vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 301130

Poissa diezel

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Keni1: Eikös siinä Polossaki ole kumminki se sama kone ja dsg vaihteisto? Sehän oli ihan paska?

Oliko en mää muistaakseni ihan paskaks oo haukkunu, ei vaan ollu hevosenpotkuu myllyssä, ei ollu mulla karkkipäivä kun Skodalla ajoin, sen sijaan mulla eilen karkkipäivä vaikka en päässy ku istumaan ja ihailemaan Poloa, siinä on vissi ero. Ei siis ollu pienintäkään ongelmaa jättää Skodaa ostamatta ja jatkaa Golfilla ajoa, mutta Polo GTI oli pakko ostaa vaikka järki sano että on muuten aivan ketun kallis auto ei mitään järkee, tunne ja halu voitti järjen tällä erää joten Polo tulee ja sillä sipuli. Käykää ny iha vittullessanne edes vilkasemassa sitä Poloa vaikkeitte ostaiskaan, näytillä esim. Vantaan Airport Centerissä, koeajolle pääsee tuota pikaa...mulle tulee just samanlainen valkonen kaunotar mut neliovisena.

Skodan 'laatu' ja ulkonäkö menettelis jos mylly olis tosiaan potkivaa sorttia, muutenhan se ei hirmu sporttinen koppa oo. Poloon on laitettu huomattavasti potkivampi kone johan sen ajatki kertoo, radalla huomattavasti nopeempi kuin esim. aika tykki Civic R, repikää siitä. Tosiaan Polo on niin makee että sen vois ottaa jopa sillä 1.2 TSI koneella jos hinta olis huomattavasti alempi ;D

Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=HbjWSziMZZ8 kyllä lähtee...

Skoda fabia rs:ssä ja polo gti:ssä on aivan samat koneet ja laatikot, "ero" tulee painosta.  :-*
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2010, 11:12:42 ip kirjoittanut diezel »


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Keni1: Eikös siinä Polossaki ole kumminki se sama kone ja dsg vaihteisto? Sehän oli ihan paska?

Oliko en mää muistaakseni ihan paskaks oo haukkunu, ei vaan ollu hevosenpotkuu myllyssä, ei ollu mulla karkkipäivä kun Skodalla ajoin, sen sijaan mulla eilen karkkipäivä vaikka en päässy ku istumaan ja ihailemaan Poloa, siinä on vissi ero. Ei siis ollu pienintäkään ongelmaa jättää Skodaa ostamatta ja jatkaa Golfilla ajoa, mutta Polo GTI oli pakko ostaa vaikka järki sano että on muuten aivan ketun kallis auto ei mitään järkee, tunne ja halu voitti järjen tällä erää joten Polo tulee ja sillä sipuli. Käykää ny iha vittullessanne edes vilkasemassa sitä Poloa vaikkeitte ostaiskaan, näytillä esim. Vantaan Airport Centerissä, koeajolle pääsee tuota pikaa...mulle tulee just samanlainen valkonen kaunotar mut neliovisena.

Skodan 'laatu' ja ulkonäkö menettelis jos mylly olis tosiaan potkivaa sorttia, muutenhan se ei hirmu sporttinen koppa oo. Poloon on laitettu huomattavasti potkivampi kone johan sen ajatki kertoo, radalla huomattavasti nopeempi kuin esim. aika tykki Civic R, repikää siitä. Tosiaan Polo on niin makee että sen vois ottaa jopa sillä 1.2 TSI koneella jos hinta olis huomattavasti alempi ;D

Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=HbjWSziMZZ8 kyllä lähtee...


Ei pahalla, mutta nää Keni1-jutut on parhautta  :D (en tiedä onko läppää vai ei, mutta jotenkin tuntuu että siellä eletään nyt mielikuvien maailmassa, kun väitetään Polo GTI- Fabia RS- akselilla on suurta tehoeroa...identtinen voimalinja kyseessä)

Omasta mielestäni Polo GTI on kyllä makeemman näköinen kuin Fabia, mutta en näe silti tarvetta pulittaa siitä ilosta vajaa 5k€ enemmän kuin Fabian tapauksessa. Varustetaso Polossa on huomattavasti karsitumpi vakiona. Plus vakuutuksissa Skodan omistajana säästää huomattavasti VW verrattuna. Kaupallisen alan ihmisenä koen että Fabia RS on erittäin tiukka paketti jos miettii hinta/nautittavuus-suhdetta, miettien hinnan, varustelun, vakuutukset, kulutuksen, päästöt yms...  kuten Skodat yleensäkin

