vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alusta-asiaa

risu · 92 · 76195

Poissa Saabmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Moro, eli itselle uus hankinta tuli tehtyä ja tuommonen -10 rs tdi octavia tuli ostettua, nyt tässä funtsin madallusta kinneriin ja meinaan kääntyä noihin -50mm madaltaviin h&r vietereihin, hippasen askarruttaa jääkö toi vielä "keulimaan" vai ei ja menekö toi sarja 19" vanteen kanssa joka on 8" levee ja 40et.llä? Hullu kysyy enemmän ku viksut kerkii vastata  :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Moro, eli itselle uus hankinta tuli tehtyä ja tuommonen -10 rs tdi octavia tuli ostettua, nyt tässä funtsin madallusta kinneriin ja meinaan kääntyä noihin -50mm madaltaviin h&r vietereihin, hippasen askarruttaa jääkö toi vielä "keulimaan" vai ei ja menekö toi sarja 19" vanteen kanssa joka on 8" levee ja 40et.llä? Hullu kysyy enemmän ku viksut kerkii vastata  :)

225/35R19 rengastuksella menee ilman camberin kääntöä. Takaa joutuu lipareen poistamaan.


Poissa Saabmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Ok, kiitti nopeesta vastauksesta! Mielipiteitä meneekö rahat hukkaan noiden jousien kanssa vai pitäskö investoida johonki coiloveri kittiin? Ei kuitenkaan ihan jommia, niissä ei taida jäädä kun pska käteen..? Ja jos pistää noi pelkät jouset ni kärsiikö kuormaa ottaa kyytiin vai alkaako perä raapimaan hurjasti. Semmonen kultanen keskitie ois hakusessa käytännöllisyyttä mut ei ulkonäön kustannuksella. Juu 225/35R19 on rengas koko


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Niin mitä sit kukin arvostaa.

Kuten jo mainitsin, niin ajettavuus ja mukavuus parani hieman vakioalustaan verraten, mutta jotkut terävät kaivonkannet ja päällysteen paikkauskohdat tuo ottaa aika kovaa vastaan, niinkuin varmaan moni muukin normaalia jäykempi alusta tekee. Mulla on nuo vakiot 18" zenith vanteet, ja mitään en ole ainakaan vielä saanut ottamaan kiinni mihinkään, vaikka aika töyssyisiä teitä olen päästellyt.

Kolmella hengellä en ainakaan huomannut mitään eroa yksin ajamiseen, mutta en tiedä vielä kuinka käyttäytyy jos kontin lastaa romua täyteen.

Matalempi tuo saisi silti muutaman sentin olla, mutta toisaalta nyt tuolla pärjää varmaan mainiosti vielä talvellakin.


Poissa Saabmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Juu oon mä aina edellisiinki kulkineisiin jonkun alustan väkertänyt, niin terävät kolot ja pomput on ilkeitä! tilasin nyt ton vieteri sarjan ja koitetaan sillä, vaihdellaan taas jos ei jostain syystä miellytä.. Tosiaan ei toi max -30mm tossa vielä hirveitä tee. Näillä mennään ;D


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Onkos kuvia laittaa autosta kun on asennettu jouset paikalleen. Justiinsa tilasin noi 50mm h&r jouset. Asennus minkälainen? edit. Löysinkin kuvia yhestä ketjusta
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2014, 12:47:00 ip kirjoittanut Ilkka1980 »


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Onkos kuvia laittaa autosta kun on asennettu jouset paikalleen. Justiinsa tilasin noi 50mm h&r jouset. Asennus minkälainen? edit. Löysinkin kuvia yhestä ketjusta

Tuossa huono kuva H&R -50mm ja bilsteinin b8 iskareilla,ensin oli vakioiskareilla ja kun noi bilsteinit laittoi,niin auto nousi joka kulmasta n.1cm korkeammaksi,eli vakioiskareilla matalempi!



Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Alustavaa taustatyötä, joten onko porukalla kokemuksia BC racingin, Vogtlandin tai D2 Racingin säädettäväistä alustoista?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Alustavaa taustatyötä, joten onko porukalla kokemuksia BC racingin, Vogtlandin tai D2 Racingin säädettäväistä alustoista?

Mahtaako D2 alustoissa vieläkään olla TüV -hyväksyntää...?

