilleen? Nyt kun on nuo jouset ja iskarit vaihdettu niin tuntuu siltä, ettei se hirveästi madaltunut. Toki tuo asfaltti on hieman vinossa meidän parkkipaikalla, mutta silti.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kuinka kauan kestää, että uusi alusta on ns. sisäänajettu ja asettuna paikoilleen? Nyt kun on nuo jouset ja iskarit vaihdettu niin tuntuu siltä, ettei se hirveästi madaltunut. Toki tuo asfaltti on hieman vinossa meidän parkkipaikalla, mutta silti.

Otitko ennen ja jälkeen mitat navan keskikohdasta kaareen edestä ja takaa? Saattaa siinä tietty viikkokin mennä, että asettuvat lopullisesti, mutta tuo riippuu tietty ajomäärästä ja kuormasta mitä autossa on normaalisti.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Otinhan minä, mutta en just nyt muista niitä. Ellen nyt aivan väärin muista niin edessä taisi olla karkeasti n. 37cm ja takana hyvin lähellä tuota samaa. Hirveästi ei ole tullut ajettua vielä uudella alustalla, ehkä noin 100km. Ensi viikolla tehdään sitten reissua reilut 2000km täydellä kuormalla, joten luulisi reissun jälkeen asettuneen.

Edit. On se sittenkin selkeästi matalampi. Oon niin hemmetin malttamaton. ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2014, 09:50:06 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Edit. On se sittenkin selkeästi matalampi. Oon niin hemmetin malttamaton. ;D

Toisinsanoen alitajunta haluaa autoa vielä matalammaksi...  ;)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jeh, saisi se hieman matalampikin olla. Olisi sittenkin pitänyt laittaa säädettä. ;D No, ens kerralla sitten.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Moro. Onkos kellään kuvaa tai linkkiä ohjata jollekin sivulle että näkis kuin nuo Eibachin -20mm jouset madaltaa pre facelift sedan räsää. Kiitos


RedRäsä

  • Vieras
8mm madaltaa rs mallia nuo jouset. 12mm rs malli matalampi vakiona kuin tavallinen octavia. Ja jousien ilmoitetut madallus arvot on tavalliseen verrattuna.


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Ok, taitaa mennä mahdollisesti sit tuo H&R -30mm jousisetti alle. Kiitos vastauksesta. Laittakaa innokkaimmat kuvia jos jaksatte.


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Onko foorumilaisilla kokemuksia d2 säädettävistä alustoista? Eniten pisti silmään ilmoituksessa oleva teksti: Tämä alustasarja ei ole mallikohtaisesti TÜV-hyväksytty. Vaikka alustasarjat 95% menevätkin ongelmitta muutoskatsastuksista, emme takaa 01/96 jälkeen esiteltyjen mallisarjojen ja kaikkien 01/98 jälkeen ensirekisteröityjen autojen muutoskatsastusta alustasarjalle.

Tarkoittaako tämä sitä että jos (kun) katsurilla on huono päivä niin hylsy tulee kun ei ole mallikohtaisesti TÜV-hyväksytty? http://www.modificars.fi/tuotteet/d2-skoda/D2-coilover-alustasarja-Skoda-OCTAVIA-MK2-1Z-4WD-55


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
8mm madaltaa rs mallia nuo jouset. 12mm rs malli matalampi vakiona kuin tavallinen octavia. Ja jousien ilmoitetut madallus arvot on tavalliseen verrattuna.
Esim. Slamit:n sivuilla on RS:lle omat Eibach mad.jouset (-20mm) ja muille Ocuille omat (-30mm)... Että mitenkähän tuo on?  ::) :o


RedRäsä

  • Vieras
Niin no mitenköhän se sitten on jos kerran niin siellä lukee.