Huomenna on oman KARKIN luovutus ja en usko pettyväni kun saan oman auton alle (en edes huomioiden viimeinen vannesäätö, jonka vuoksi tuli noin viisi hunttia persnettoa)! Toivottavasti Keni1 ei pety myöskään kun saa oman Polonsa alle, kun huomaa että sama KARKKI on vain nätimmässä paperissa  ::)

(myönnän kyllä että olisin ottanut Polon, mikäli olis ollut 30k€ käytössä tähän autoon ja näistä ko. autoista olisi pitänyt valita. tilanne olisi tosin ollut täysin hypoteettinen, koska sillä 30k€ summalla olisin oikeasti valinnut jo Audin (A3) käytettynä)
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Autec:in vanteet mahtuu ainakin pyörimään jarrujen suhteen uudessa fabia rs:ssä (16" 6,5 et 40). Muuta en tiedä tässä vaiheessa, koska vain yhtä vannetta on kokeiltu etupyörässä.http://


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

No niin auto on alla ja kelikin muuttui juhlan kunniaksi ihan kamalaksi. Otin pikaisesti yhden kuvan luovutuksessa ilman salamaa ja ympäristökin on mikä on.

http://www.tietolitti.fi//documents/Photos/Fabia_RS/Fabia_RS.jpg

Kun ilmat paranee täytyy harrastaa lisää Paparazzin hommia.


Voitte uskoa,että harmittaa vieläkin mustien talvivanteiden (+ punainen stripe) sopimattomuus...

No, kyllä näilläkin ajelee. Ja täytyy sanoa että mukavalta tuntuu.

Viikonloppuja kaikille!

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili

Ei pahalla, mutta nää Keni1-jutut on parhautta  :D (en tiedä onko läppää vai ei, mutta jotenkin tuntuu että siellä eletään nyt mielikuvien maailmassa, kun väitetään Polo GTI- Fabia RS- akselilla on suurta tehoeroa...identtinen voimalinja kyseessä)


Kiitos. Puolet mun jutuista on aina pelkkää läppää, Skodaa nyt vaan on niin kiva haukkua että pikkusen pitää lapinlisää aina mukaan ripotella LOL. Jees samat koneet ja laatikot noissa, mut entäs softat onko varmasti otettu samat tehot ulos? Mun veikkaus on että Polossa on ainakin 2 heppaa enempi oikeaa tehoa.

Skodan olisin tosiaan huolinut jos toi teho olis ainoo kriteeri, sillonhan olisin toki valinnut halvemman. Autovalintaani vaikuttaa toki myös moni moni muu seikka ja Polo keräs enempi pisteitä niin valinta oli sit tosi helppo. En tule pettymään Polon tehoinen tai suorituskykyyn, sillä tiedän sen olevan aika samanlainen kuin Skoda, mutta toki vähän hätäsempi jotta ei Skoodat hypi silmille LOLLOLLOL...

Polo on mun mielestä oman kokoluokkansa ehdoton ykköskärry niin perusmallit kuin GTI. Muut on mulle samantekevää mössöö, suurin osa aivan järkyttävän näkösiä tekeleitä kuten mazdat, toyotat,fiestat ja ibizat hyi helvetti.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Käyppäs kelottamassa fabia rs. Kolme eri olen kelottanut eikä yksikään ylitä 0-100 6,9 s. (mittarivirheet/keli). Jossain Saksalais lehdessä kyseitä poloa vertailtiin golf gti kanssa ja polon kiihtyvyys arvo oli kuivalla asvaltilla (7,5). (painosta viis jos säädöt on oikein. Mutta täytyy ensiviikolla käydä polo koeajamassa, jos kelit sallii! Tehoista kyseisen moottorinkohdalla on  jopa 190 hv. Mutta vihjeeksi: mitä enemmän tehoa sitä todennäköisemmin voimansiirto vaikeudet alkaa joskus? Kannattaa säädättää takuun jälkeen tosi ammattilaisella. Onko Lapissa jo kelkka kelit?