Lainaus käyttäjältä: www.race.fi
Tämä alustasarja ei ole mallikohtaisesti TÜV-hyväksytty. Vaikka alustasarjat 95% menevätkin ongelmitta muutoskatsastuksista, emme takaa 01/96 jälkeen esiteltyjen mallisarjojen ja kaikkien 01/98 jälkeen ensirekisteröityjen autojen onnistunutta muutoskatsastusta alustasarjalle koska lain mukaan näiden uudempien autojen sarjojen tulee olla mallikohtaisesti tüv-hyväksyttyjä.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Joo ja ilmeisesti BC racingin alustoissa on ollut samaa ongelmaa, mutta ilmeisesti on muuttumaan päin. Ainakin viime vuoden lokakuussa Mamasan on FFP:llä mainostanut näin:

Lainaus
BC Racing säädettävät alustasarjat ovat nyt "TÜV-hyväksyttyjä". Suosimme siinä määrin suomalaista, että hyväksynnät on suoritettu kotimaisin voimin VTT:llä. Yhtäkaikki, rekisteröintikatsastuksessa ei enää tarvitse arpoa, vaan muutoskatsastus onnistuu 100% varmuudella. Tällä hetkellä todistukset löytyvät Golf IV etuvetomalleihin, kaikkiin Golf V ja VI malleihin sekä näiden "konsernijohdannaisiin", eli esim. Audi A3, Skoda Octavia, Seat Leon, VW Jetta, Bora jne. Lisää todistuksia tehdään kaiken aikaa ja kovien myyntimäärien ansiosta VAG-konsernin tuotteet ovat todistusjonon kärjessä.

ja lisäksi vielä näin.

Vogtlandin mukana tulee tarvittavat dokumentit, mutta siitä löytyy ylipäätänsä hirveän vähän kokemuksia. Toki ne mitkä olen löytänyt on kyllä ollut ihan positiivisia. BC racingin alusta kiinnostaa kyllä sen takia kun siinä olisi tuo vaimennuksen säätö.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2014, 08:15:48 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
BC Racing:n alustan hyviin puoliin voi myös lukea tuon yläpään rakenteen mahdollistavan camber säädön etupään osalta. Sitä kaipaisin oman auton alustan osalta, kun tuo etupään camber menee + puolelle tarpeeksi madaltaessa...


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
BC Racing:n alustan hyviin puoliin voi myös lukea tuon yläpään rakenteen mahdollistavan camber säädön etupään osalta. Sitä kaipaisin oman auton alustan osalta, kun tuo etupään camber menee + puolelle tarpeeksi madaltaessa...

Ok, enpä tullut tuotakaan huomanneeksi. Täytyy vielä varmaankin soitella Mamasanin suuntaan ja varmistaa tuo TüV asia ja se, että takaavat 100%, että sen saa muutoskatsastettua. Menen huomenna katsastamaan auton, joten voisin siinä samalla kysäistä asiasta inssiltä.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Juttelin aamulla inssin kanssa kun katsastin auton ja hänen viestinsä oli erittäin yksiselitteinen. Ei mene läpi katsastuksessa BC racing tai D2 alusta, jos ei löydy Tüv-nord tyyppihyväksyntää. Eli pelkkä tuollainen yleinen Tüv lappu ei siis riitä.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Nyt olisi pieni alustan päivitys alkanut kiinnostamaan, kun tuo vakio on minusta pintakova mutta isommissa nopeuksissa taas löysä. Mutkissa myös kallistelee ihan liikaa. Kallistuksenvakaajaa en lähde kuitenkaan vaihtamaan ainakaan vielä.

Jouset ajattelin vaihtaa HR jousiin. Kysymys kuuluukin, että voiko vakio tolppiin laittaa vielä ton 35mm Räsää madaltavaa sarjan?
Sitten toinen mikä mietityttää on se, että auto on perhekäytössä välillä täynnä porukkaa ja romua niin raapiiko kaaret kiinni tolla vannesetupilla  18x8 ET 35 ja rengas 225/40? Vai olisiko järkevää vaan ottaa se 20mm madaltava? Korkeahan  se silloin olisi : /
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2015, 11:15:36 ip kirjoittanut Ärrässä »