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Suorituskykyä löytyy tästäkin koppakuoriaisesta....takana nyt 120km alkuhuumaa....äsken kyydissä kaveri, joka käskyttänyt mm. MB SL600:sta (400+hp, 700Nm+). kaveri oli aika hilljaa kun tyrkkäs S-moodilla paikallisen Absin pihassa hiukka kaasua ;D Tossa DSG-vaihteistossa hiukan hämää sen taloudellinen luonne, jonka se "oppii" varoivaisella kaasunkäytöllä, mutta alkaa kenkää kunnolla, kierroksia koneelle niin alkaa olla GTI-fiilistä. Parit rampilta lähdöt kierroslukumittari punaiselle + 4 valojen väli "kamppailu" uuden Citroen DS3:n kanssa. Citikka tuli hiljaa perässä ::)

Auton luovutus oli siis tänään klo 16, ja ilta siitä eteenpäin onkin mennyt aikalailla hymy korvissa :) 120km pelkkää kaupunki/motarisuhausta takana ja keskikulutus setille on 8,5L/100km. Todella hyvin omasta mielestä, kun huomioi minkälaista ajoa harjoitettu. Taustalla tosin varsin taloudellinen ajotapa, mutta tänään mentiin lähinnä leikkimielellä. Myyjäliike antoi vielä tankkauskortin (toimitusjohtajan käyntikortti, jonka takapuolelle teksti: "rekkari" tankki täyteen) mukaan läheiselle Nesteelle, kun tankki oli luovutuksessa 1/4 täynnä. Kävin ensin vähän "keventämässä" tankkia ja tunnin lenkin päästä tankki täyteen 98E  :) Jäi positiivinen kuva liikkeen toiminnasta.

Oikeastaan ainoa juttu, mikä autossa olisi voinut olla toisin, oli penkkien tikkausten väri. Punainen tikkaus ei ollutkaan niin hieno kuin oletin, mutta pikkujuttuja.
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Itse en ole omaani vielä käskytellyt! Mutta motarilla vie 115 / 7,2l  ja sekailaisessa 280 tkm / 7,7 l. Huomenna ajetaan loput sisään ajot. Sininen combi mustilla vanteilla puinainen sisusta. Kaarre valoja olis kaipaillut.


Poissa Matijas

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Fabia Combi RS vm -10
    • Profiili
Itse en ole omaani vielä käskytellyt! Mutta motarilla vie 115 / 7,2l  ja sekailaisessa 280 tkm / 7,7 l. Huomenna ajetaan loput sisään ajot. Sininen combi mustilla vanteilla puinainen sisusta. Kaarre valoja olis kaipaillut.

Eipä ole tullut hirveitä kokeiltua, mutta ensi viikolla tulee tutustumisajot täyteen. Kelit nyt eivät vain anna myöten auton kiusaamista. Omassa vihreässä combissa on kaarrevalot, mutta vasta kohta näkee, kuinka ne toimivat.


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Suorituskykyä löytyy tästäkin koppakuoriaisesta....takana nyt 120km alkuhuumaa....äsken kyydissä kaveri, joka käskyttänyt mm. MB SL600:sta (400+hp, 700Nm+). kaveri oli aika hilljaa kun tyrkkäs S-moodilla paikallisen Absin pihassa hiukka kaasua ;D Tossa DSG-vaihteistossa hiukan hämää sen taloudellinen luonne, jonka se "oppii" varoivaisella kaasunkäytöllä, mutta alkaa kenkää kunnolla, kierroksia koneelle niin alkaa olla GTI-fiilistä. Parit rampilta lähdöt kierroslukumittari punaiselle + 4 valojen väli "kamppailu" uuden Citroen DS3:n kanssa. Citikka tuli hiljaa perässä ::)

Oikeastaan ainoa juttu, mikä autossa olisi voinut olla toisin, oli penkkien tikkausten väri. Punainen tikkaus ei ollutkaan niin hieno kuin oletin, mutta pikkujuttuja.

Räsä Rules Okei Rok Rok ;D

Tässä kuvaa Polon tikkauksista, ja vieläkö joku ihmettelee autojen hintaeroa??? Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...
http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Ja tässä kuva hienosta skodasta joka on paljon halvempi:
http://www.carsendse.com/wp-content/uploads/2010/05/2011-Skoda-Fabia-RS-Dashboard.jpg
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2010, 11:05:37 ip kirjoittanut Keni1 »


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Jos Fabia RS:ssä / Polo GTI:ssä olisi tilat riittänyt omiin tarpeisiin, niin kyllä mä olisin tuon Polon kannalle kääntynyt.


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Jos Fabia RS:ssä / Polo GTI:ssä olisi tilat riittänyt omiin tarpeisiin, niin kyllä mä olisin tuon Polon kannalle kääntynyt.

Toisilla kriteerinä tilat, toisilla ulkonäkö. Meikäläinen perustaa perheellisenä lähinnä finanssiin perustuviin tosiasioihin. Kohta tulee Audi S1 ja sitten on taas kaikilla systeemit sekaisin...

Citigo 75 Dynamic


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili

No niin auto on alla ja kelikin muuttui juhlan kunniaksi ihan kamalaksi. Otin pikaisesti yhden kuvan luovutuksessa ilman salamaa ja ympäristökin on mikä on.

http://www.tietolitti.fi//documents/Photos/Fabia_RS/Fabia_RS.jpg

Kun ilmat paranee täytyy harrastaa lisää Paparazzin hommia.


Voitte uskoa,että harmittaa vieläkin mustien talvivanteiden (+ punainen stripe) sopimattomuus...

No, kyllä näilläkin ajelee. Ja täytyy sanoa että mukavalta tuntuu.

Viikonloppuja kaikille!

- Litti

Itseänikin korpeaa kovasti noi Barzetojen kanssa säätö, koska ulkonäöltään juuri sitä hain vanteisiin! Enemmän harmittaa nimenomaan vanteiden ulkonäön takia, kuin hukkaan menneen rahan takia noiden Barzetojen sopimattomuus. Ko. vanteet eivät sopineet edes isäni Fabia Combi 1.6Tdi:hin (Candy White) jarrujen takia kun äsken koitin! varmaan jonkun itkuvirren voisi laittaa vannetukkuun, koska myydään sopivana Fabiaan ja ei sit käy kuiteskaan...katsellaan...mutta allaolevan linkin mukaiset vanteet tulevat omaan koslaani alla talveksi näin ensi hätään. Nämä on jo kokeiltukin alle ja sopivuus on Vianorin asentajan sanoin "millikin riittää"  :D

http://www.paijatkumi.fi/uploads/images/Vanteet/RS-BLADE-DELUX.jpg

takana 230km ajoa ja keskikulutus on 8.0L/100km. Tämän päiväinen 80km pätkä mentiin jo 6.9L, ajo extrarauhallista pienen lumisateen ja kesärenkaiden takia
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa Matijas

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Fabia Combi RS vm -10
    • Profiili

Eka normaalitankkaus tuotti tuloksen 7,2 l/100 km, joskin ajo oli aika vaihtelevaa. Yllätykseksi ajotietokone tarjosi koko alkumatkalle 7,8 l/100 km ja alussa oli vain 67 km ehkä 8 l/100 km kulutuksella, joten ei se ainakaan liian vähän näytä.

Tänään nopeusrajoitusten mukaan noin 390 km ajotietokoneen mukaan noin 6 l/100 km kulutuksella. Tankilla nähdään kuinka tarkka tuo oli.

Miellyttävä ajotuntuma autossa kyllä on. Pääosin kuskina on toki rouva, koska hän ajaa sillä työ- ja harrastusmatkansa. Minulle jää lähinnä matka-ajot ja tietyt lähiajot.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Ajelitko 98:lla vai 95:sella. No joko auto on tehoton tai... Mutta ei rs alle 6.8l keskikulutuksiin mene ainakaan uutena. Ajoin tänään 700 täyteen  keskikulutus on 7,5 l/100 km. E10 ei kannata laittaa tankkiin, kuin silloin tällöin, koska kulutus nousee varmasti ja kone ei tykkää hyvää.  Auto toimii kuin unelma ja renkaissa ei ole valittamista (conti super 2). Pestä auton joutuu joka ajon jälkeen ilman takaroiskeläppiä. Talvi tulee, mutta en tykkää nastojen rahinasta!